Vale Tudo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Har hatt ADSL2+ siden de kom med dette tilbudet for en par år siden, og har alltid hatt en maks nedlasting på 17mbit fra dagen jeg fikk det i hus. Har derfor satt Utorrent til 12mbit ned og 0.8mbit opp slik at surfing skal gå fint uten problemer. Forrige uke derimot merket jeg at det var umulig å surfe om Utorrent lastet ned noe, tenkte ikke så mye over det, tippet det var modem som kanskje måtte restartes eller PC som trengte en reboot. Men etter å ha sjekket litt rundt nå virker det som linja mi er på maks 10mbit. Sjekket nettsidene deres for å se om det sto noe der, og ser ut som de har byttet ut ADSL2+ med "Mega Fri Fart"? Noen andre som har opplevd dette? Ringe NGT er noe av det siste jeg vil etter tidligere ventetider. Ser Ventelo har ADSL2+ til 399, noe som jeg kan spare en hundrings på i måneden. Fungerer de greit? Endret 18. november 2008 av KEELr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Mega fri fart er ADSL2+ så det skal ikke gjøre noe forskjell. Det kan ganske enkelt være mere støy på linjen din som er årsaken. Du kan jo maile eller ringe NGT og høre om de kan sette deg opp på en raskere profil, men det kan gå ut over stabiliteten. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Husker min speedtouch gikk jo helt i sin egen verden...etter og ha hatt 12Mbit linje siden dag 1 begynte den plutselig å aldri komme over 4...og 4 var hvis jeg hadde flaks. Etter lenge med slik tull, bootet den plutselig ikke lenger og jeg måtte betale for å sende den herpa dritten tilbake som ikke var 1 år gammelt engang Men med den nye så spratt linja rett opp til 12 igjen Så kanskje ditt modem nærmer seg slutten av dens levetid på 1 år? Vet i hvertfall at hvis mitt nye modem slutter å fungere etter 1 år så er det over og ut med nextgentel i hvertfall, for jeg gidder ikke å betale god sum med penger 1 gang i året for å sende tilbake et produkt som ikke ert beregnet for å leve lenger Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Husker min speedtouch gikk jo helt i sin egen verden...etter og ha hatt 12Mbit linje siden dag 1 begynte den plutselig å aldri komme over 4...og 4 var hvis jeg hadde flaks. Etter lenge med slik tull, bootet den plutselig ikke lenger og jeg måtte betale for å sende den herpa dritten tilbake som ikke var 1 år gammelt engang Men med den nye så spratt linja rett opp til 12 igjen Så kanskje ditt modem nærmer seg slutten av dens levetid på 1 år? Vet i hvertfall at hvis mitt nye modem slutter å fungere etter 1 år så er det over og ut med nextgentel i hvertfall, for jeg gidder ikke å betale god sum med penger 1 gang i året for å sende tilbake et produkt som ikke ert beregnet for å leve lenger 100 lapp i frakt? Værre er leverandører som krever at du kjøper nytt modem, det koster. Uansett så er speedtouch en anerkjent leverandør av Adsl utstyr, så det er nok ment å vare lenger en 1år. Uheldig kan man dog være, det er jo elektronikk vi snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå