vetle666 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Hei, jeg skal innstalere et nytt OS i tilegg til Vista home premium 64-bit som jeg har nå. I den anledningen prøver jeg å minske/shrink'e en partisjon på hardisken. Jeg har prøvd med "Datamamaskinbehandling som følger med Vista og Gparted. Jeg får samme problemet med begge: Ingen av de vil la meg minske partisjonen med mer en ca. 4 GB! Noen ideer? All hjelp mottas med STOOOOR takk Vetle Endret 18. november 2008 av vetle666 Lenke til kommentar
random85 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) *slettet* Endret 12. mai 2010 av Huletrollet Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Prøv å defragmenter volumet du skal krympe. Endret 18. november 2008 av heanwi Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Ok, takk. Søkte på anti Obama fordi jeg deltok i en billedtråd (man skal liste opp et bilde som "slår" bildet som ble listet opp før. Obama ble listet opp og jeg prøvde å finne noe som kunne "slå" han. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Begrensingen ligger i at du kjører operasjonen i operativsystemet som ligger på disken. Det er filer som ikke kan flyttes mens de er i bruk. Det kan løses ved å kjøre operasjonen i et annet OS. F.eks at man booter en Linux CD som kjører GParted. Slike operasjoner har dog alltid et potensiale for at noe går galt. Sørg for backup. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Hmm.. Defragmenteringen hjalp ikke nei. Hadde en mistabke om det du sier Hårek. Men jeg har jo kjørt Gparted som jeg skrev, var akkurat den samme begrensningen der ! EDIT:Mente selvfølgeølig defragmentering, ikke partisjonering Endret 19. november 2008 av vetle666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå