Gå til innhold

NextGenTel satt ned linjehastighet?


Anbefalte innlegg

Har hatt ADSL2+ siden de kom med dette tilbudet for en par år siden, og har alltid hatt en maks nedlasting på 17mbit fra dagen jeg fikk det i hus.

Har derfor satt Utorrent til 12mbit ned og 0.8mbit opp slik at surfing skal gå fint uten problemer.

Forrige uke derimot merket jeg at det var umulig å surfe om Utorrent lastet ned noe, tenkte ikke så mye over det, tippet det var modem som kanskje måtte restartes eller PC som trengte en reboot. Men etter å ha sjekket litt rundt nå virker det som linja mi er på maks 10mbit.

 

Sjekket nettsidene deres for å se om det sto noe der, og ser ut som de har byttet ut ADSL2+ med "Mega Fri Fart"?

Noen andre som har opplevd dette? Ringe NGT er noe av det siste jeg vil etter tidligere ventetider.

 

Ser Ventelo har ADSL2+ til 399, noe som jeg kan spare en hundrings på i måneden.

Fungerer de greit?

Endret av KEELr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker min speedtouch gikk jo helt i sin egen verden...etter og ha hatt 12Mbit linje siden dag 1 begynte den plutselig å aldri komme over 4...og 4 var hvis jeg hadde flaks.

 

Etter lenge med slik tull, bootet den plutselig ikke lenger og jeg måtte betale for å sende den herpa dritten tilbake som ikke var 1 år gammelt engang :thumbdown:

 

Men med den nye så spratt linja rett opp til 12 igjen

 

Så kanskje ditt modem nærmer seg slutten av dens levetid på 1 år?

 

Vet i hvertfall at hvis mitt nye modem slutter å fungere etter 1 år så er det over og ut med nextgentel i hvertfall, for jeg gidder ikke å betale god sum med penger 1 gang i året for å sende tilbake et produkt som ikke ert beregnet for å leve lenger

Lenke til kommentar
Husker min speedtouch gikk jo helt i sin egen verden...etter og ha hatt 12Mbit linje siden dag 1 begynte den plutselig å aldri komme over 4...og 4 var hvis jeg hadde flaks.

 

Etter lenge med slik tull, bootet den plutselig ikke lenger og jeg måtte betale for å sende den herpa dritten tilbake som ikke var 1 år gammelt engang :thumbdown:

 

Men med den nye så spratt linja rett opp til 12 igjen

 

Så kanskje ditt modem nærmer seg slutten av dens levetid på 1 år?

 

Vet i hvertfall at hvis mitt nye modem slutter å fungere etter 1 år så er det over og ut med nextgentel i hvertfall, for jeg gidder ikke å betale god sum med penger 1 gang i året for å sende tilbake et produkt som ikke ert beregnet for å leve lenger

 

100 lapp i frakt?

Værre er leverandører som krever at du kjøper nytt modem, det koster. Uansett så er speedtouch en anerkjent leverandør av Adsl utstyr, så det er nok ment å vare lenger en 1år. Uheldig kan man dog være, det er jo elektronikk vi snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...