Gå til innhold

Mobildiskusjons posten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud da folkens. Blir seriøst skremt av det jeg leser! Hvorfor krangle om fakta da? :shrug:

ALLE produsentene har gode telefoner, men alle har også SINE mangler.

Det at Nokia er dårlig er jo bare tøv! MEN de har jo også den største feilprosenten fordi det finnes FLER av dem på markedet. Mine erfaringer med Nokia er blandet. Mye feil og ustabilitet. Jeg foretrekker SonyEricsson. Men har T68 problematikken i bakhodet.

Panasonic GD87 har 65k farger og innebygd kamera. 103 gram

Nokia har 7250 med innebygget kamera og veier 95 gram

Samsung S300 har TO fargeskjermer. 65k og 256. liten

SonyEricsson har P800. Trenger ingen nærmere beskrivelse :D

Siemens har S55. Farger og clipon kamera. 85 gram

Motorola har T720i. 4096 farger og clipon kamera

Alle disse har sine sterke sider men også sine svakheter. Bli voksen og innse at alle produsentene leverer kvalitet. Slutt å krangle om hva DERE LIKER! inviduelt ikke sant? :wink:

Lenke til kommentar

Det at Nokia er dårlig er jo bare tøv! MEN de har jo også den største feilprosenten fordi det finnes FLER av dem på markedet.  

Her beviser du jo selv hvor uvitende du er. Når det er snakk om feilprosent spiller det ingen rolle om det finnes flere Nokia på markedet.

Prosent er uanhengig av kvantum. Gjenta dette 100 ganger, så kanskje lærer det :)

S55 veier forresten bare 80 gram ;)

Lenke til kommentar

"feilprosent er uavhengig av kvantum"... kan du begrunne det? Gjerne med henvisning til statestikk lektyre.

Du vil altså påstå at 50% av 2 kan vurderes likt med 50% av 1000?

IAK

Vil forresten også påpeke at selv om N3650 ikke har utseende med seg, er dette den klart mest funksjonsrike mobilen (sammen med E-P800 og N7650) på markedet. Vil gjerne høre på hvilke områder andre mobiler er bedre.....

IAK

Lenke til kommentar

Når vi snakker om 2-100 produkter f.eks, kan prosenten variere litt, men dess flere produkter det er snakk om, dess mer korrekt blir feilprosenten.

Altså, så lenge det er snakk om over 1000 produkter, spiller ikke antallet noen rolle når meningen er å diskutere f.eks om en mobilprodusent har flere feil enn en annen.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at statistikk må vurderes utifra grunnlaget analysen er basert på. Antar at det refereres til Expert-kjedens undersøkelse hvor 30% av Nokia tlf. måtte inn til repr. innen 6 mnd.

Skal man komme med uttaleser som at Nokia tlf. har flest feil er dette ikke godt nok grunnlag. For det første, hvor stor andel har expert av det totale salget i Norge? Hvor stor andel har de av andre tlf.? Selger de. feks 2.000 av totalt 10.000 Nokia tlf er bildet et helt annet.

Videre, hvor stor andel er volum solgt i Norge i forhold til resten av Europa (Verden)?

Tilslutt var det en tlf. som utpekte seg med feil, 3410...er det da riktig å skjære alle modeller over en kam..?

Statistikk er ikke noen absolutt vitenskap og kan (mis)brukes til egen fordel....enig eller uenig?

Lenke til kommentar

Grunnen til den den høye feil prosenten på Nokia mobiler er det at FLESTE parten som blir levert inn ikke har noen feil , de blir levert inn pga softwaren henger seg opp dårlig batteri tid , knust display +++ sånne feil som ikke er produsenten sin feil , For og si det helt erlig er det en haug av idioter som kjøper Nokia F.eks 3310/30 / Ikke minst Stygge 5210.

Pga av at alle disse idiotene kjøper mobil på Samma tidspunkt og leverer De inn til Såkalt servise Blir feil prosenten høy , Det er skjelden snak om Hardware problemer kun software Problemer.

Glemte og nevne noe så tragisk som Ericsson R600 Såsi alle R600 som har blitt solgt (tok litt i ) Er det noe feil med , Har hatt Totalt 28 Mobiler av forskjellige merker (regnet på det i går) HAR KUN HATT PROBLEMER MED ERICSSON , Det første problemet var med en Ericcson A2618 (skikelig dårlig mobil dritt treig) Plutselig tok display lyset kvelden , deretter Med en R320 Som man ettervært ikke kun ringe med pga fikk så mye bakrundsstøy , hørtes ut som en kornvifte = Ericsson aldri mer , gidder ikke nevne T68 som jeg hadde "Holder ordet TRAGISK?"

Det mobil merke som jeg må si virklig har Kvalitets følese overseg er Samsung ikke spesilt avansert men bra tasterespos ikke noe knirk bra lyd , Motorola er heller slett ikke værst bra kvalitets følese .

Faktisk den mobilen jeg savner litt er Siemens S35 var egentlig konge når jeg hadde den en av de få mobiler som jeg har hatt som jeg virkelig ble glad i , men det er lenge siden.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg ikke kan forstå er hvordan noen kan påstå at at 65K er MYE bedre enn 4096 farger....hallo! forskjellen er ikke synlig, særlig ikke på så lave oppløsninger som mob. skjermer. Nan må faktisk ned mot 256 farger før det blir åpenbare forskjeller.

Så det så....

Lenke til kommentar

"de blir levert inn pga softwaren henger seg opp dårlig batteri tid , knust display +++ sånne feil som ikke er produsenten sin feil" :o

Dårlig software. Er ikke det produsentens feil?? Hvem sin feil er det da? Kunden? Det er AKKURAT det som er kritikkverdig. Det er jo nettopp KUN det som gjør at Nokia er på feiltoppen. Ikke fordi tastene detter ut eller at kunden har mistet den i bakken men fordi softwaren er for dårlig...Eller har du en annen ide? :roll:

Lenke til kommentar

Antall har ingen påvirkning på prosent rekning i denne sammenhengen (jeg mener, vi snakker om 10.000 av mobiler)...

Mobilguiden: Jeg syns du skriver mange vannvittig BRA innlegg her på den posten - fordi du klarer å få opp stemningen (eller ned)... btw, om du har hatt ett annet navn her inne før? på forumet altså? Tilbake til at du skriver mange bra innlegg, så må jeg få si - ikke misforstå... Jeg syns INNHOLDET i innleggene dine er helt idiotisk..

vi ser :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...