Gå til innhold

sjekke logg! virus på pc'en!

Anbefalte innlegg

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 14:27:21, on 18.11.2008

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Windows Defender\MsMpEng.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\system32\acs.exe

C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe

C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.exe

C:\Programfiler\UPHClean\uphclean.exe

C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

C:\Programfiler\Lenovo\HOTKEY\TPONSCR.exe

C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe

C:\Programfiler\Lenovo\Zoom\TpScrex.exe

C:\Programfiler\Apoint2K\Apoint.exe

C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Programfiler\Lenovo\NPDIRECT\TPFNF7SP.exe

C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Programfiler\Apoint2K\ApMsgFwd.exe

C:\Programfiler\Apoint2K\Apntex.exe

C:\PROGRA~1\THINKV~2\PrdCtr\LPMGR.exe

C:\PROGRA~1\THINKV~2\PrdCtr\LPMLCHK.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe

C:\Programfiler\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\msnmsgr.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe

C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

C:\Programfiler\Windows Live Toolbar\msn_sl.exe

C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.skoleportalen.no

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bluehomepages.com/?cm=93503&amp...k/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.skoleportalen.no

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://ISAFarm:8080/array.dll?Get.Routing.Script

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programfiler\google\googletoolbar1.dll

O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programfiler\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\Programfiler\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programfiler\Apoint2K\Apoint.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PSQLLauncher] "C:\Programfiler\ThinkVantage Fingerprint Software\launcher.exe" /startup

O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor

O4 - HKLM\..\Run: rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog

O4 - HKLM\..\Run: [TPFNF7] C:\Programfiler\Lenovo\NPDIRECT\TPFNF7SP.exe /r

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [LPManager] C:\PROGRA~1\THINKV~2\PrdCtr\LPMGR.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LPMailChecker] C:\PROGRA~1\THINKV~2\PrdCtr\LPMLCHK.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon

O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programfiler\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup

O4 - HKLM\..\Run: [bef926e8] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\scwcbykl.dll",b

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [1] \\ped-cdbibl\video$\vis-video.vbs

O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [smile] C:\Programfiler\Applications\wcs.exe

O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programfiler\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Blogg dette - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programfiler\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blogg dette i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programfiler\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: Oppslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupd...b?1207676639328

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = hfk.vgs.no

O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = hfk.vgs.no

O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = hfk.vgs.no

O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL ypscrk.dll

O23 - Service: Atheros Configuration Service (acs) - Atheros - C:\WINDOWS\system32\acs.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe

O23 - Service: Google Desktop Manager 5.7.806.10245 (GoogleDesktopManager-061008-081103) - Google - C:\Programfiler\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe

O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Programfiler\Fellesfiler\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe

O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe

O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.exe

--

End of file - 9472 bytes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [smile] C:\Programfiler\Applications\wcs.exe

Edit: Marker de angitte filene i Hijackthis og velg Fix Checked.

Men som Submit sier. Gå gjennom alle punktene i guiden.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

hei, og mange tusen takk for svar... jeg har ikke fått fixet det enda fordi det er en kamerat av meg som har fått viruset. men etter erfering jeg har hatt fra før, har jeg alltid fått problemer når jeg sletter ting fra system mapper ( system32 ) at windows ikke starter. får bare en blå skjerm der det står " kan ikke starte, mangler fil" et eller annet.

kan jeg fint slette disse filene uten mer trøbbel?

Lenke til kommentar

hei, og mange tusen takk for svar... jeg har ikke fått fixet det enda fordi det er en kamerat av meg som har fått viruset. men etter erfering jeg har hatt fra før, har jeg alltid fått problemer når jeg sletter ting fra system mapper ( system32 ) at windows ikke starter. får bare en blå skjerm der det står " kan ikke starte, mangler fil" et eller annet.

kan jeg fint slette disse filene uten mer trøbbel?

sletter du filer i system32 UTEN og hvite hva du gjør har du 99% sjangs til og få Blue Screen of Death ;)

edit: og det vi sier du skal gjøre er trygt :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

OK, skal kjøre igjennom den veiledninger no.

men også en ting til... jeg fjernet en haug med drit med SUPERANTISPYWARE, og fikk også blue screen, men etter jeg restartet pc'en et par ganger gikk det fint... det er vell ganske stor risk å lsette ting med AV og Antispyware osv , er ikke det...?

Btw, broren min klarte å få virus på pc'en sin også, må hjelpe han og... så dere har mange logger i vente... ;):p

Lenke til kommentar

1. Vel, spywaret må jo vekk, og det innebærer alltid en viss risiko. ALternativet er jo å formatere pc-en, og da mister du jo alt. Så kan ikke se du har så mye å tape på å fjerne det SAS finner.

Problemet oppstår dersom et virus har infisert en systemfil e.l som gjør at viktige filer fjernes. Hvis det skulle skje at du ikke får kommet deg inn i windows, så prøver du å starte pc-en i sikkermodus. Du kan isåfall holde kontakt med oss fra en annen pc.

2. Fint med mange logger, så har vi litt å gjøre nå i disse kalde og ufyselige høstkveldene :D

Lenke til kommentar

som sagt får jeg ikke gitt dere noen logger eller gjøre noe med Pc'en til kameraten min, men min bror sin pc derimot, kan jeg gjøre masse.....

det virus han har fått er Liksom er Antispyware program som kalles seg Spyware guard eller spyware protector et eller annet. Avast finner virusene men stresser litt med å fjerne de... jeg startet derfor pc'en i safe mode og kjørte et fullt scan med avast, og da fant den ingenting. holder på å scanne med superantispwyare, men ser ut som om den heller ikke finner noe.

når jeg er ferdig med dette, om 10 - 20 min, begynner jeg å kjøre igjennom veilednigen.

anbefaler dere at jeg holder meg i sikkerhetsmodus, eller skal jeg starte windows normalt ( vanskelig å jobbe, masse pop-ups osv )

Takker for alle svarene så langt! loggene kommer straks! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...