larseer83 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Hei, som overskrift sier har jeg fått relativt mye smerter i underkjeven den siste uka (høyre nede, helt bakerst). Får "rimelig" vondt men ikke sånn at det er heeeelt for jævlig. Er fullt mulig å tygge mat og fungere i hverdagen, men det kan variere litt i smertegrad og har eskalert til å bli ganske plagsomt. Har seg slik at når jeg åpner munnen og gaper gjør det veldig vondt i form av at det blir smertefullt nede i kjevebeinet i området rundt visdomstanna, men merker ingen spesiell smerte når jeg har munnen i ro. Mistenker selvsagt at det kan være en visdomstann som har det litt morsomt i og plager meg, men har ikke time til tannlege før om 14 dager. Har ikke fått opp noen av visdomstennene enda (jeg er 25 år). Det jeg lurer på siden det er en stund til jeg har tannlegetime er hva dette kan være symptomer på? Smertene kom også egentlig litt over natta sånn plutselig. Er det stor sannsynlighet for at jeg må operere tanna ut? Noen tips til lindrene eller kurerende midler som kan hjelpe meg? Er altså kun smerter når kjeven er i bevegelse, kjenner egentlig bare etterdønningene fra smertene når munnen er i ro.... På forhånd takk Endret 18. november 2008 av JudasKiss Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Ingen som har peil? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ta deg en tur til tannlegen du. Hvis du ringer tannlegen kan de sikkert flytte fram timen din hvis du forteller om smertene. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg har til tider samme problemet. Det kommer når jeg f.eks. er stressa (inni meg). Mulig jeg biter tennene hardt sammen om natta, eller at jeg anstrenger meg på andre måter. Kanskje kommer det fra nakken/skuldrene.....? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde akkurat samme greiene for noen uker tilbake, gikk delvis over etter en stund. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Bestill time hos tannlegen slik at du får sjekket det opp. Sikkert ikke noe alvorlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå