Kimelimm Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei! Jeg lagde en tråd istad, men ser ut som den ikke funker. Jeg er en gutt på snart 16 år, som sliter VELDIG med og finne jobb. Jeg har disse kunnskapene: IT, data kan en god del om det. 3D og Animasjon, har drevet med det lenge! Musikk produksjon (hardstyle sjangeren) Bilde / filmredigering. Web design / koding, kan ikke så mye men. Er det muligheter for og starte et lite "firma" eller noe innen dette? Ikke FIRMA men kan man liksom tjene penge på slike kunnskaper? Jeg har ikke hatt noen jobb siden en pc jobb i fjor eller noe... Takker for svar Kim. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Formulerte jeg spørsmålet litt dårlig kanskje? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 hva slags jobb forventer du da, det er nesten døfødt å slutte på skolen for jobb uten utdannelse nå for tiden, det vil si jobber med brukbar lønn. ellers så kan du håpe på at du vinner i lotto ellera du arver mye penger......la si 20mill, hvis du legger dem i en bank så vil du kunne leve godt av rentene og få en biinntekt på rundt regna 900 000,- i året uten å slå en spiker. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Jeg mente ikke slik. Jeg har jo tenkt og gå skole selvfølgelig, men jeg mente tjene penger via hobby liksom, utenom skoletiden. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 får bare prøve om du kan komme i kontakt med noe firma der du får lov til å drive med det du ønsker å drive med,imot vederlag selvsagt;) men sjansen er forholdsvis liten dessverre da markedet helst søker folk med faglig kompetanse,men dersom du kjenner noen folk så kan jo det være en bakvei inn til den stillingen du søker. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Plukke flasker? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Jeg har da prøvd det Det tjente jeg ikke så bra på Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Heng opp en lapp på butikkene i nærheten hvor du tilbyr deg å hjelpe folk som har problemer med datamaskinene sine. Nåde deg hvis du gi oss IT-folk dårlig rykte. ^^ Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Dårlig rykte?! Jeg fikk min første pc når jeg var 3-4 år gammel, og jeg har fikset på dem siden den gang (husker jeg satt i "Windows explorer!" og fant mange DOS spill for kameratene mine og slik. Jeg fikk en tier for det og sånt ) Har du noen priser jeg kan bruke da? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg har møtt mange slike eksperter som ikke aner hva de driver med. Priser må du nesten klare å finne på selv, spørsmålet er hvor mye folk er villige til å betale for å få en ufaglært til å fikse datamaskinen sin. Spør deg selv, hvis en ufaglært "kirurg" kom på døra di for å tilby deg penisforlengelse f.eks, hva ville du betalt? ^^ Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Hadde bedt kirurgen dra til granskauen! Jeg trenger ikke og forlenge den Vel, jeg har møtt et par slike jeg og, men jeg har tro på meg selv Jeg får tenke litt Takk for svar, ha en god helg! Kim Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Ånei, vi har nok av 15åringer som er oppvokst i data som tror dem vet hvordan man fikser ditt og datt. Feilsøkingsmetodene er ubrukelige og kjernekunnskapen finnes ikke. "Jeg kan bygge en data" er verdens dårligste argument for å ha gode datakunnskaper, tror ikke 1% av dem engang klarer å hente ut filer (som er viktig for folk) før formatering om systemfiler/systemet skulle vært korrupt/slettet. Noe som gir oss dårlig rykte er folk som formaterer før dem har fått ut filer "kunden" vil ha, samt kommer inn døra, møter noe nytt og svarer "dette skjønner jeg ikke, hade" Endret 21. november 2008 av Demantios Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Den der kjenner jeg igjen, har møtt på nok av dem for å si det slik. Men det er din mening. Jeg er da ikke slik Lenke til kommentar
Bombino Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Heng opp en lapp på butikkene i nærheten hvor du tilbyr deg å hjelpe folk som har problemer med datamaskinene sine. Dette høres ut som et greit forslag. Skriv at du kan hjelpe folk med å få PCen til å gå raskere, fjerne virus / spionprogramvare, installere ny programvare, enkel design av hjemmesider, lære bort bildebehandling, osv. Det er overraskende mange «gamlinger» (= folk over ca. 35 år) som kan såpass lite at de gjerne kan hyre inn litt hjelp. Pris deg lavt (100 kroner timen?) for å komme inn på markedet (siden du ikke har formell kompetanse må du bruke pris for å tiltrekke deg kunder). Får du fornøyde kunder vil de ofte anbefale deg til venner og bekjente. Alle inntekter under 2000 fra samme arbeidsgiver er skattefrie, så om du gjør slike småjobber slipper du å dra inn skattemyndighetene med det unødvendige byråkratiet det medfører Endret 21. november 2008 av Bombino Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 du kan tilby det mest elementære som installering av la si skjermkort,lydkort,nettverkskort osv. finnes nok av folk som ikke aner en dritt om pc'r. dersom du er ganske dyktig og har de "rette" prisene på dine ytelser så vil jo folk heller ha deg enne å betale dobbelt for en annen datamann som gjør jobben når du gjør samme jobben like godt. du kan la si tilby deg å titte først vederlagsfritt på pc'n, dersom du kan dette så sier du at deTte går fint. kan du det ikke så bare henviser du til faglærte. men da må du være ærlig og ikke gamble på at du kan noe du ikke er sikker på. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Takk for svar alle sammen! Det med å henge opp en lapp hørtes ganske smart ut! Men 100kr timen er kanskje ikke så billig ? Jeg kan jo sette av slikt som det er satt at jeg kikker gratis over pcen, og finner jeg noe så kan jeg fjerne det for 100,- foreksempel Takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 1. Kjøp et .com domene for 100 kroner. 2. Lag noe kult. 3. Gjenta 1 og 2 til du lager noe som tjener penger, eller noen er imponert nok av arbeidet ditt til å leie dine tjenester. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Jeg har .net Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Bestill deg noen juletrær fra danmark og stå på hjørnet og selg. Dette kan du tjene gode penger på. Ellers kan du selge/kjøpe brukte datamaskiner og tjene penger på å "lure" folk over finn.no og qxl. Endret 23. november 2008 av fb60 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå