Kuli-Iversen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 HEI!!! Jeg går i 8. og skal ha min første tentamen... Vi skal skrive en historie på et par sider og må velge en av seks valg om hva vi skal skrive om... -Vet dere om en side der det står åssen man skriver en bra historie eller har dere noen bra tips??? Trenger hjelp fort!!! Koz meg Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Bare husk sjangerkjennetegn, og slutt med flere enn ett utropstegn/spørsmålstegn baksettningene. og "..." er kun ment his det skal skape ettertanke. ellers så er det ikke så vrient. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Skjønner godt at du gruer deg men jeg kan berolige det om at det ikke er så farlig, har vært der selv. Lenke til kommentar
Thor-Petter Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Kan med hånda på hjertet si deg at om det ikke går bra i morgen, så kommer det alltid flere sjanser til å forbedre sitt potensiale. Du kan for eksempel lese. Da mener jeg nesten hva som helst der tekst inngår. Har selv bommet på noen oppgaver, men det er feilene du lærer av, i hvert fall når det gjelder meg xD Anyways, håper det går bra. Bare fokuser på å skrive en oppgave som ikke er for ensformig med masse action, men sørg for å ha med gode skildringer. En god skildring/beskrivelse behøver ikke å være lang, for all del. Jo kortere tekst du skriver, jo vanskeligere er det for deg å bomme kollosalt Lenke til kommentar
Kuli-Iversen Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Takk for all hjelp Skal ha prøven i dag Har lagd disposisjon(tankekart om hva det hanler om så jeg kommer ikke til og site i en time for og fine på hva jeg skal skrive om Håper eg for den med inn da... Skal si hvordan det gikk;) Lenke til kommentar
Kuli-Iversen Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Prøven gik ganske bra syns jeg brukte lang tid i starten, men når jeg var ferdig syns jeg at jeg hadde brukt kort tid forde veldig få hadde dratt da, var der fra totalt fra 8.300 til 11.45 tror dere jeg får dorlig karakter pga det??? Lenke til kommentar
ny123 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Prøven gik ganske bra syns jeg brukte lang tid i starten, men når jeg var ferdig syns jeg at jeg hadde brukt kort tid forde veldig få hadde dratt da, var der fra totalt fra 8.300 til 11.45 tror dere jeg får dorlig karakter pga det??? Nei, tror ikke det. Det skal ikke ha noe å si når du gikk. Det er innholdet som teller Da jeg gikk i 8. skrev jeg 5 sider og gikk tidlig og fikk 5+, mens en i klassen skrev 8++ sider og satt helt til tiden var ute, og hun fikk 3 Lenke til kommentar
Kuli-Iversen Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 fikk 3 men jeg har dystleksi og da skrev jeg ganske mye feil.... Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 skrev du på pc? hvis du har dokumentasjon på at du har dysleksi er skolen pliktet til å skaffe deg en egen bærbar pc som du kan bruke i timene Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Et godt tips er å forbrede seg på sjangrene som sagt ovenfor. Utenom det, så er det bare å ta med seg litt godteri, og ta det litt med ro, og heller sitte hele dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå