Splitter Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Den ene er SATA, mens den andre er SATA-II. Gir dette noen forskjell i praksis, og er den dyreste verdt 500 kroner ekstra? http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36123%3br:pg http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36320%3br:pg Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Tja, begge er SATA-300, så de har samme overføringshastighetsbegrensning. Utover det ser jeg ingen forskjeller, så bare gå for den billige Lenke til kommentar
tiller Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Shit! Skulle akkurat til å bestille 2 av den billige, og som faktisk er i butikk. Trodde de hadde samme produktnavn, men ved nærmere sammenlikning er de siste 3 bokstavene ulike. Noen som har noen spesifikk sammenlikning på SATA-I og II på disse? Det blir vel fortsatt venting på 160Gbèren da kanskje - som skal komme snart. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Jeg bestilte to av de dyreste på fredag, men er usikker på om jeg skal avbestille og kjøpe de billigste i steden. Hvis jeg bestiller i kveld er det sikkert ennå mulighet for å få den før helgen. Takker khaffner for råd, men ønsker å være helt sikker på at jeg ikke gjør noe dumt med å gå for den billigste typen. Hvis jeg først skal væres dum nok til å blåse av 13k på harddisker, vil jeg ha noe som er skikkelig bra. Noen flere som har peiling på forskjell på SATA og SATA-II på en SSD-disk? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 SATA og SATA 2 er samme sak, dette er villedende info. Du får IKKE Førstegenerasjons SATA på SSD så vidt jeg vet, dette er utgått for lenge siden, så SATA hastigheten skal være den samme, bare en annen måte å skrive dette på. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Takk for hjelpen, men ser ikke ut til at det er mulig verken å slette eller forandre ordren hos Multicom, så da må jeg nok bare la den gamle ordren stå i fred uansett. Lenke til kommentar
tiller Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 At diskene er SATA-II høres mer fremtidsrettet ut enn SATA-I iallefall, men det er bare gjetninger av en som ikke vet bedre (meg). Og sitte med skjegge i postkassa etter man har punget ut så mye er ikke aktuelt. Splitter: ring Multicom, det kan ta lang tid før de får inn de diskene, de har jo allerede stått flere uker med få dagers antatt ventetid, de må da kunne slette ordren- ellers temmelig dårlig reklame... Skal sjekke ut det her ila morgendagen om ingen har noe fast info på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå