bandit Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Har et SOny DCR-HC27 som jeg ikke får koblet til min Acer Aspire 5114. Har prøvd med to 4/4 FW kabler (Billige fra dealetreme dog) men ingenting skjer. Skal vel både plinge og komme opp popup når man kobler til. Noen som har tips angående dette? Hvilket ende skal jeg begynne feilsøket?? På forhånd takk..... Lenke til kommentar
knut4629 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei Har du forsøkt å skru på kameraet og la det gå på play mens det er tilkoblet? - Mulig PC-en din trenger signal... Knut Lenke til kommentar
bandit Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 HeiHar du forsøkt å skru på kameraet og la det gå på play mens det er tilkoblet? - Mulig PC-en din trenger signal... Knut Jepp, har gjort det. Er vel ikke noe jeg må stille inn på kameraet heller?? Lenke til kommentar
knut4629 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei Det er noen år siden jeg gjorde dette, men så vidt jeg husker støtter den medfølgende programvaren kun streaming over USB. Her kan du laste inn fra kameraet, redigere noe (klippe) og programmet kjører det redigerte klippet tilbake til kameraet. Du må prøve med usb kabel. Kameraet mitt er 4 år gmlt, så det kan jo hende at programvaren er endret på det du fikk med ditt kamera. Nå bruker jeg (så vidt begynt) Stodio 12, og det fungerer fint med firewire til min Sony. Lykke til Knut Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det med USB tror jeg ikke noe på. USB-kontakten på DV-kameraer er vanligvis brukt kun til stillbilder. DV=FireWire! Lenke til kommentar
bandit Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Ja, det er nok Firewire (eller I-link som Sony kaller det) som helt klart er måten å overføre på her. MEN, åssen skal jeg feilsøke videre, noen som har noen formening om det kan være PC, kabel eller Kamera som er synderen??? OG, kan noen si meg om det er forventet at man skal få en slags melding eller "pling" når man kobler til med FW ??? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jo, du må vel forvente et "pling" når PC har fått kontakt med kamera. Men er du sikker på at FW-kontakten er aktivert? Gå til Kontrollpanel> Administrative verktøy> Datamaskinbehandling> Systemverktøy> Enhetsbehandling og kontrollér at IEEE 1394 bussvertkontroller er aktivert. "Egenskaper" forteller om denne enheten fungerer som den skal. Er det fortsatt problemer, og du har en bekjent med samme interesse, kan du jo "bytteprøve" både kamera og PC med ham. Lenke til kommentar
bandit Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Jo, du må vel forvente et "pling" når PC har fått kontakt med kamera. Men er du sikker på at FW-kontakten er aktivert? Gå til Kontrollpanel> Administrative verktøy> Datamaskinbehandling> Systemverktøy> Enhetsbehandling og kontrollér at IEEE 1394 bussvertkontroller er aktivert. "Egenskaper" forteller om denne enheten fungerer som den skal.Er det fortsatt problemer, og du har en bekjent med samme interesse, kan du jo "bytteprøve" både kamera og PC med ham. Ja, er aktivert der. Lånte et sånt innstikkskort (PCMCIA?) FW-kort med en kompis som funket. SÅ det er sikkert noe med FW på Bærbaren som er i ulage. Btw: Men den nåværende løsningen med et sånt innstikkskort er vel en meget treig overføringsløsning i forhold til "vanlig" FW??? eller?? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Det er, såvidt jeg vet, ingen annen metode enn "realtime" overføring fra DV-tape. Så alt må overføres med vanlig avspillingshastighet. ------- Men har du brukt kanskje mange timer til å filme én times video, kan du vel spandere en time på overføringen ? Lenke til kommentar
bandit Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Det er, såvidt jeg vet, ingen annen metode enn "realtime" overføring fra DV-tape. Så alt må overføres med vanlig avspillingshastighet. ------- Men har du brukt kanskje mange timer til å filme én times video, kan du vel spandere en time på overføringen ? Hehe, jo stemmer vel det ja, tenkte ikke på det i farten. Men da får jeg invistere i et PCMCIA-kort til en hundrelapp eller to... Takk for hjelpa... CASE CLOSED.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå