Gå til innhold

Firmware oppdatering 5.02 til Nikon SB-900 er ute

Anbefalte innlegg

Nikon har lagt ut oppdatering av firmware til 5.02 til SB-900, og kan finnes både for Windows og Mac her.

Klippet fra Nikon Norge:

Versjon 5.02 inneholder følgende forbedringer

- Når du tok bilder uavbrutt med SB-900 i i-TTL-innstilling, ble bilder tatt rett før blitsen sluttet å gå av, noen ganger overeksponert.

Dette problemet er blitt løst. Da dette problemet ble løst, økte også målenøyaktigheten og antall ganger blitsen ble avfyrt.

- Når SB-900 er innstilt på TTL-automatisk blitsstyring og brukes med et kamera som støtter Nikon Creative Lighting System (CLS), endres blitsens bruksmåte automatisk til A-innstillingen i samsvar med kameraets kommunikasjonsstatus. Tidligere ble blitsinnstillingen beholdt, men det har blitt endret så TTL-automatisk blitsstyring gjenopprettes når SB-900 igjen gjenkjenner kameraet som et CLS-kompatibelt kamera.

Man må ha enten D90, D300, D700 eller D3 for å foreta oppdateringen av blitsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så at enkelte klaget på at SB-900 ble så varm, så jeg bestilte meg en ny SB-800 i stedet. Den er vel på tur ut av produksjon,

men er vel såpass bra at jeg blir hjulpen i lang tid.

Nå er det ikke slik at den faktisk blir varm, men at temperaturføleren er justert litt konservativt og slår av blitsen for tidlig. Det var ventet at dette ble rettet i denne oppdateringen, men det ser ikke ut til å skjedd. Funksjonen kan dog slåes av i menyen.

SB-800 er tatt ut av produksjon ja, og personlig forventer jeg at det kommer en oppgradert versjon av denne, hvis ikke blir det et veldig stort sprang fra SB-600 til SB-900.

Lenke til kommentar

Tok av rein kjedsomhet å "tømte" ett sett oppladbare batterier på SB-900 for å se hvor mye bilder den kunne ta, kun når satt med rpt blitz så klarte jeg å få stoppet den pga varme. Blitzen i seg selv blir ikke særlig varm, men må kjøre den kontinuerlige LENGE før den stopper opp pga fare for å gå varm.

Jeg så at enkelte klaget på at SB-900 ble så varm, så jeg bestilte meg en ny SB-800 i stedet. Den er vel på tur ut av produksjon,

men er vel såpass bra at jeg blir hjulpen i lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...