Gå til innhold

[Løst]. Er Norman antivirus ett bra valg? (Security suite)

Anbefalte innlegg

Har de siste årene brukt,Norman Security suite via Nettbanken. Noe som forøvrig er gratis.

Er dette ett godt alternativ. Tenker da på beskyttelse og ressursbruk..

Personlig er jeg godt fornøyd med dette produktet. Men har svært lite kunnskap om de forskjellige antivirus programmene. benyttet en perioce Norton. Men kan vel være enig i en del påstander om at det er tungdrevet og dominerende,

Eneste jeg merker med Norman er når jeg bruker den medfølgende brannmuren. Må da bekrefte en del valg.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du fornøyd med Norman, synes jeg du bør beholde den. Men det finnes en del alternativer som er bedre, og noen av de bedre er også gratis. Kunne jo for morroskyld prøvd å installere Avira på en PC, og se hva du synes (NB: kun et antivirusprogram per pc).

også er det en test her: av-comparatives.org

klikk på "comparatives" i venstre marg, og se på den siste testen, så ser du hvordan norman ligger an :)

Lenke til kommentar
Er du fornøyd med Norman, synes jeg du bør beholde den. Men det finnes en del alternativer som er bedre, og noen av de bedre er også gratis. Kunne jo for morroskyld prøvd å installere Avira på en PC, og se hva du synes (NB: kun et antivirusprogram per pc).

også er det en test her: av-comparatives.org

klikk på "comparatives" i venstre marg, og se på den siste testen, så ser du hvordan norman ligger an :)

Hei.Takk for lynraskt svar.

Joda personlig er jeg fornøyd med Norman. Mine surfevaner er stort sett ganske "vanlige" Største risken jeg utsettes for er vel når jeg er innpå noen torent sider!

Skal lese den testen du refererer til.

Lenke til kommentar

Hvis du mener du har fått svar på det du lurte på, kan du rapportere tråden din til en moderator, og be dem pent om å sette tråden din til "løst" (det har kommet en ny mod som tillater moderatorene å gjøre dette):

Hvis du ønsker å se flere svar, kan du vente og se om det er noen fler som har noe å tilføye.

Også har jo FreshPrince en veldig fin guide om "den store sikkerhetsguiden v2" som du kan vurdere å titte litt på :)

Lenke til kommentar
Har de siste årene brukt,Norman Security suite via Nettbanken. Noe som forøvrig er gratis.

Personlig er jeg godt fornøyd med dette produktet. Men har svært lite kunnskap om de forskjellige antivirus programmene. benyttet en perioce Norton. Men kan vel være enig i en del påstander om at det er tungdrevet og dominerende,

Eneste jeg merker med Norman er når jeg bruker den medfølgende brannmuren. Må da bekrefte en del valg.

Nå har eg ikkje prøvd norman sitt antivirus program , så kan ikkje si noen positive/ negative sider med det ... men eg kan anbefale NOD 32 , <-- supert program ... http://www.hardware.no/artikler/nod32_anti...s_system/7725/6

kan vel i tilegg nemne at microsoft bruker dette programmet for å scanne sine produkt før dei sender det ut . (Viss dei ikkje har gjort nokon endringar )

Lenke til kommentar
Hvis du mener du har fått svar på det du lurte på, kan du rapportere tråden din til en moderator, og be dem pent om å sette tråden din til "løst" (det har kommet en ny mod som tillater moderatorene å gjøre dette):

Hvis du ønsker å se flere svar, kan du vente og se om det er noen fler som har noe å tilføye.

Også har jo FreshPrince en veldig fin guide om "den store sikkerhetsguiden v2" som du kan vurdere å titte litt på :)

Har vel fått svar på mine spørsmål. Skal holde tråden oppe litt til og se om det kommer flere innspill.

Takk for oppklarende svar.

Lenke til kommentar

Nå har eg ikkje prøvd norman sitt antivirus program , så kan ikkje si noen positive/ negative sider med det ... men eg kan anbefale NOD 32 , <-- supert program ... http://www.hardware.no/artikler/nod32_anti...s_system/7725/6

kan vel i tilegg nemne at microsoft bruker dette programmet for å scanne sine produkt før dei sender det ut . (Viss dei ikkje har gjort nokon endringar )

Ser at NOD 32 gjør det svært bra i diverse tester. Men siden jeg får Norman gratis så holder jeg meg nok til det. Norman får jo stort sett bra testressultater de med.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd norman. Var ikke borti Sercurity suite så mye fordi jeg fikk problemer. Bruker nå avira. Du kan beholde Norman hvis du liker det, jeg anbefaler at du laste ned Superantispyware og Malwarebytesantimalware. De scanner Pc'n for virus, men er ikke antivirusprogram. Det kan være lurt å ha noe ekstra til Antivirus programmer ;) scann med de en gang i blandt.

Da vet du at du er trygg ;) regner med at det er brannmur i Norman Security suite :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...