Hyperio Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Alt er vel sagt, men jeg kommer til å savne kulturo enormt mye. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hvor mange av dere som nå klager kjørte adblock når dere besøkte kulturo.no? Det er tross alt reklameinntekter de levde av. Det var den eneste norske filmsiden jeg leste, nå blir det kun de utenlandske igjen Har du noen tips om disse utenlandske? Jeg benyttet selv nesten utelukkende kulturo.no, så vet ikke hvor jeg skal gå nå ... Takk til alle dere i kulturo.no for mange bra anmeldelser og artikler, gi gjerne lyd fra dere om dere velger å opprette en uavhengig kulturside. Til slutt vil jeg rette skepsis til hvor dette ender. Synes ikke hardware-nettverket har hatt veldig positiv utvikling i det siste. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Snakker vi at moderselskapet deres, Mecom prøver desperat å kvitte seg med gjelden sin ved å selge ut og legge ned? Kommer dette til å ende opp med å gå ut over resten av HW-nettverket? For hvis ikke, hvorfor akkurat kulturo? Slik jeg har sett det har kulturo vært en av dere mer populistiske sider, ved siden av gamer-nettverket, og dermed (i teorien) det de burde tjene mest på. Etter å ha lest om hvor drastisk Mecom sank i verdi så ventet jeg egentlig på en reaksjon i det norske Edda Media, men å legge ned en side var mer drastisk enn ventet. Kulturo som det siste tilskuddet er den minste siden i nettverket, til dels grunnet at vi var nyeste og fordi det aldri faktisk har vært satset på. Det faktum at det ikke har vært teknologisk rettet har gjort at det har falt litt utenfor resten, og det er også grunnen til at det ikke er med i Tek.no-nettverket. Det dreier seg ikke om å selge ut, men en ren nedleggelse som da sparer eventuelle utgifter man har. Jeg vil ikke spekulere i grunner utover det som står i saken, at man ikke har funnet de nødvendige midler for å satse videre. Det er klart at finanskrisen spiller inn, annonsemarkedet har fått et virkelig slag for buken som påvirker absolutt alle mediebedrifter i Norge. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det er trist at Kulturo.no legges ned, da siden hadde et kjempepotensiale til å bli veldig bra. Jeg syns alle forumkategorier kunne fått sitt eget redaksjonelle nettsted, men dette ser nå ut til å forvitre. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Prinsipielt sett ser jeg ingen forskjell på Kulturo.no og Gamer.no når det er snakk om "paraply" å komme under. Spill er i hovedsak kultur, ikke teknologisk. Sånn sett merkelig at Gamer kom under Tek men ikke Kulturo. Hva tiden kunne bringe får vi vel aldri vite. Jeg hadde håpet Kulturo kunne vokse og etterhvert også omfattet litteratur (de begynte jo smått med tegneserier). Kombinert med Gamer kunne man da fått et komplett tilbud på kultur og underholdning Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Synd dette. Har lest mykje bra artikkela her. R.I.P Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Joda, Kulturo var vel ei god side men på sett og vis er jeg faktisk glad at nettopp den forsvant.HW-nettverket (les: diskusjon.no) er blitt ett eneste stort sammensurium av forskjellige emner og temaer. Før i tiden så var det Hardware, Overklokking og Programvare som gjaldt. Da fremsto forumet/ene som et betydelig mer kompetent og interessant møtested for folk som delte interesse innen IKT. Hvem husker ikke alle de virkelig gode og ukommersialiserte artiklene som "overklokking av tannbørste", og kvalitetsinnleggene til gamle Skrue på forumet? (...) Er så veldig enig. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg var i ferd med å legge meg. Men denne nyheten stjal nattesøvnen fra meg. Dette er trist. Jeg skal innrømme at jeg ikke leste veldig mye her, dvs. jeg leste ikke noe av musikkstoffet deres. Men det er her jeg har lest omtaler av filmer. Det er her jeg har fulgt med i diskusjonen om hvorvidt Peter Jackson skulle medvirke i Hobbiten eller ikke og det er her jeg har sett trailere. Stedet har hatt gode skribenter med meninger de står for - og det er flott. Kulturo.no er faktisk den eneste norske kultursiden jeg kan si at jeg kjenner til. Dagbladet, VG etc. har vel naturligvis kulturseksjoner, men disse er ikke akkurat noe jeg vil anse som meget god kvalitet. Ellers må jeg bare få lov å sitere; Dere avslutter det kanskje på topp, men jeg tror ikke dere engang har klatret halveis. Takk Kulturo.no Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Dette var en veldig trist nyhet . Kan ikke si at jeg har brukt siden så veldig mye, men har lest en del filmanmeldelser, sett mange trailere og lest en og annen artikkel. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Neeei. Min favorittside i hw.no nettverket skal nedlegges. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Veldig trist å høre.. Håper at Kulturo kanskje blir satset på en gang i framtiden om det økonomiske skulle snu seg. Lenke til kommentar
PT Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Forsvinner forumet også? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Omg! Jeg elsker å lese helgens anbefalinger og se raskt på karakterene de fikk osv! Dette var dårlige nyheter R.I.P. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Dette var da meget leit Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Forsvinner forumet også? Nei Lenke til kommentar
Hanza Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Synd at sio må leggast ned Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det er virkelig synd at Kulturo forsvinner. Det var en flott familie med anmeldere og skribenter. Jeg kommer til å savne miljøet og arbeidet. Jeg takker Alexander, David, Henrik og alle andre som har vært med på laget, kjempejobb! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Dette her er rimelig på tryne. Her legges ned en av de bedre sidene som har vært på nettverket i lang tid og så skal det bare pakkes og legges ned? Det dreier seg ikke om å selge ut, men en ren nedleggelse som da sparer eventuelle utgifter man har.Jeg vil ikke spekulere i grunner utover det som står i saken, at man ikke har funnet de nødvendige midler for å satse videre. Det er klart at finanskrisen spiller inn, annonsemarkedet har fått et virkelig slag for buken som påvirker absolutt alle mediebedrifter i Norge. Hvor mye skal dere ha i donasjoner for at driften skal videreføres? Setter en først igang en pengerullingsaksjon så donerer jeg gladelig penger for å vedlikeholde drift og annet til kulturo.no Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Bleh, kulturo var den eneste norske kultursiden som var verdt å følge med på. Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Noes! Da var den dagen ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg