Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]CD-plate sitter fast i slot-in spiller

Anbefalte innlegg

I gamle dager kunne man fremtvinge en "eject" av platene vha en en knappenål...

På min XPS 1530 har nå en blank CD satt seg fast i Blue Ray slot-in spilleren - hvordan får man ut denne?

Slissen er dekket av to støvpakninger, men dytter man disse til side så ser man at CD-platen innenfor. Den holdes på plass av et aluminiumsdeksel helt ute med pakningene. Denne kan jeg dytte ned, men platen sitter for langt inn til at jeg får tak i den med tang eller lignende...

Finnes det noen lure triks?

Wintel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min XPS 1530 har nå en blank CD satt seg fast i Blue Ray slot-in spilleren - hvordan får man ut denne?

Slissen er dekket av to støvpakninger, men dytter man disse til side så ser man at CD-platen innenfor. Den holdes på plass av et aluminiumsdeksel helt ute med pakningene. Denne kan jeg dytte ned, men platen sitter for langt inn til at jeg får tak i den med tang eller lignende...

Wintel

Jeg hadde et lignende problem en gang og fant ut en ganske så genial løsning:

Klipp til noen passe lange teip-biter, og sørg for at de får kontakt på oversiden av cd-platen. Bruk gjerne noe tynt som en linjal til å gni over teipbiten(e) for å forsikre deg om at de sitter, før du prøver å dra ut cd'en ved hjelp av teipbitene :)

Si ifra hvordan det går!

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Wintel

Jeg hadde et lignende problem en gang og fant ut en ganske så genial løsning:

Klipp til noen passe lange teip-biter, og sørg for at de får kontakt på oversiden av cd-platen. Bruk gjerne noe tynt som en linjal til å gni over teipbiten(e) for å forsikre deg om at de sitter, før du prøver å dra ut cd'en ved hjelp av teipbitene :)

Si ifra hvordan det går!

Mvh,

Caliber

Fikk aldri tapen til å sitte tilstrekkelig godt fast i platen, men Dell sendte en tekniker hjem på døra som byttet spilleren..

Wintel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...