YBD Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har nettopp solgt en mobiltelefon ved hjelp av postoppkrav, og det gikk jo forsåvidt greit. "Problemet" er at når jeg sjekker nettbanken min nå, så ser jeg at pengene kom inn på kontoen min to ganger. Første gang 31.03.03, der det står "GIRO INN *noen tall" og andre gang 01.04.03 der det kun står "GIRO INN". Så nå har jeg dobbelt så mye penger som jeg skulle hatt, ihvertfall under "Disponibel saldo". Under "Bokført saldo" derimot, står riktig beløp oppført. Er det noen som har vært borti noe lignende? Bør jeg gjøre noe med det? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Noe stort problem er det vel ikke. Posten har vel gjort noe feil da, men det er synd for dem. Bruk de ekstra pengene på noe fornuftig du :wink: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hva tror du selv? Noen mener at ærlighet varer lengst. Noen gir faen. Hvem er du? :wink: Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Slike ting blir gjerne oppdaga. Ikke det at myndighetene plutselig står på døra. Men det finnes rutiner for slikt. Er ikke sikkert feilen ligger hos Posten. Alle girooppdrag går via BBS og feilen kan like godt ha oppstått der. Men om du tar en tur innom Posten og spør om noen har oppdaget underskudd i kassa er det helt sikkert ingen som blir sure. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Slike ting blir gjerne oppdaga.Ikke det at myndighetene plutselig står på døra. Men det finnes rutiner for slikt. Nei, det finnes ikke rutiner for slikt og nei det blir ikke oppdaget. Og skulle det bli det er pengene uansett dine. Posten kan ikke bare hente dem ut av kontoen din igjen når de først har gitt deg dem. Nyt livet sier nå jeg, det er ikke hver dag slike ting skjer Lenke til kommentar
YBD Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 I følge moren min er det straffbart å bruke pengene, men hun sier at jeg får ordne opp selv. Det er tross alt 3500 kroner det er snakk om. Hvem har mest bruk for pengene, Posten eller jeg? Men kan vel ikke tenke sånn Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Du kan gi dem til meg Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Slike ting blir gjerne oppdaga.Ikke det at myndighetene plutselig står på døra. Men det finnes rutiner for slikt. Nei, det finnes ikke rutiner for slikt og nei det blir ikke oppdaget. Og skulle det bli det er pengene uansett dine. Posten kan ikke bare hente dem ut av kontoen din igjen når de først har gitt deg dem. Nyt livet sier nå jeg, det er ikke hver dag slike ting skjer Jo, det finnes rutiner for slikt. Jo, det blir oppdaga. Det er veldig få her i verden som greier å "spawne" penger. Men å trekke pengene fra kontoen uten videre kan de selvfølgelig ikke gjøre. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ta kontakt med posten. Ikke vits å gjøre seg til kjeltring for 3500 kroner, ikke for noen annen sum heller for den saks skyld. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Egentlig tror jeg han har bestemt seg for å gi pengene tilbake. Han vil bare "late" som om han tviler, for så å prøve å karre til seg litt respekt ved å poste at han har "bestemt seg for å levere tilbake pengene". Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Egentlig tror jeg han har bestemt seg for å gi pengene tilbake. Han vil bare "late" som om han tviler, for så å prøve å karre til seg litt respekt ved å poste at han har "bestemt seg for å levere tilbake pengene". ikke sant Lenke til kommentar
YBD Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Hehe, nja. Tror jeg skal la de stå en stund og late som jeg ikke har sett de. Skjer det ikke noe på noen måneder, må de være mine. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hehe, nja.Tror jeg skal la de stå en stund og late som jeg ikke har sett de. Skjer det ikke noe på noen måneder, må de være mine. Det beste er nok å la de bare være der... Og så se hva som skjer :-) Til dere som mener at man ikke bare kan ta tilbake pengene: Finnes jo flere eksempler på folk som plutselig har fått flere millioner/milliarder på kontoen. Og de blir da bare fjernet, hvorfor kan ikke disse bli det? Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ta kontakt med posten. Ikke vits å gjøre seg til kjeltring for 3500 kroner, ikke for noen annen sum heller for den saks skyld. Er man kjeltring hvis man finner 100 kr på bakken? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ta kontakt med posten. Ikke vits å gjøre seg til kjeltring for 3500 kroner, ikke for noen annen sum heller for den saks skyld. Er man kjeltring hvis man finner 100 kr på bakken? Her var det snakk om 3500 som hadde fløyet inn på kontoen hans, og han vet jo hvem "eieren" er. Hadde du funnet 3500 kr på gaten med en addresse på, hadde du ikke da iallefall ringt personen ? Lenke til kommentar
YBD Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Ta kontakt med posten. Ikke vits å gjøre seg til kjeltring for 3500 kroner, ikke for noen annen sum heller for den saks skyld. Er man kjeltring hvis man finner 100 kr på bakken? Her var det snakk om 3500 som hadde fløyet inn på kontoen hans, og han vet jo hvem "eieren" er. Hadde du funnet 3500 kr på gaten med en addresse på, hadde du ikke da iallefall ringt personen ? Du har et poeng der. Men om personen var Røkke, ville du ringt? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det blir mer en personlig sak, men for meg hadde det ikke betydd noe HVEM som eide pengene, mine er dem uansett ikke. Lenke til kommentar
midtownmadnes Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 jeg hadde ikke ringt om jeg fatn 3500 på gata stempla med en adresse! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Eg hadde dritt i det hele og kjøpt meg noe digg. Blir det noe stress er jo det bare å betale tilbake. Ikke verre altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå