rikkmund Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Heisann Vurderer å få min X360 trådløs, det uten å kjøpe den overpriste dingsen fra MS. Har en D-link Dir-635 som jeg tenkte å koble opp trådløst med et aksesspunkt med støtte for N-standarden. Deretter koble 360`en via ethernetkabelen til aksesspunktet. Dette burde vell gi en høyere fart enn standard 54g? Noen som har testet dette selv, og kan komme med noen evt. tips? Har også en Tvix i hylla som også vil få bruk for dette. Tips til evt aksesspunkt? Tenkte først på Airport Express, men den sender dessverre ikke ut via ethernet. Hadde vært glimrende mtp Air-Tunes (trådløs Itunes) Lenke til kommentar
qwert Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Du trenger en ruter/aksesspunkt/repeater som kan settes opp som bridge mot det eksisterende nettverket. Enten offisielt (var mye vanligere før) eller via DD-WRT. Vet ikke om noen med N-støtte som er lett tilgjengelig her på berget, men konkrete forslag får du vel bedre på nettverksdelen av forumet. Endret 18. november 2008 av qwert Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Om du kobler xboxen via en ethernet kabel til trådløs ruter er den jo ikke trådløs, så om du bruker n standard eller ikke har vel da ikke no å si? Eller bare misforsto jeg noe fra OP? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Du misforsto. Han tenker: Nett --- Trådløs Ruter ~~~~~~~~~~~ Aksesspunkt (bridge) --- Xbox. Hvis både ruteren og enheten man bruker støtter N vil dette gi økt hastighet over standard adapter, samt en en hel del andre fordeler (siden man effektivt ender opp med en signalforsterker og switch i tillegg). Fabelaktig, for eksempel, hvis man har stort hus og vil ha Xboxen i en kjeller eller loftsstue så langt unna internettilkoblingen at man ellers ville fått dårligere signaler. En G-ruter man kan gjøre dette med får man for ca. 400,- Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Joda, men 360 er jo fortsatt ikke trådløs, da den jo bruker kabel til bridgen (selv om nettilgangen er trådløs). Men dette er pirking, for det bør uansett fungere på denne måten uten å kjøpe den altfor dyre originale løsningen. Endret 19. november 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg er uhyre interessert i å få et signalboost med min nåværende setup. Har et trådløst nettverkskort koblet til Xboxen, men vurderer en slik løsning også, bl.a. for å få anledning til å streame HD-innhold. Har en D-link 655 ruter per i dag, som jeg tror støtter n-standarden. Er det noen mulighet for at jeg får boostet signalstyrken uten å måtte gå til innkjøp av et aksesspunkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå