Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tiltakende smerter i underkjeven.... hva kan det være?

larseer83

Anbefalte innlegg

Hei, som overskrift sier har jeg fått relativt mye smerter i underkjeven den siste uka (høyre nede, helt bakerst). Får "rimelig" vondt men ikke sånn at det er heeeelt for jævlig. Er fullt mulig å tygge mat og fungere i hverdagen, men det kan variere litt i smertegrad og har eskalert til å bli ganske plagsomt.

Har seg slik at når jeg åpner munnen og gaper gjør det veldig vondt i form av at det blir smertefullt nede i kjevebeinet i området rundt visdomstanna, men merker ingen spesiell smerte når jeg har munnen i ro. Mistenker selvsagt at det kan være en visdomstann som har det litt morsomt i og plager meg, men har ikke time til tannlege før om 14 dager. Har ikke fått opp noen av visdomstennene enda (jeg er 25 år).

Det jeg lurer på siden det er en stund til jeg har tannlegetime er hva dette kan være symptomer på? Smertene kom også egentlig litt over natta sånn plutselig. Er det stor sannsynlighet for at jeg må operere tanna ut? Noen tips til lindrene eller kurerende midler som kan hjelpe meg?

Er altså kun smerter når kjeven er i bevegelse, kjenner egentlig bare etterdønningene fra smertene når munnen er i ro....

På forhånd takk :)

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...