Karlstad Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Uendelig trist. Det skal bli hardt å ikke ha et håndfast og solid norsk kulturnettsted å gå til i fremtiden. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Dette var ufattelig overraskende, og ikke minst leit. Dette er vel den eneste norske nett-siden hvor jeg har kunnet stolt på anmeldelsene som har komt av filmer, og jeg har veldig ofte delt meningene som har blitt påpekt i artiklene. Var også utrolig greit nå når dere fikk deres egen trailer-seksjon! Menmen, life goes on. Jeg vil i alle fall gratulere redaktør med skribenter av kulturo med at dere har gjort en fantastisk jobb. Som det er nevnt tidligere er det ikke mange norske nett-sider som har det samme høye nivået som dere! Dere får ha lykke til med den nye siden som vil komme opp, og jeg regner med at det vil være topp-nivå på denne også! Jeg gleder meg! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Dette var mildt sagt skuffende og leit. Har en anelse om at denne avgjørelsen kommer fra de nyere maktene som sitter med pengekassa. Synd at et prosjekt som etter min erfaring bare har vokst siden start skal avsluttes nå. Dere avslutter det kanskje på topp, men jeg tror ikke dere engang har klatret halveis. Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Dere får ha lykke til med den nye siden som vil komme opp, og jeg regner med at det vil være topp-nivå på denne også! Jeg gleder meg! Takk skal du ha. Men sånn ordens skyld; ingen av Kulturos medarbeidere vil ha noe med den nye nettsiden å gjøre. Dette er et stoffområde våre mer teknologisk-orienterte kolleger fra hw.no, akam.no, tek.no osv vil ta seg av Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Synd. Leste ofte anmeldelser på kultuo Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Veldig trist! Kommer til å savne de ukentlige anbefalingene, de gode artiklene om filmklassikere og de gode nyhetene som kom fra dere! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg lengre... Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Så trist! Dere får ha lykke til med den nye siden som vil komme opp, og jeg regner med at det vil være topp-nivå på denne også! Jeg gleder meg! Takk skal du ha. Men sånn ordens skyld; ingen av Kulturos medarbeidere vil ha noe med den nye nettsiden å gjøre. Dette er et stoffområde våre mer teknologisk-orienterte kolleger fra hw.no, akam.no, tek.no osv vil ta seg av Hva slags planer har dere, da? Endret 18. november 2008 av Narrie Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det ble jo en kortlivet affære. Det føles som om det var i går at nettverket gikk ut å utlyste konkurransen her på forumet om å designe sidens karakteristiske logo. Jeg finner det litt synd den nå avvikles, men jeg var skeptisk til nok en ekspandering ut over hardware/software tilbake i 2006, og jeg har derfor blandete følelser når den nå skal avvikles. Hadde hardware.no holdt samme redaksjonelle kvalitet som kulturo hadde det dog vert en tåre i øyenkroken verdig, for det ble lagt mye arbeid ned i det redaksjonelle arbeidet. Nå kan det uansett se ut som om det økonomiske dyret har gapt over for mye og nå er i ferd med å sprekke, og jeg aner en liten spire av håp om at det på sikt vil kunne komme bedre ut for de delene av nettverket som fortsatt bærer relevans til fortiden. Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Så trist! Dere får ha lykke til med den nye siden som vil komme opp, og jeg regner med at det vil være topp-nivå på denne også! Jeg gleder meg! Takk skal du ha. Men sånn ordens skyld; ingen av Kulturos medarbeidere vil ha noe med den nye nettsiden å gjøre. Dette er et stoffområde våre mer teknologisk-orienterte kolleger fra hw.no, akam.no, tek.no osv vil ta seg av Hva slags planer har dere, da? Tja. For min del skal jeg drive med noe helt annet. Flere av våre dyktige musikkmedarbeidere vil også gå til vår konkurrent groove.no. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vil dette ha noen effekt på Kulturdelen av diskusjon.no? Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Jeg kommer til å savne julekalenderen. Kulturo's var best! Endret 18. november 2008 av Narrie Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Nei! Dette er trist, siden var gjennomsyret av kvalitet i alt dere hadde! Forumet Kultur er noe av det beste på hele diskusjon.no og hvis det fjernes slutter jeg og bruke dette forumet nesten. Håper vi får noe nytt da, som kan erstatte noe så fint som kulturo var. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sjangsen for at det nye som kommer blir like bra eller bedre er minimal. Kulturo var noe helt spesielt! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er spent på det som kommer det kan bli bra og interesant, men at vi mister den eneste "estetiske" retningen her inne er trist, men jeg har forstått det slik at vi fot\rtsatt vil ha kulturdelen under diskusjon.no? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vil dette ha noen effekt på Kulturdelen av diskusjon.no? Diskusjon.no vil som vanlig være et forum for alt mulig. Har du noe på hjertet, uavhengig av hva, så skal forumet være plassen for deg. Så lenge det ikke er snakk om ulovligheter da Men det er selvfølgelig ikke til forumets styrke å miste en viktig tilknytting som Kulturo.no Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det er flott, vi får vel bare bli flinkere til å produsere noe lesestoff selv ... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Takk til alle varme ord. Først nå går det opp for meg personlig at hjertebarnet som jeg og Henrik Salthe rullet i gang sent i 2005 faktisk er over. En epoke er over Det stemmer at det ikke er redaksjonen som har satt ned foten men de som ser det hele fra den økonomiske siden. Jeg synes det er flott at en audiovisuell side tilkommer nettverket, men det blir på ingen måte en erstatning for det kulturelle som vi har dekket - etter min egen mening på et ganske bra nivå. Det er få norske nettsider som er aktuelle for meg selv å lese for dette stoffet, synes det er lite kvalitet på markedet, som jo nettopp var grunnen til at vi startet Kulturo.no Jeg vil først og fremst takke våre tidvis ekstremt dyktige skribenter som har gitt meg mange fine lesninger, og ikke minst Henrik Salthe for den jobben han gjorde med å få i gang siden og til slutt Alexander Schindler som jeg mener har gjort en fremragende jobb i å ta siden videre etter at Henrik ga seg. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Kjedelige greier. Fatter ikke at det har gått tre år allerede.. Men hver gang jeg er innom kulturo så faller det meg alltid inn at det er en nødvendig side i HW nettverket, den fyller liksom et tomrom. Bra innhold har den også, veldig bra. Mange interessante artikler osv.. Vet ikke helt hvor jeg skal se nå.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Takk til alle varme ord.Først nå går det opp for meg personlig at hjertebarnet som jeg og Henrik Salthe rullet i gang sent i 2005 faktisk er over. En epoke er over Det stemmer at det ikke er redaksjonen som har satt ned foten men de som ser det hele fra den økonomiske siden. Jeg synes det er flott at en audiovisuell side tilkommer nettverket, men det blir på ingen måte en erstatning for det kulturelle som vi har dekket - etter min egen mening på et ganske bra nivå. Det er få norske nettsider som er aktuelle for meg selv å lese for dette stoffet, synes det er lite kvalitet på markedet, som jo nettopp var grunnen til at vi startet Kulturo.no Jeg vil først og fremst takke våre tidvis ekstremt dyktige skribenter som har gitt meg mange fine lesninger, og ikke minst Henrik Salthe for den jobben han gjorde med å få i gang siden og til slutt Alexander Schindler som jeg mener har gjort en fremragende jobb i å ta siden videre etter at Henrik ga seg. Snakker vi at moderselskapet deres, Mecom prøver desperat å kvitte seg med gjelden sin ved å selge ut og legge ned? Kommer dette til å ende opp med å gå ut over resten av HW-nettverket? For hvis ikke, hvorfor akkurat kulturo? Slik jeg har sett det har kulturo vært en av dere mer populistiske sider, ved siden av gamer-nettverket, og dermed (i teorien) det de burde tjene mest på. Etter å ha lest om hvor drastisk Mecom sank i verdi så ventet jeg egentlig på en reaksjon i det norske Edda Media, men å legge ned en side var mer drastisk enn ventet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg