Gå til innhold

Pioneer VSX-LX51 eller VSX-LX60?

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har jeg vært gjennom testlytting og kosestress i noen dager nå, og nå har jeg falt på at det må bli receiver fra Pioneer på meg. Jeg har et budsjett på 9000 kr hva receiver gjelder og står igjen med valget mellom Pioneer VSX-LX51 (som jeg nå har hørt sammen med Dali Concept 6 m/matchende center og satelitter, uten basser) og VSX-LX60 som jeg ikke har hatt mulighet til å høre. LX60 er jo en utgående modell og derfor er den å få til samme pris som som "lillebror" LX51.

Så hva sier guruene? :) Hva er det beste kjøpet, og er det mye forskjell på lyden fra en LX 60 og en LX51?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter mye om og men har jeg vært gjennom testlytting og kosestress i noen dager nå, og nå har jeg falt på at det må bli receiver fra Pioneer på meg. Jeg har et budsjett på 9000 kr hva receiver gjelder og står igjen med valget mellom Pioneer VSX-LX51 (som jeg nå har hørt sammen med Dali Concept 6 m/matchende center og satelitter, uten basser) og VSX-LX60 som jeg ikke har hatt mulighet til å høre. LX60 er jo en utgående modell og derfor er den å få til samme pris som som "lillebror" LX51.

Så hva sier guruene? :) Hva er det beste kjøpet, og er det mye forskjell på lyden fra en LX 60 og en LX51?

Til vanlig ville jeg sagt at du burde velge LX60 fordi effektforskjellen ofte gjør en større forskjell enn de små forskjellene som er fra en modell til neste.

Tror jeg har sovet litt i timen i det siste for jeg ser faktisk at senterkanalen kun har halve effekten av de andre kanalene noe jeg stusser litt på. Senterkanalen er den kanalen som trolig gjengir mest lyd av alle hyttalerne og jeg ser ingen grunn til at denne kanalen skal ha mindre effekt. Ett fly som dundrer fra venstre til høyre eller motsatt skal gjengis i begge frontene og center, derfor trenger denne kanalen også like mye kraft som de andre, trolig mer siden center ofte er strre en bak/surround.

Til syvende og sist vill ejeg valgt bort Pioneer på grunn av dette, de vet sikkert hva de gjør men for meg ville det ikke føles riktig.

Lenke til kommentar

Square one, here I am once more! :p

Jeg forstår hvor dette bærer. Utgangspunktet mitt for kjøp av receiver var at jeg skulle ha en Onkyo TX-SR706 så billig som mulig. Får kikke litt mer på både 606, 706 og 806 igjen nå da kanskje. Blah. Takk for svar, jeg er redd jeg er litt for enig med deg.. :) Har ikke lagt merke til det der jeg.

Lenke til kommentar
Square one, here I am once more! :p

Jeg forstår hvor dette bærer. Utgangspunktet mitt for kjøp av receiver var at jeg skulle ha en Onkyo TX-SR706 så billig som mulig. Får kikke litt mer på både 606, 706 og 806 igjen nå da kanskje. Blah. Takk for svar, jeg er redd jeg er litt for enig med deg.. :) Har ikke lagt merke til det der jeg.

Hehe, slik er det bare... har akkurat samme problemet selv men i stero.

Var en skikkelig hjemmekinotilhenger før og er det selvsagt enda men når jeg hører den kvalitetsforskjellen i anlegg til samme pris så gikk jeg over til stereo. Slipper også mye kabelmas og mye utskifte av elektronikk siden stereoprodukter holder seg MYE bedre i pris. Dessuten er over 90% av det jeg hører på musikk...

Uansett, i prisklassen 10 000 kr ++ får man også godkjent stereolyd og velger du ett anerkjent merke som Onkyo, Denon, Nad, Pioneer, Yamaha, H/K eller lignende så får du lyd som drar frem smilet uansett hvor langt det sitter inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...