Gå til innhold

Hjelp til koding

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å lager en liten side som kun skal inneholde et bildegalleri. Dette er til et avsluttende skoleprosjekt i kunst og håndverk i 10.

Jeg har designet siden i Photoshop og kodet i dreamweaver.

Men nå har jeg støtt på et par problemer, derfor spør jeg om hjelp her.

Innholdet skal kun bestå av tre kolonner (som jeg skal bygge opp vha. divs)

Det gjør det også nå, men innholdet i den midterste kolonnen starter lenger opp enn resten. Hvorfor gjør det det, og hvordan kan jeg løse det?

I tillegg lurer jeg på om noen vet hvorfor ikke headeren fyller ut hele siden horisontalt når jeg bruker width: 100%;

Jeg bruker nå 102% og bruker en overflow: hidden; i body-tagen for å unngå scrolling. Likevel virker det som at headeren ikke fyller ut hele bredden når jeg justerer nettleseren så den blir smalere. Hvorfor fungerer altså ikke 100%.

Setter jeg 100% uten overflow: hidden; i body får jeg er horisontal scroll.

Dere kan se siden slik den er akkurat nå her: http://verticalprod.110mb.com/sindrevs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  sindrejibb skrev:
I tillegg lurer jeg på om noen vet hvorfor ikke headeren fyller ut hele siden horisontalt når jeg bruker width: 100%;

background-repeat:repeat-x;

sindrejibb skrev:
Jeg bruker nå 102% og bruker en overflow: hidden; i body-tagen for å unngå scrolling. Likevel virker det som at headeren ikke fyller ut hele bredden når jeg justerer nettleseren så den blir smalere.

Hvorfor skal du ikke ha scrolling?

Fungerer i firefox ;)

Lenke til kommentar

Beklager, nå fant jeg ut at jeg hadde glemt background-repeat: repeat-x; på headeren som du sa. Satte inn det, og da kunne jeg også fjerne overflow: hidden;.

Slik den var i sted ville det nemlig vært horisontal scrolling om jeg tok bort overflow: hidden;

Men da er det problemet løst, da var det kun det med innholdet.

Lenke til kommentar

Jeg har forresten funnet ut at de tre kolonnene ligger på samme høyde i IE, men det er i Firefox det er et problem.

EDIT: Har nå lagt ut fotoalbumet, så dere får se hvordan det blir. Trykk på et bilde. Da ser dere at det kommer scrollbars igjen, både vertikalt og horisontalt. Må sikkert få inn overflow-x: hidden; et eller annet sted i fotoalbum-skriptet også men finner ikke ut hvor. Noen som kan hjelpe her?

Her ligger CSS-fila til fotoalbum-skriptet: http://verticalprod.110mb.com/sindrevs/css/lightbox.css

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...