elkenzaal Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er på leit etter CF-kort til EOS40D kamera. Ser det er flere produsenter i produktguiden. Noen tips til hva som er greit, og hva jeg bør holde meg unna? Er jo veldig store forskjeller i pris synes jeg. Espen Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sandisk og Lexar er annerkjent og mye anbefalt, alt annet har til dels betydelig dårligere rykte. Ville ha gått for Extreme III eller IV i Sandisk sin terminologi (eller tilsvarende hos Lexar) og 4 eller kanskje 8GB. Lenke til kommentar
erty_ Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sandisk og Lexar er godt kjende, og er rekna for å vere "dei beste". Sjølv brukar eg Sandisk Extreme III- og IV-kort, og er godt nøgde med dei. III er ein del treigare enn IV, men for meg er dei raske nok i dei fleste tilfelle, samstundes er dei ein del billegare.. Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Får satse på et Sandisk Extreme III kort på 8 GB da. Er jo uansett ikke værre enn at jeg kjøper et annet kort om det skulle være nødvendig med tiden. Takker EDIT: For 4 GB kort så ser jeg Lexar sitt "Lexar CompactFlash Pro 133X 4GB". Hvordan er dette opp mot et Extreme III hos Sandisk? Tenkte kanskje å kjøpe 4 GB først og så heller kjøpe noen råere kort over jul.. Endret 18. november 2008 av elkenzaal Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 "Lexar CompactFlash Pro 133X 4GB" tilsvarer vel så vidt jeg kan se de gamle Extreme III til Sandisk, dvs 20 MB/s overføringshastighet. Sandisk har i løpet av sommeren skremt sine nyeste Extreme III opp i 30 MB/s overføringshastighet (og de nyeste Extreme IV opp i 45 MB/s). Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Oceanborn skrev: Sandisk har i løpet av sommeren skremt sine nyeste Extreme III opp i 30 MB/s Lettskremte altså Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Oceanborn skrev: Sandisk og Lexar er annerkjent og mye anbefalt, alt annet har til dels betydelig dårligere rykte. erty_ skrev: Sandisk og Lexar er godt kjende, og er rekna for å vere "dei beste". Har ikke tenkt å yppe til strid om hvem som er "best", men fra nerdetiden min i PC-bygging (long time ago...) var det noe som het Kingston Technology RAM og som var blandt de beste (påliteligste?) minne-leverandørene. For tiden tilbyr Clas Ohlson klasse 4 / 8Gb SDHC-kort fra Kingston til en overkommelig pris (kr. 198,-). Er det da å regne som "alt annet"? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Kingston har nok ikke hengt med i timen når det gjelder CF kort, er jeg redd. Dvs. de er nok like solide som før; men de er ikke blandt de raskeste. Som rimelige reserve-kort kan de være greie. Hvis du får de billig da. En overivrig selger i England, prøvde å innbille meg at et Kingston 80x kort var raskt. Det er det ikke. Men hadde det vært billig; så hadde jeg tatt med et. edit: Et annet merke som er rimelig greit; er Transcend. De selges ikke så mye i Norge, men er solide (også der går det mest i 80x og 133x). Merker som er dårlige, i hvertfall ut ifra min erfaring, er TwinMos (de er heldigvis konk) og Apacer. Tom Endret 16. desember 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Sats på 2 stk 4GB kort, så slipper du satse alt på ett kort. Det finnes mange tråder om størrelsen og bruksfunksjonene på kort her på forumet. Det finnes kun 2 typer kort; Det som har gått istykker og de som kommer til å gå fyken! Lexar og Sandisk er og har vært greie kort. Men tviler på at du trenger de ekstremt raskeste (de koster også dyrt). Hvor ofte kommer kamera ditt til å gå på full skuddtakt? Og hvor dårlig tid har du ved overføring til disk? Bruker du USB-overføring via kamera eller har du kortleser? I så fall; hvor rask er kortleseren? Overføring via kamera er alltid tregt, ofte tregere enn et middels raskt kort. Et lite tips; Slett aldri enkeltbilder på kortet via kamera, men overfør alt til disk og REFORMATER kortet i kamera etter hver fototur. Mer for all del; Kjøp det raskeste og største, hvis du mener at det er kun det som duger. Endret 16. desember 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå