aklla Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Etter jeg byttet fra sommer til vinterdekk har det kommet en slags skrape-lyd fra bilen når bilen krenger eller blir belastet på den siden. det var ikke slik med sommer-dekkene, vinterdekkene er orginale, så det skal ikke være noe galt med innpress eller noe slikt. det høres ut som om det er metall som skraper noe. noen som har peiling på hva det kan være? det er forresten ikke min bil, det er en mercedes, usikker på akkurat hvilken type, men det er en ca 2000 modell. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Du må nesten finne ut hvilket hjul det er og sjekke nærmere. Blir håpløst å gjette. Det kan være feilmontering e.l. Hvis sommerdekkene er lettmetallsfelger og vinterdekkene er på stålfelg, så kan det være at plast-ringen på navet står igjen fra sommerdekk-felgene, slik at det blir kast i et dekk eller flere. Endret 19. november 2008 av LiamH Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 skal se på det nærmere i dag/morgen men. ingen aning hva det kan være,? jeg ville tippe på demper eller noe, men høres merkelig ut siden det skjedde når han byttet dekk. det er forresten høyre bakdekk, som skrevet i tittelen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Med mindre vinterdekkene er bredere eller har større diameter, så sjekk navet for plastring fra evnt alu felg som over sier. Sjekk også at hjulet er tilskrudd skikkelig. Lenke til kommentar
VeronikaJeanette Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Kan være hjullager? Hvis du har bytta dim på dekka? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 typisk hjullager symptom, var samme med min bil i fjor, bare få det byttet før det begynner å låse seg. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kanskje du klarte å få bremseskjoldet inntill skiva ved dekkskift? -Standard det rundt dekkskifte sesong. Kunder kommer inn og klager på ulyder :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå