kake111 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det er vanlig vakt gåing dvs 4 timer på og 8 timer av. Også er det en del vedlikehold. Men det kommer stoort sett ann humøre til Båsen. Dekkslederen. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Du sier at man kun trenger å gå 1 år på fagskolen, så får du D4 sertifikat. Er dette nok utdanning for å få kunne seile på alle skip, uansett størrelse? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Du sier at man kun trenger å gå 1 år på fagskolen, så får du D4 sertifikat.Er dette nok utdanning for å få kunne seile på alle skip, uansett størrelse? Nei. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Så man må ha 2 år på fagskolen for å få styre alle skip? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Åsn skole er det man går på da? Jeg må ta en bachlor før jeg kan komme ut og seile Endret 1. februar 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Her er det snakk om 2 år maritime --> 2 år lærling (matros) --> 2 år fagskole --> Styrmann:) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Er det etter endt vidregående, eller 2år på yrkesfaglig linje før 2år som lærlig? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Åsn skole er det man går på da? Jeg må ta en bachlor før jeg kan komme ut og seile Teknisk fagskole. For å gå der må du ha fagbrev fra før. http://utdanning.no/utdanning/ladejarlen.vgs.no/FTM015H- Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Så du må først gå 2år på yrkesfaglig, få fagbrev også søke inn på den skolen der? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jepp. Eller så kan du gå på en eller annen høgskole som tilbyr nautikk, om du har generell studiekompetanse. Da er løpet på tre år. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ok, jaja. Digg hvis man finner ut hva man har lyst til før man går vidregående da, jeg har sikkert sett på 3-4 forskjellige utdannelser før jeg søkte på den maritime skolen i dk ^^ Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Er veldig usikker på styrmann pga av/på ordningen. Syns det virker litt kjipt å være borte fra venner og alt som skjer rundt omkring. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Så har du til gjengjeld x-antall uker fri når du ikke jobber, hvor du kan være med venner og familie. Det er ikke alle som får vært så mye sammen med venner og familie på en vanlig 8-16 jobb heller. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Men på de fridagene er det jo ikke særlig mye å gjøre? Annet enn å ha det moro og bruke penger. Sove lenge og sløve hele dagen er vel det vanlige. Jeg liker å ha noe å gjøre til enhver tid Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Reis, dra til land du alltid har drømt om å besøke, skiferier, ta MC lappen, fikseturer osv. Det gjelder å være litt kreativ Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 hehe ja man kan jo reise en del. tror du har overbevist meg om at denne av/på ordningen ikke er så værst alikevel og nå er det ikke så lenge til jeg må søke, så det blir vel maritime Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå