Gå til innhold

BK: Pyramiden VIII

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pyramidene er alltid koselig å lese/se om og denne vil nok vekke en stor interesse hos meg.

Stilig bilde, men føler at cropingen er litt for tett?

Mulig jeg ser litt syner, men men. Kompen er ikke så verst og du har fanget ett spesielt øyeblikk med noen fugler som står i en vinduskarm, blir spennende å se hva de neste bildet blir! Fint!

Lenke til kommentar

Og det bør ikke bli noe IX, hvis ikke kvaliteten er bedre enn dette. Du har stort sett presentert greie reportasjebilder i denne serie, samt noe virkelig severdig, men dette tyder på at du ikke har så mye mer på lager derfra. Dette bildet kunne vært tatt av en kommunal bygård i enhver norsk storby (ok, ikke så mye føgl).

Var det fryktelig strengt? Jeg føler litt at serien er kommet til veis ende, men du kan selvfølgelig få motbevise det. Jeg kan jo ta feil, for jeg vet ikke hva som ligger på HD-en din. Kanskje det bare var et feilskjær.

Lenke til kommentar
IIX er ikke noe romertall

Beklager OT (?)

Delvis OT, men riktig. Dette er nr. VIII. Men neste er er IX.

Tom

Mnja. I er en, V er 5 og X er 10. IIX betyr 10 minus 2x1, ergo 8. På same måte som VIII betyr 5 pluss 3x1, altså 8. VIII er sikkert riktigere, da.

Og det bør ikke bli noe IX, hvis ikke kvaliteten er bedre enn dette. Du har stort sett presentert greie reportasjebilder i denne serie, samt noe virkelig severdig, men dette tyder på at du ikke har så mye mer på lager derfra. Dette bildet kunne vært tatt av en kommunal bygård i enhver norsk storby (ok, ikke så mye føgl).

Var det fryktelig strengt? Jeg føler litt at serien er kommet til veis ende, men du kan selvfølgelig få motbevise det. Jeg kan jo ta feil, for jeg vet ikke hva som ligger på HD-en din. Kanskje det bare var et feilskjær.

Det er overhodet ikke for strengt. Jeg var selv usikker på om dette bildet i det hele tatt passa inn i serien, og det er like greit for min del å få en bekreftelse på at det ikke gjør det. Jeg har på en måte litt lyst til å gjøre denne serien til en ti-logi, men hvis det ikke funker herfra så sier jeg gjerne septalogi eller octalogi.

Jeg poster bildene her for å få kritikk på dem, og da er jeg bare glad for å vite det hvis noe kan gjøres bedre eller det er noe som rett og slett bare ikke funker - i dette tilfellet sistnevnte.

I utgangspunktet var det et formidabelt motiv jeg hadde, men jeg veit ikke om noen av bildene jeg tok klarte å dokumentere det på noen ordentlig måte, eventuelt på noen måte som passer inn i serien. De fleste andre bildene jeg tok av det hele er for rotete, ikke stramme nok til passe til estetikken jeg er ute etter her.

Ok, her er det et nytt forsøk. Bedre, eller skal jeg bare skippe fuglefjellbygninga?

Lenke til kommentar

Ja, vi er ferdige med diskusjonen om romertall nå.

Så da er det over til bildet. Tror nok en mellomting mellom trådens bilde og det andre du viser, kunne vært av interesse. Det er veldig mange fugler her, så det bør vises; men du bør også få med noen vinduer. Et strengt geomtrisk oppbygget bilde meg vegg og fire vinduer burde kunne fungere.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...