DrDoogie Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ok, la meg foerst si at konspirasjons-teorier for det meste er grunnloese. For det meste. Og saa har man dem teoriene som er planta disinformasjon, i den hensikt aa faa andre konspirasjons-teorier til aa virke mindre serioese. Nok om det. La oss gaa rett paa sak og konstatere at HIV / AIDS har fullstendig eliminert den fryktede befolkningseksplosjonen i Afrika. Dette har da hatt den positive effekten (for I-land) aa stabilisere flyten av sjeldne jordmetaller, diamanter, gjelds-betaling med gull og saa videre. Pluss at "Festning Europa", med "Utpost Gibraltar" (som britene nettopp kastet vekk, uvisst av hvilken grunn... ), naa faktisk har en sjangse til aa demme opp mot den forventede flyktninge-stroemmen fra nord-afrika. Saa HIV / AIDS (en sykdom som rammer foerst og fremst homoseksuelle og folk som har mange seksualpartnere), som tilfeldigvis dukket opp under hoeyden av homo-hatet i USA, og tilfeldigvis ikke kan spores til en opprinnelse, virker svaert bra som medisin for Afrika, da det kurerer lidelsen "for mange afrikanere". Tilfeldigvis er ikke USA villig til aa la generiske medisiner bli produsert for aa redde afrikanske liv heller. Jeg lurer paa hvorfor. Saa har vi SARS. En meget smittsom, luftbaaren lungesykdom ... stopp opp og tenk litt. Hvor mange luftbaarne lungesykdommer kommer du paa? Jeg kommer ifarten kun paa en, influensaen som drepte 20 millioner, og som man selvfoelgelig har forsket villt paa, for "aa finne en kur". Hvem er "man" som har en sjangse for aa "finne en kur", og er det ikke litt rart at ingenting naa ser ut til aa virke paa SARS? Ikke antibiotika engang... Videre har denne sykdommen tilfeldigvis dukket opp da hele verdens nyhetsmedier er opptatt av aa "dekke" en angrepskrig i strid med folkeretten, foretatt i vinnings hensikt. Til sist er det litt rart, tatt i betraktning at Asia, og spesielt KINA har de mest forurensede (svekker flimrehaarene i lungene) byene i verden, at sykdommen dukker opp nettopp i Asia. Er det en mulighet for at USA har satt ut denne sykdommen for aa svekke Kina / Asia? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 [...]Pluss at "Festning Europa", med "Utpost Gibraltar" (som britene nettopp kastet vekk, uvisst av hvilken grunn... ),[...] Hva? Har brittene gitt opp Gibraltar? Det har jeg ikke fått med meg. Hva den konspirasjonsteorien din angår skal jeg la være å svare på den. USA har riktignok gjort en del drit oppetter årene, men at de skulle spre dødelig sykdommer med vilje tror jeg neppe. Dette blir uansett vill og ukritisk gjetting, du har kanskje noen kilder du vil dele med oss for å backe opp påstandene dine? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Hva den konspirasjonsteorien din angår skal jeg la være å svare på den. Greit, da kan jeg jo forkle bumpinga mi som ett svar paa innlegget ditt. USA har riktignok gjort en del drit oppetter årene, men at de skulle spre dødelig sykdommer med vilje tror jeg neppe. Fair enough. Dette blir uansett vill og ukritisk gjetting, du har kanskje noen kilder du vil dele med oss for å backe opp påstandene dine? Vill og ukritisk? Gjetning? Kilder som beviser ting du klart sier at du foretrekker aa ikke tro paa? Tror det maa vaere kjedelig aa spille sjakk med deg hvis du ikke engang ser fremover til hva motparten kommer til aa gjoere i neste trekk som svar paa ditt trekk. "Kan du bevise at det ikke er en konspirasjon". Sjakk matt. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 "Kan du bevise at det ikke er en konspirasjon" Vel. Verden er heldigvis ikke slik at man må bevise sin uskyld. Dersom en mistenker en person for å ha begått en ugjerning er det opp til aktoratet og bevise at den siktede er skyldig. Jeg kan selvfølgelig ikke direkte motbevise konspirasjonsteorien din, da jeg ikke har tilgang på amerikansk etterretningsinformasjon fra de siste 50 årene. Om jeg hadde det hadde jeg med all sansynlighet ikke postet på det på forumet her heller. Men nå ba jeg deg bare å komme med noen kildehenvisninger til teorien din. Når du kommer med så drastiske påstander som at USA skal med vilje og vitende ha spredd dødelig AIDS og SARS virus for å ramme Asia av uvisst hvilken grunn, burde ikke det være for mye forlangt. Forøvrig har både AIDS og SARS rammet USA så dersom disse virusene er laget på et labratorium i USA for på en bestilialsk måte å ramme Asia er den temmelig mislykket. Og om USA skulle ha laget disse virusene ville de også ha hatt en kur mot sykdommen i skapet. [...]og er det ikke litt rart at ingenting naa ser ut til aa virke paa SARS? Ikke antibiotika engang[... ] At ikke antibiotika virker mot AIDS/SARS skyldes at vi snakker om virus. Antibiotika virker kun mot bakterier, så det argumentet faller bort. Til sist er det litt rart, tatt i betraktning at Asia, og spesielt KINA har de mest forurensede (svekker flimrehaarene i lungene) byene i verden, at sykdommen dukker opp nettopp i Asia. Og hvorfor skulle dette være et argument? Sjakk matt.Back to you Jack. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 On the track, Mack. Vel. Verden er heldigvis ikke slik at man må bevise sin uskyld. Dersom en mistenker en person for å ha begått en ugjerning er det opp til aktoratet og bevise at den siktede er skyldig. ... Men nå ba jeg deg bare å komme med noen kildehenvisninger til teorien din. Når du kommer med så drastiske påstander som at USA skal med vilje og vitende ha spredd dødelig AIDS og SARS virus for å ramme Asia av uvisst hvilken grunn, burde ikke det være for mye forlangt. Mmm, ikke ment som en paastand fra min side, kun en betraktning over (det noe feilaktige) satt-paa-spissen-utsagnet "det finnes ikke tilfeldigheter". Og at det fra mitt synspunkt er litt mistenkelig at det naa er TO (tell dem, TO) sykdommer som ser ut til aa tjene USA sine lansiktige oekonomiske geopolitiske (geofasistiske) hensikter, TO sykdommer som begge menes aa komme av "sprang fra dyr til menneske" sykdom, og at begge har kommet paa tidspunkter hvor det passer ganske saa bra, hvis man spekulerer i at dem kan vaere laget og spredt med hensikt. Forøvrig har både AIDS og SARS rammet USA så dersom disse virusene er laget på et labratorium i USA for på en bestilialsk måte å ramme Asia er den temmelig mislykket. Feil. "Rammet" er ett begrep med modifikasjoner, ett begrep som ikke passer her. Biler dreper flere i USA enn dem som doer av AIDS, mens det i Afrika er snakk om utryddelse i maalestokken etniske rensing. Og om USA skulle ha laget disse virusene ville de også ha hatt en kur mot sykdommen i skapet. Og kurene dukker da ogsaa stadig opp, eller hva? Men du tenker vel kanskje paa en "kur" som noe man blir helt frisk av. Hvorfor det, hvis man kan pushe dyre medisiner og faa folk til aa leve med sykdommene? At ikke antibiotika virker mot AIDS/SARS skyldes at vi snakker om virus. Antibiotika virker kun mot bakterier, så det argumentet faller bort. Ah, ja SARS er ett virus da? OK. Og hvorfor skulle dette være et argument? Ikke noedvendigvis ett argument, men slik Afrika blir hardt rammet av AIDS fordi dem tradisjonelt har mange sexpartnere, mens Kina er "motsatt", ser det naa ut til at en nye sykdom "passer" veldig godt til forholdene i Kina. Back to you Jack. Stay on the scene, Gene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 At Afrika lider mest pga AIDS er fordi de ikke er så "modernisert" som andre land, og dermed har dårlig informasjon om AIDS, hva de skal gjøre om det, osv. Du sier at USA ikke er villige til å lage generiske medisiner til å hjelpe afrikanerene? Neida, det er ingen i USA som jobber med å kurere AIDS eller noe... Det finnes jo masse medisiner man kan ta dersom man har AIDS. Har Afrika råd til sånt? Nope... DET er problemet. Dessuten når ligger alt i hendene på USA? Kan ikke det produseres generisk medisiner i andre land? Dette argumentet blir litt feil synes jeg. At AIDS plutselig dukket opp i midten av "homo-hatet" er som du sier kanskje ikke så tilfeldig. Men... det er kanskje fordi mange dødde og da måtte de finne ut hva som feilet dem. At AIDS ikke har eksistert før dette kan man ikke positivt si, siden før så ville man ikke ha visst at det var AIDS som var dødsårsaken, bare at de dødde pga naturlige grunner. Skal ikke uttale meg som ekspert på dette her, men er det noe bevis på at AIDS ikke eksisterte hele tiden? Hva skulle USA tjene på å drepe folk i Kina? Og at du sier at folk i Afrika har fler s-e-x partnere (jevla sensor) enn folk i andre land er litt absurd å si... Det er bare at de ikke har god tilgang på eller råd til prevensjon at de dør av eller får AIDS. Tror du virkelig at folk i Kina har mindre sex enn folk i andre land? Jeg har vært sammen med en asiatisk jente før, og jeg skal si deg at hun var kåt som "#%#"& og har hørt det samme fra andre kompiser og selv mine egne venniner som er asiatiske... Ikke sier jeg at de er mer kåte enn andre raser, men at du skulle si at afrikanere er horer mens kinesere er jomfruer, er litt sykt. Finn noen ferske "tall" om dette så skal vi se. Selv tall sier ikke det hele, siden man kan aldri vite om det er et realistisk mål av virkeligheten. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Latterlig... Fint folk har fantasi iallefall. Konspirasjonsteorier er gøy, men du har desverre 0% bevis, bevisbyrden ligger på deg.. Jeg er temmelig sikker på at USA har en tidsmaskin og at de plantet svartedauen i norge på 1300 tallet, slik at befolkningen holdt seg nede og dermed tar imot mer utlendinger som de ikkke ville ha, siden vi mangler arbeidskraft i framtiden... :D Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Mmm, ikke ment som en paastand fra min side, kun en betraktning over (det noe feilaktige) satt-paa-spissen-utsagnet "det finnes ikke tilfeldigheter". Javel. Savner fremdeles de kildene jeg. Og at det fra mitt synspunkt er litt mistenkelig at det naa er TO (tell dem, TO) sykdommer som ser ut til aa tjene USA sine lansiktige oekonomiske geopolitiske (geofasistiske) hensikter, Kan ikke helt se at disse epidemiene skulle gagne USA på noen måte. Husk at AIDS-viruset ikke bare herjer i Asia og Afrika, men også i USA. TO sykdommer som begge menes aa komme av "sprang fra dyr til menneske" sykdom, og at begge har kommet paa tidspunkter hvor det passer ganske saa bra, hvis man spekulerer i at dem kan vaere laget og spredt med hensikt. Les biologien din nøyere. Det er flere virus som har opprinnelse fra andre dyrearter. I forbifarten kan jeg faktisk ikke komme på noen som ikke har det. Har du sett at omtalen av SARS-viruset har fått mer plass enn Irak-krigen? Dersom dette viruset skulle vært plantet av USA for å dra oppmerksomheten vekk fra Irak-krigen er det temmelig mislykket. "Rammet" er ett begrep med modifikasjoner, ett begrep som ikke passer her. Biler dreper flere i USA enn dem som doer av AIDS, mens det i Afrika er snakk om utryddelse i maalestokken etniske rensing. Enig med deg der, men den amerikanske regjeringen ville uansett ikke godtatt at så mange amerikanere mister livet for å "rense opp" i Afrika. Og kurene dukker da ogsaa stadig opp, eller hva? Men du tenker vel kanskje paa en "kur" som noe man blir helt frisk av. Hvorfor det, hvis man kan pushe dyre medisiner og faa folk til aa leve med sykdommene? Kanskje fordi folk dør i hopetall. Husk dessuten på at det bor vitenskapsmenn i utlandet også. Dersom USA hadde "laget" slike virus ville vitenskapsmenn i andre land ha funnet det ut ganske fort. Gi oss litt tillitt. Ah, ja SARS er ett virus da? OK. Eh, ja.. Ikke noedvendigvis ett argument, men slik Afrika blir hardt rammet av AIDS fordi dem tradisjonelt har mange sexpartnere, mens Kina er "motsatt", ser det naa ut til at en nye sykdom "passer" veldig godt til forholdene i Kina. Ikke et veldig godt argument. Sykdommen rammer like mye vesten og USA. Sjakk? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Og at du sier at folk i Afrika har fler s-e-x partnere (jevla sensor) enn folk i andre land er litt absurd å si... Det er bare at de ikke har god tilgang på eller råd til prevensjon at de dør av eller får AIDS. Tror du virkelig at folk i Kina har mindre ha det gøy sammen enn folk i andre land? Jeg har vært sammen med en asiatisk jente før, og jeg skal si deg at hun var kåt som "#%#"& og har hørt det samme fra andre kompiser og selv mine egne venniner som er asiatiske... Ikke sier jeg at de er mer kåte enn andre raser, men at du skulle si at afrikanere er horer mens kinesere er jomfruer, er litt sykt. Finn noen ferske "tall" om dette så skal vi se. Selv tall sier ikke det hele, siden man kan aldri vite om det er et realistisk mål av virkeligheten. Hva i Zeus rompe har kåte asiater å gjøre med denne diskusjonen? Utrolig barnslig innlegg. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Latterlig... Jeg haaper ogsaa at disse loese spekulasjonene mine er latterlige. Men at USA (og andre land) har teknisk kompetanse til aa piske ett lite virus til aa smitte mennesker, tror jeg ikke er latterlig. En antagelse om at langsiktige geo-strategiske vurderinger ("broad-spectrum dominance") foretas ut fra moralske prinsipper, er derimot skremmende naiv. Ergo vil jeg hevde at det kan forutsettes at muligheten er der. Tidspunktet argumenterer jeg ogsaa for at virker noe beleilig, etter mitt syn. Da gjenstaar motiv, som maa sees i sammenheng med mulige konsekvenser. Som jeg oensker aa hoere hva folk mener om, derav posten. Fint folk har fantasi iallefall. Konspirasjonsteorier er gøy, men du har desverre 0% bevis, bevisbyrden ligger på deg.. Fantasi er fint, tenk om folk ikke kunne tenke en tanke uten aa maatte bevise den. Naar det gjelder "bevisbyrde", kan jeg ikke se at jeg har det saa lenge jeg kommer med insinuasjoner og ikke paastander. Jeg er temmelig sikker på at USA har en tidsmaskin og at de plantet svartedauen i norge på 1300 tallet, slik at befolkningen holdt seg nede og dermed tar imot mer utlendinger som de ikkke ville ha, siden vi mangler arbeidskraft i framtiden... :D Naa roter du faelt. For det foerste mener jeg tidsreiser er umulige( maa jeg BEVISE denne MENINGEN for aa kunne komme med den...?) . For det andre bidro nordmenn til aa bygge amerika paa 1800 tallet - at usa i fremtiden skulle ha interesse av aa holde befolkningen nede i norge paa 1400 tallet blir derfor feil. For ikke aa si paa jordet. For det tredje tar ikke Norge imot nok utlendinger til aa det kan sammenlignes med Amerika. For det fjerde opererer USA med Green Cards, som er tidsbegrensede arbeidtillatelser, og profiterer dermed paa midlertidig innvandring, til forskjell fra svaert mange andre land, deriblant Norge. For det femte, som er rosinen i poelsa, avsloerer du en skremmende ignoranse naar du bruker svartedoeden i et fiktivt scenario som du tydeligvis mener usannsynligjoer biologisk krigfoering. Slaa litt opp paa google om 'origin black plague', og laer litt foer du poster. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Javel. Savner fremdeles de kildene jeg. Hm? Mener du at problemstillingen som jeg fremsetter kan bevises eller motbevises? Da ser jeg gjerne at du beviser/motbeviser Guds eksistens... Men hvis du vil ha kilder til det faktum at USA har brukt og solgt biologiske vaapen, tror jeg du trenger aa foelge litt bedre med. Eller bruke google istedenfor aa vaere saa lat. Kan ikke helt se at disse epidemiene skulle gagne USA på noen måte. Husk at AIDS-viruset ikke bare herjer i Asia og Afrika, men også i USA. Jeg har allerede gitt en kommentar til det. Vi faar da akseptere aa vaere uenige. Med mindre du kan komme med noen kilder. ]Les biologien din nøyere. Det er flere virus som har opprinnelse fra andre dyrearter. I forbifarten kan jeg faktisk ikke komme på noen som ikke har det. "Paa tidspunkter hvor det passer ganske saa bra." Les innleggene til folk noeyere. AA krysse artsgrensen er ikke noe som skjer saerlig hyppig (vil jeg anta). Ergo kommer "timingen" inn i bildet for mine ville gjetninger. Har du sett at omtalen av SARS-viruset har fått mer plass enn Irak-krigen? Dersom dette viruset skulle vært plantet av USA for å dra oppmerksomheten vekk fra Irak-krigen er det temmelig mislykket. Naa ble jeg litt forvirret... Hvem av disse motstridende paastandende inngaar i argumentet ditt - for hva? Enig med deg der, men den amerikanske regjeringen ville uansett ikke godtatt at så mange amerikanere mister livet for å "rense opp" i Afrika. Selv ikke de homofile jaevlene (som sykdommen rammet foerst), Satans barn, en styggedom for Gud og mennesker etc.? Du har kanskje faat med deg at Justisministeren (Ashcroft) er saa stoerknet konservativ kristen at han til og med dekker til puppene paa bysten av rettferdighets/jus-guddinna? Se posten min "slike demonstrasjoner..." ... Dersom USA hadde "laget" slike virus ville vitenskapsmenn i andre land ha funnet det ut ganske fort. Gi oss litt tillitt. Ja... du er "vitenskapsmann" altsaa? Kanskje du fort kan finne ut hvor HIV kom fra. Det lurer nemlig jeg paa. Ikke et veldig godt argument. Sykdommen rammer like mye vesten og USA. *SUKK* Javel, da faar jeg vise deg svart paa hvitt hvor feil du tar. AFRICA Across the countries of sub-Saharan Africa a total of 28.5 million adults and children are estimated to be living with HIV or AIDS. This infection rate among adults is 9 percent of the total population. Approximately 3.5 million new infections occured in 2001 USA At the end of the December 2001, the Center for Disease Control and Prevention (CDC) reported approximately 362,827 persons in the United States living with AIDS. ... Of the 282,250 men (of 13 years or older) who were living with AIDS... Kilde: http://www.avert.org/ Sjakk? Heller tvilsomt foreloepig. Du faar grave opp noen kilder som viser at meningene dine er informerte og gjennomtenkte, saa faar vi se. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Bare en liten advarsel til dere som har tenkt å lese dette: Dette kommer til å bli et langt innlegg… Mener du at problemstillingen som jeg fremsetter kan bevises eller motbevises? Dersom de ikke kan bevises hvorfor dro dem i det hele tatt fram da? Da ser jeg gjerne at du beviser/motbeviser Guds eksistens... Ettersom jeg selv ikke er troende, men heller mer mot humanismen og Newtons vitenskapsteorier skal jeg la være å prøve å motbevise Guds eksistens, selv om den diskusjonen i og for seg hadde vært givende nok den. La oss holde oss til temaet i diskusjonen her, så får vi heller ta den diskusjonen ved en senere anledning her. Men hvis du vil ha kilder til det faktum at USA har brukt og solgt biologiske vaapen, tror jeg du trenger aa foelge litt bedre med. Eller bruke google istedenfor aa vaere saa lat. Spydig? Det var ikke det jeg mente nei. Diskusjonen her gikk vel også ut på om USA skulle ha ”laget” seg virus på et labratorium som ikke skulle kunne spores tilbake for så å ”sette det ut” ubemerket med den hensikt å bedre sin egen økonomi. Les biologien din nøyere. Det er flere virus som har opprinnelse fra andre dyrearter. I forbifarten kan jeg faktisk ikke komme på noen som ikke har det. "Paa tidspunkter hvor det passer ganske saa bra." Les innleggene til folk noeyere. AA krysse artsgrensen er ikke noe som skjer saerlig hyppig (vil jeg anta). Ergo kommer "timingen" inn i bildet for mine ville gjetninger. At virus og bakterier krysser arter er helt vanlig. De første eksemplene jeg kommer på i forbifarten er papegøyesyken du kan få fra fugler eller salmonella fra kyllinger osv. Kan du komme på noen eksempler på virus/bakterier som rammer mennesker som ikke har opprinnelse fra andre dyrearter? Har du sett at omtalen av SARS-viruset har fått mer plass enn Irak-krigen? Dersom dette viruset skulle vært plantet av USA for å dra oppmerksomheten vekk fra Irak-krigen er det temmelig mislykket. Naa ble jeg litt forvirret... Hvem av disse motstridende paastandende inngaar i argumentet ditt - for hva? Hmmm. Et av argumentene dine for at USA angivelig skulle ha spredd SARS viruset var at det skulle dra oppmerksomheten vekk fra Irak-krisen. Er ikke dette et argument lenger? Selv ikke de homofile jaevlene (som sykdommen rammet foerst), Satans barn, en styggedom for Gud og mennesker etc.? Du har kanskje faat med deg at Justisministeren (Ashcroft) er saa stoerknet konservativ kristen at han til og med dekker til puppene paa bysten av rettferdighets/jus-guddinna?Se posten min "slike demonstrasjoner..." Nå er det vel lenge siden AIDS ikke rammet ”vanlige” mennesker. Argumentasjonen din minner meg om gamle amerikanske undervisningsfilmer fra 80-tallet. Ja... du er "vitenskapsmann" altsaa? Jobber selv ikke med forskning innenfor medisin nei, til det er jeg nok for ung. Og om jeg skulle ta en doktorgrad og begynt å jobbe som forsker ville det heller ikke blitt innen medisin. Men jeg har allikevel såpass stor respekt for forskningen som også foregår utenfor USAs landegrenser at jeg med sikkerhet kan si at et forsøk på å spre laboratorieskapte virus nokså fort ville blitt oppdaget og sporet tilbake til synderen. Om ikke man med en gang ville funnet ut hvilket land viruset stammet fra ville man ganske fort funnet ut at viruset var laget kunstig. AIDS ble vel for første gang påvist på slutten av 70-tallet så man kan si at forskerne skulle hatt tilstrekkelig tid. Kanskje du fort kan finne ut hvor HIV kom fra. Det lurer nemlig jeg paa. Tillat meg å sitere nettsiden aids.org Where did HIV come from? The most recent presentation on the origin of HIV was presented at the 6th Conference on Retroviruses and Opportunitistic Infections (Chicago, January 1999). At that conference, research was presented that suggested that HIV had "crossed over" into the human population from a particular species of chimpanzee, probably through blood contact that occurred during hunting and field dressing of the animals. The CDC states that the findings presented at this conference provide the strongest evidence to date that HIV-1 originated in non-human primates. The research findings were featured in the February 4,1999 issue of the journal, Nature. We know that the virus has existed in the United States, Haiti and Africa since at least 1977-1978. In 1979, rare types of pneumonia, cancer and other illnesses were being reported by doctors in Los Angeles and New York. The common thread was that these conditions were not usually found in persons with healthy immune systems. In 1982 the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) officially named the condition AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome). In 1984 the virus responsible for weakening the immune system was identified as HIV (Human Immunodeficiency Virus). (Source: Centers for Disease Control - CDC) *SUKK*Javel, da faar jeg vise deg svart paa hvitt hvor feil du tar. AFRICA Across the countries of sub-Saharan Africa a total of 28.5 million adults and children are estimated to be living with HIV or AIDS. This infection rate among adults is 9 percent of the total population. Approximately 3.5 million new infections occured in 2001 USA At the end of the December 2001, the Center for Disease Control and Prevention (CDC) reported approximately 362,827 persons in the United States living with AIDS. ... Of the 282,250 men (of 13 years or older) who were living with AIDS... Kilde:http://www.avert.org/ Så du mener at 350.000 amerikanske mennesker som lever med AIDS er et nesten ubetydelig tall. Hmmm, for å sitere Bush: ”[...] this is the finest nation, full of the finest people on the face of the Earth.” Heller tvilsomt foreloepig. Du faar grave opp noen kilder som viser at meningene dine er informerte og gjennomtenkte, saa faar vi se. Hvem var det som startet denne diskusjonen. Er det ikke opp til han og komme med skikkelige kilder som beviser påstandene hans? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Dersom de ikke kan bevises hvorfor dro dem i det hele tatt fram da? ...den diskusjonen i og for seg hadde vært givende nok den. Jeg finner temaet interessant. Og "lufter" det derfor her. Utover det er det ikke noe annet enn loese paastander, ville gjetninger, og insinuasjoner fra min side. ...Diskusjonen her gikk vel også ut på om USA skulle ha ”laget” seg virus på et labratorium som ikke skulle kunne spores tilbake for så å ”sette det ut” ubemerket med den hensikt å bedre sin egen økonomi. Ja, det er kjerna i problemstillingen min. Hvis du oensker at jeg skal skrive en litt lengre redegjoerelse for HIV / AIDS i perspektiv av amerikansk biologisk forskning, afrikansk folkevekst og industriell utvikling, samt USA's geopolitiske maal, kan jeg godt gjoere det. Send meg da en pm, og jeg kommer med det om en halvannen maaneds tid. ...Kan du komme på noen eksempler på virus/bakterier som rammer mennesker som ikke har opprinnelse fra andre dyrearter? Vel. Tror du paa utviklingslaeren saa blir jo det ett litt rart spoersmaal. Men for aa gjenta meg selv, saa var det timingen jeg la vekt paa. Hmmm. Et av argumentene dine for at USA angivelig skulle ha spredd SARS viruset var at det skulle dra oppmerksomheten vekk fra Irak-krisen. Er ikke dette et argument lenger? Argument og argument... Ettersom jeg ikke har fnugg av beviser saa argumenterer jeg vel heller ikke. Men insinuasjonen min var at det omvendte kunne tenkes aa vaere fordelaktig mhp mediedekning. Nå er det vel lenge siden AIDS ikke rammet ”vanlige” mennesker. Argumentasjonen din minner meg om gamle amerikanske undervisningsfilmer fra 80-tallet. Det er jo fint det, men du la kanskje merke til at i USA er over 70% av dem som er rammet menn? Insinuasjonen min var da i grove trekk at hvis man vil unngaa aa bli smittet av HIV i usa, saa er det mulig. Til forskjell fra store deler av Afrika. Og paa samme maate, hvis man vil unngaa aa doe av AIDS i USA, er dette ogsaa mulig, men ikke i Afrika. Men jeg har allikevel såpass stor respekt for forskningen som også foregår utenfor USAs landegrenser at jeg med sikkerhet kan si at et forsøk på å spre laboratorieskapte virus nokså fort ville blitt oppdaget og sporet tilbake til synderen. Om ikke man med en gang ville funnet ut hvilket land viruset stammet fra ville man ganske fort funnet ut at viruset var laget kunstig. AIDS ble vel for første gang påvist på slutten av 70-tallet så man kan si at forskerne skulle hatt tilstrekkelig tid.... Tillat meg å sitere nettsiden aids.org Where did HIV come from? The most recent presentation on the origin of HIV was presented at the 6th Conference on Retroviruses and Opportunitistic Infections (Chicago, January 1999). At that conference, research was presented that suggested that HIV had "crossed over" into the human population from a particular species of chimpanzee, probably through blood contact that occurred during hunting and field dressing of the animals. The CDC states that the findings presented at this conference provide the strongest evidence to date that HIV-1 originated in non-human primates. ... (Source: Centers for Disease Control - CDC) "Suggested" + "probably" + "strongest evidence to date" = "This statement / declaration / announciation has been written by a commitee." Så du mener at 350.000 amerikanske mennesker som lever med AIDS er et nesten ubetydelig tall. Ja. Og hvordan kunne man vite paa forhaand at saa mange ville bli smittet? Doedstallene er jo ikke helt dem samme, da. Foroevrig setter jeg vel mer pris paa en god broedoppskrift enn ett sitat av Bush. Hvem var det som startet denne diskusjonen. Er det ikke opp til han og komme med skikkelige kilder som beviser påstandene hans? Naa har jo jeg sagt at jeg mente aa lufte ett emne. Dessuten maa jeg spoerre deg om du tror det ville vaere mulig for meg aa komme med "beviser" hvis jeg hadde 100% rett i mine "paastander". Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Og at du sier at folk i Afrika har fler s-e-x partnere (jevla sensor) enn folk i andre land er litt absurd å si... Det er bare at de ikke har god tilgang på eller råd til prevensjon at de dør av eller får AIDS. Tror du virkelig at folk i Kina har mindre ha det gøy sammen enn folk i andre land? Jeg har vært sammen med en asiatisk jente før, og jeg skal si deg at hun var kåt som "#%#"& og har hørt det samme fra andre kompiser og selv mine egne venniner som er asiatiske... Ikke sier jeg at de er mer kåte enn andre raser, men at du skulle si at afrikanere er horer mens kinesere er jomfruer, er litt sykt. Finn noen ferske "tall" om dette så skal vi se. Selv tall sier ikke det hele, siden man kan aldri vite om det er et realistisk mål av virkeligheten. Hva i Zeus rompe har kåte asiater å gjøre med denne diskusjonen? Utrolig barnslig innlegg. Um... Les det igjen. Noen påsto at afrikanere var "løsere" enn andre i verden, og at det er derfor dette er mer utslått der... Jeg sa også at jeg ikke påstår at asiatere er mer kåte enn andre. Det var for å nedlegge en kjempe stygg påstand noen kom ut med... Hvis du ikke syns det var relevant... ja da tror du også sikkert at afrikanere flest er horer i forhold til oss andre i verden... Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 DrDoogie: Utrolig morsomt å lese innleggene dine, du er skikkelig flink til å diskutere og ordlegge deg. Lo godt flere ganger når jeg leste det siste innlegget ditt, spesielt skal jeg huske det du sa om Bush-sitater Når det gjelder temaet for diskusjonen har vi vel forskjellige meninger, men må innrømme at du faktisk også hadde et godt poeng. Og jo mer jeg tenker på det jo mer usikker blir jeg. Det er vel kanskje også derfor jeg velger å la være og fortsette diskusjonen fra min side, ved siden av at jeg gikk tom for motargumenter. . Nå vet jeg ikke helt om du mente det med HIV / AIDS redegjørelsen, men i tilfelle du gjorde det har jeg sendt deg en pm. Det kunne blitt meget interesant lesning. Seixon: Var i utgangspunktet i godt humør, men måten innlegget ditt er skrevet på gjør at jeg bare må kommentere det. Argumentasjonen din hører hjemme i barnehagen. Personlig ville jeg helst ungått og lese om dine seksuelle preferanser og de har ingenting med hvordan situasjonen er ellers i verden. Og framfor alt har de ingenting i denne diskusjonen og gjøre. Jeg trodde vi diskuterte USA og deres vilje til å begå forbrytelser for å ivareta sin egen økonomi. Og hvordan du greide å trekke den siste konklusjonen din er for meg et mysterium. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 ok... 1-0 til DrDoogie Kanskje...? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=55416 Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Takker... Foroevrig: Rage Against The Machine - Hadda Be Playing On The Jukebox Da har jeg tatt utfordringa ang. aa dokumentere min paastand om at tidspunktet for opprinnelsen av HIV / AIDS, kan sees paa som noe suspekt. Kommer om en ca. 47 dager. