Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sandisk og Lexar er godt kjende, og er rekna for å vere "dei beste".

Sjølv brukar eg Sandisk Extreme III- og IV-kort, og er godt nøgde med dei.

III er ein del treigare enn IV, men for meg er dei raske nok i dei fleste tilfelle, samstundes er dei ein del billegare..

Lenke til kommentar

Får satse på et Sandisk Extreme III kort på 8 GB da.

Er jo uansett ikke værre enn at jeg kjøper et annet kort om det skulle være nødvendig med tiden.

Takker

EDIT: For 4 GB kort så ser jeg Lexar sitt "Lexar CompactFlash Pro 133X 4GB". Hvordan er dette opp mot et Extreme III hos Sandisk?

Tenkte kanskje å kjøpe 4 GB først og så heller kjøpe noen råere kort over jul..

Endret av elkenzaal
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  Oceanborn skrev:
Sandisk og Lexar er annerkjent og mye anbefalt, alt annet har til dels betydelig dårligere rykte.

erty_ skrev:
Sandisk og Lexar er godt kjende, og er rekna for å vere "dei beste".

Har ikke tenkt å yppe til strid om hvem som er "best", men fra nerdetiden min i PC-bygging (long time ago...) var det noe som het Kingston Technology RAM og som var blandt de beste (påliteligste?) minne-leverandørene.

For tiden tilbyr Clas Ohlson klasse 4 / 8Gb SDHC-kort fra Kingston til en overkommelig pris (kr. 198,-). Er det da å regne som "alt annet"?

:ohmy:

Lenke til kommentar

Kingston har nok ikke hengt med i timen når det gjelder CF kort, er jeg redd. Dvs. de er nok like solide som før; men de er ikke blandt de raskeste. Som rimelige reserve-kort kan de være greie. Hvis du får de billig da.

En overivrig selger i England, prøvde å innbille meg at et Kingston 80x kort var raskt. Det er det ikke. Men hadde det vært billig; så hadde jeg tatt med et.

edit: Et annet merke som er rimelig greit; er Transcend. De selges ikke så mye i Norge, men er solide (også der går det mest i 80x og 133x).

Merker som er dårlige, i hvertfall ut ifra min erfaring, er TwinMos (de er heldigvis konk) og Apacer.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Sats på 2 stk 4GB kort, så slipper du satse alt på ett kort. Det finnes mange tråder om størrelsen og bruksfunksjonene på kort her på forumet.

Det finnes kun 2 typer kort; Det som har gått istykker og de som kommer til å gå fyken!

Lexar og Sandisk er og har vært greie kort. Men tviler på at du trenger de ekstremt raskeste (de koster også dyrt). Hvor ofte kommer kamera ditt til å gå på full skuddtakt? Og hvor dårlig tid har du ved overføring til disk? Bruker du USB-overføring via kamera eller har du kortleser? I så fall; hvor rask er kortleseren? Overføring via kamera er alltid tregt, ofte tregere enn et middels raskt kort.

Et lite tips; Slett aldri enkeltbilder på kortet via kamera, men overfør alt til disk og REFORMATER kortet i kamera etter hver fototur.

Mer for all del; Kjøp det raskeste og største, hvis du mener at det er kun det som duger.

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...