FredrikN Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Når jeg starter opp datamaskinen kommer det først opp flere valgmuligheter: Sikkermodus Sikkermodus med nettverk Sikkermodus med bare kommandolinjen Siste fungerende konfigurasjon <siste innstillinger som virket> Start windows på normal måte (elns) Jeg har prøvd alle mulighetene, men hver gang blir skjermen blå og det står: "Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen "(hvilket det ikke er)", starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Deaktiver eventuelle verktøy for virussjekk, disk fragmentering eller sikkerhetskopiering. Kontroller konfigurasjonen av harddisken, og se etter eventuelle oppdaterte drivere. Kjør CHKDSK /F for å se etter harddiskskader, og start deretter datamaskinen på nytt. Teknisk informasjon: ***STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x866FD898, 0xC0000102, 0x00000000)" Har noen er god forklaring på hva jeg burde gjøre? Prøv å forklare så enkelt som mulig, grunnet det faktum at jeg bare er 14 år. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 tøft boot windows plata trykk E for å reparere og skriv chkdsk /r så fikser den alt selv Lenke til kommentar
FredrikN Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Skal jeg bare putte i CD'en? Eller hva skal jeg gjøre?' Trykke på F8/12 elns? Endret 18. november 2008 av FredrikN Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 ja den knappen for å få plata til å boote Lenke til kommentar
FredrikN Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Jeg satt inn CD'en og trykket på F12 for Boot Menu, og fikk disse alternativene: *Onboard SATA Hard Drive *Onboard or USB CD-ROM Drive *System Setup *Hard Drive Diagnostics *Boot to Utility Partition Jeg prøvde den andre, men fikk bare opp - Selected Boot Device not available, og så stod det at jeg skulle trykke F1 for å prøve igjen, som ikke fungerte noen av de 10-20 gangene jeg forsøkte, eller trykke F2 for å komme til System Setup. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 *Boot to Utility Partition ---> Noe som sier noe om kommandolinje eller DOS Aldri dradd ditt på Vista selv da, men den bør ikke vært så annerledes. Lenke til kommentar
FredrikN Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Det er windows XP, btw Jeg valgte boot to utility partition, og da kom det opp et vindu som hadde fire muligheter: Express Test Extend Test Custom Test Symptom Tree Jeg prøvde først Extend Test, men fant ingenting, så gikk jeg på Symptom Tree - Windows Blue Screen, men fant ikke noe der heller. Var det feil CD eller noe? Endret 19. november 2008 av FredrikN Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 eehh ja det tror jeg Lenke til kommentar
FredrikN Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Det kom opp det samme uten CD¨... Hvordan kjører jeg CDer? Hvordan kommer jeg til kommandolinje? Endret 20. november 2008 av FredrikN Lenke til kommentar
FredrikN Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Hjelp, noen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå