Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

3 Pin ut av kabinettet. 2 PIN på Hovedkortet. POWER SW. Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å plugge den in med bare 2pins og en på utsiden.

Jeg har prøvd å plugge HD Led'en utenfor og sette SW Power in med 2pins på egentlig Power SW ingangen og 1 på HD Led'en.

Men Pcen starter fortsatt ikke.

Er det noe jeg kan gjøre med det?

Trenger jeg en adapter eller må jeg returnere hovedkortet?

Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hovedkort: MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X 16, S-939, SB Audigy, GbLAN, PCI-Ex16

Kabinett: Thermaltake Kandalf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Returnere hk fordi du ikke finner ut av hvordan koble? :hmm:

Jeg tolker deg dithen at du ikke har gjort dette veldig ofte? :)

Først bør du se i manualen for hk'et (Pdf-fil lastet ned fra produsenten), dersom det ikke fulgte med manual (det gjør det alltid for nye/komplette hk..i eske).

Der står det en detaljert illustrasjon hvordan jpf1/2 skal kobles (ledninger fra kabinett til hk jpf1/2).

Thermaltake har også merket ledningen godt, de skal også ha "support-sider" som evt kan leses, men dette er såpass enkelt at det bør du ikke trenge.

Power-sw ledning skal kobles til 2-pins merket pwr-sw på hk (samme hvilken vei).

Samme for Reset-sw.

HD(IDE)-Led skal kobles til 2-pins, her må du ta hensyn til polaritet.

For noen kabinett er hvit til positiv, farge(grønn/oransje) til negativ. For andre kabinett motsatt.

Power-LED kan enten være 3-pins, eller 2-pins. Noen hk har pins for begge.

Noen kabinett har da også separat ledning for +/-.

Dette bør du overlate til andre dersom det blir for vrient. :)

Men jeg tipper du finner ut av dette.

Litt vrient første gangen, men det er ikke "rocket science".

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er jo ikke det som er problemet, jeg har fulgt manualen.

Det er bare det at jeg lurer på åssen jeg skal koble Power SW hvis kontakten fra kabinettet trenger en 3pins og på hovedkortet er det bare 2 pins til SW Power.

Legg ut ett bilde her av den "power-sw" ledningen.

Har ikke sett annet enn 2-pins kontakter fra av/på-knapp.

(men jeg husker ikke så godt lenger)

:)

Lenke til kommentar

Har heller aldri sett en PW-SW med tre pins!

Men går det tre ledninger til den da? (der den ene av pinsa er tomme)

For det går helt fint ann å plassere de litt her og der. Ingen fare som skjer. Hadde den ene pinsen til høyre eller venstre (altså ikke den i midten) vært uten kabel så kunne du bare brukt de to pinsene å koble til. Det er jo egentlig bare å bruke fantasien.

Se om det går ann å koble den til på noen måte. Fungerer det ikke å skru på maskinen så fungerer det ikke.

Ps: Det er ikke HKet som er feil.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Pluggen skal settes slik at en tredjedel ikke blir satt på.

Dette er Power-*LED* for de kabinett som kun har kontakt for dette.

Disse er da kompatible for hk som har 3-pins Power-LED pin, men kan relativt greit "moddes" til å passe hk med 2-pins.

Jeg tror trådstarter roter litt her...

For det første finnes det mange versjoner av Thermaltake Gandalf - dvs. som vanlig er det fint med *full* modellebetegnelse.

Likevel tror jeg alle har noenlunde like konfigs mtp ledninger.

Og da er den tre-pins'en for å koble til ett av hk'ets fan-headers/connectors for å kunne lese av turtall for viftene i kabinettet.

Dette tok meg ca. 30sek å finne ut av ved å laste ned manual for en vilkårlig modell i Kandalf-serien.

RTFM !!!! :)

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke så at det sto modellene i posten var noe trøtt.

I følge manualen til kandalf så har power sw(itch) kabelen to pinner og skal stå på øverste raden på pinne nummer 3 og 4 fra venstre på de kontaktene merket jfp1 .

Kabinettet har en kabel som heter power led og som er til power lyset og er tre pinner som skal kobles nederst på jfp2

http://www.thermaltake.com/db/pictures/mod...18562270555.zip manual til kandalf

http://download1.msi.com.tw/files/download...e/E7220v1.0.zip til msi hovedkortet

Lenke til kommentar

Åj unnskyld det var vist Power Led ser jeg.

Var litt kjap med å skrive tråden.

Det går bare 2 ledninger til den.

Er det mulig å klippe bort den i midten da?

Også fant jeg ut at CPU'en trenger en 6 pin strøm inngang. Har bare 2 fra CPU'en med 4 på hver.

Trenger jeg en overgang til den også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Åj unnskyld det var vist Power Led ser jeg.

Var litt kjap med å skrive tråden.

Det går bare 2 ledninger til den.

Er det mulig å klippe bort den i midten da?

Også fant jeg ut at CPU'en trenger en 6 pin strøm inngang. Har bare 2 fra CPU'en med 4 på hver.

Trenger jeg en overgang til den også?

Nei.

Power LED har normalt 2 ledninger som skal kobles til enten 2-pin eller 3-pin.

Mange kabinetter bruker her to ledninger PLED+ og PLED-.

Har den 3 ledninger er det høyst sannsynlig til en viftekontakt på HD.

Kandalf har ett par/tre medfølgende vifter sist jeg sjekket.

Når du i tillegg skriver 6-pins CPU så tror jeg du bør la noen andre koble til hardware/kabinett.

Eller er det greit at du "svir" hardware til noen "høvdinger"?

For det blir fort resultatet dersom du feilkobler.

:)

Lenke til kommentar

6pins til ledning til hovedkortet har jeg _aldri_ sett før. Jeg har vært borti hovedkort som skal ha både 4 pins, 8pins og 24pins. Men 6pins har jeg aldri sett som endel av ATX standarden, så her tror jeg du er litt skjeløyd.

EDIT: Så på bilde av hovedkortet nå, det er en 8 pins kontakt, den rett ved siden av cpu socketen. pluss en 4 pins molex kontakt litt lenger nede.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Hei

Tror du bør sjekke manualen for hovedkortet, det er ikke helt samsvar her. Som kpolberg sier vises det en 8-pins kontakt ved siden av CPU på bildet av hovedkortet, men hjemmesidene til MSI referer til 4-pins; "MSI Reminds You...

• Both power connectors, JPWR1 (24 Pin) & JPWR2 (4 Pin, for CPU Power ) must be attached to this model to ensure operation of the Mainboard.

• A Power Supply of 450 watts, or above, is highly recommended for system stability.

• ATX 12V power connection should be 18A or greater. " Så er nok best å sjekke manualen her, mulig at du kan bruke en 4-pins, men da viktig å vite hvordan den monteres...

Lenke til kommentar
Det er jo ikke det som er problemet, jeg har fulgt manualen.

Det er bare det at jeg lurer på åssen jeg skal koble Power SW hvis kontakten fra kabinettet trenger en 3pins og på hovedkortet er det bare 2 pins til SW Power.

kontakten din er en 3 pins fra kabinettet viss jeg forstår deg rett og på hovedkortet har du en 2 pins tilkobling. viss det er slik at den 3 pins kontakten din går an å settes innpå allikevel så flytter du ene ledningen inn i midten sånn du har de 2 lederne side ved side. viss det ikke går an å bruke den kontakten så se om du har en fra en gammel maskin som er defekt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...