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Hei Synes hele denne (ikke i forumet) SARS debatten har gått langt over alle støvleskaft.. La oss se litt på tallene som har versert i media i det siste.. Rundt 3000+ smittete i hele verden.. Rundt 110+ som har dødd av sykdommen.. Ca. 96-97% av de som blir smittet blir frisk i løpet av 1 uke.. Ikke akkurat det mest skremmende jeg har hørt. Vel,,det som har vært skremmende er den korte inkubasjonstiden,,ca. 6 dager,og at den smitter gjennom luft (i dråpeform) Det fins mange sykdommer som dreper langt flere hvert år en SARS (ok,,kanskje litt tidlig å komme med den påstanden) ,men SARS ble første gang påvist i Kanton (Guangzhou) i fjor høst. Men en "vanlig" vintersykdom som lungebetennelse dreper ganske mange eldre og svake i Norge hvert år,selv med gode muligheter for behandling. Også innfluensa tar kverken på en god del,uten at media skriker over av den grunn. Selvfølgelig skal man ta forhåndsregler når det gjelder "nye" sykdommer,men det er ingen garanti for at SARS ikke har herjet tidligere. Opp gjennom de siste hundre år har det vært mange lignende epidemier, og vitenskapen har ikke alltid kunne påvise hva det virkelig var (virus eller bakterier) I de siste åra har dette blitt bedre,men vær obs på at SARS bare er et samlebegrep på alvorlig lungesykdom,da det enda er vanskelig å påvise SARS med en enkel test. Personlig tror jeg dette ikke er menneskeskapt,men en naturlig mutasjon. Og jeg tro heller ikke SARS kommer til å gjøre samme ingripen på jordas befolkning på linje med Svartedauen. Faktisk mulig at den muterer til en annen uskyldig form om en stund,og utsletter seg selv,på linje med influensa virus. Når det gjelder HIV/AIDS i Afrika vs. Asia,og utbredelsen av disse på de to knotinentene er det mange faktorer som spiller inn. Den viktigste er ikke hvor sprengkåte eller ikke Afrikanerne eller Asiaterne er,men på hvilked tidsrom viruset kom til de forskjellige stedene. Hvis informasjonen vi har hørt gjennom media stemmer,ble viruset funnet langt tidligere i Afrika enn Asia. Med et forsprang på noen år sier det jo seg selv at viruset på en naturlig måte må ha spredt seg mere i Afrika en Asia. Når det gjelder sosiale forhold og seksualitet, vil jo viruset spre seg mere i land med en mer "livsglad" holdning til dette enn i land med streng praktisering av samliv. Jeg vil annta at et land som Sør-Afrika vil ha betydelig flere % smittete av befolkningen en for eksempel Algerie. Begge land ligger i Afrika,men Algerie er under streng muslimsk styre og stell,og der utroskap ofte belønnes med døden (nesten 100% sjangse for å dø hvis du har sex med andre enn kona....verre en AIDS..) ,mens i Sør-Afrika blir du ikke utstøtt av samfunnet og straffet hvis du knuller nabokjerringa. I Asia har man lignende forhold,i Thailand er det mer sosialt akseptert å ha flere partnere og tilfeldig sex enn i Kina og Japan. I Thailand er det også vanlig med større barneflokker.I Kina (har det vært) strenge sosiale regler om at sex var noe som hørte ekteskapet til,,og der man ble uglesett om man brøt dette åpenlyst. Som de fleste vet har Kina strenge regler når det gjelder barnekontroll(1 barns politikken) Og der myndighetene faktisk gir gifte par gratis prevansjon(kondomer) hver måned. Å få flere enn 1 barn der kan gi et ektepar eller en enslig kvinne økonomisk og sosial ruin! Selvfølgelig fins det både prostitusjon og utroskap det,samtidig som den yngre garde lever på en mer Vestlig levemåte (sex før ekteskap og flere partnere) Men bruken av kondom er stor,nettopp på grunn av "1 barns spøkelse" Derfor fins det flere AIDS tilfeller i Thailand enn Kina. I Afrika er store barneflokker en tradisjon og et statussymbol,og fra gammelt av en sikkerhet for alderdommen + en større sjangs for å spre flest mulig gener (stor barnedødlighet) Derfor pågår det mange prosjekter i Afrika for å få folk til å benytte kondom som prevansjon .Prostituerte og "vanlige" kvinner har i mange byer fått opplæring om bruk og fordeler med kondom. Da det til nå ikke har vært vanlig å bruke dette har det vist seg vanskelig å få menn der til å benytte seg av dette,men etter hvert som opplysning om HIV/AIDS blir bedre,tror jeg at de fleste velger å beskytte seg der også. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Ja nettopp. Derfor at noen sa at afrikanere var mer tøsete enn andre var litt rått sagt og det var det jeg siktet til. Så kommer idioter og sier at jeg har barnslig innlegg... Leser dere egentlig innleggene, eller ser dere bare "kåt" og "sex" (eller "ha det gøy sammen" som dette forumet sier...)? At jeg dro inn personlig erfaring for å lage et poeng er vel ikke ulovlig? Jeg sa jo etter det at bare fordi jeg har opplevd det slik, og sa at det betyr ikke at det er slik generelt, og at man ikke kan bare komme med utsagn om at afrikanere strør sine glør mens alle andre ikke gjør det... og at dette var hvorfor det er så utspredt i Akrika... Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 sars is natures way of telling us there are too many chinese people EOD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå