hakongram Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Ok, skjønner. Da tror jeg kanskje jeg prøver den coreavc med mediaplayer...720p filmene jeg har fungerte faktisk ikke noe bra i media player, fargene ble helt skeive og pixler over hele skjermen, men de fungerer fint i vlc, så ikke noe problem der. Kanskje det hjelper med coreavc. Takk for hjelpen hvertfalL ! Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Forresten, er det noe jeg må gjøre for å aktivere coreavc'en etter at jeg har innstallert det eller vil mediaplayer automatisk bruke denne codecen nå ? Ser jeg har et konfiguarsjons verktøy for coreavc, men skjønte ikke så mye av den. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det skal bare være å legge den inn så skal resultatet merkes med en gang sånn generelt sett. Hos meg sank CPU forbruket betraktelig når jeg testet med CoreAVC kontra uten. Men du må fortsatt ha litt power i maskinen din da. Hvilken CPU har du? Om du har noe ala Athlon 64 så burde det gå glatt med CoreAVC. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Cpu forbruket når jeg kjører 1080p er bare på en 3-4% med mediaplayer, så kan ikke klage på det ! Litt rart med 720p filmer da, at de ikke vises ordentlig. Har en Pentium D 3 GHz prosessor. Vet du om det er noen mulighet for å få lyd ut fra det skjermkortet her ? (ati hd3450). Skulle hatt digital kobling til 5.1 forsterker'n min sånn at jeg får litt skikkelig lyd. Står jo at det er noe ati digital lyd hvertfall Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Lyd får du ut ifra ATi kortene ja, men dette er via HDMI som er mer tenkt på TV'er eller enheter som også viser bilde i tilegg til lyd. Det med det ødelagte bildet ditt, du har ikke blandet codec pakker nå har du? Om du blander med CCCP kan du få uventede resultat, slenge inn CoreAVC med CCCP går bra etter hva jeg har erfart. Endret 20. november 2008 av 007CD Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Det eneste jeg har innstallert er gom player og vlc og nå da mediaplayer og coreavc. Utenom det ingen codec-pakker, eneste var en codec jeg trengte til gom player som het dts+ac3 filter. La altså ikke inn CCCP, lastet ned mediaplayer classic homecinema for seg selv. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ah, du kan prøve med CCCP pakken, dette er stortsett den eneste codec pakken du kommer til å trenge spesielt om du legger inn CoreAVC med den. Så for de sære filene så mater du inn i VLC, slikt system er det jeg kjører og de eneste gangene jeg får problemer er når jeg støter på korrupte filer, men da sliter uansett hvilke codecer og programmer du bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå