Gå til innhold

Er Nice virkelig å foretrekke som reisemål?

khvm

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg og en venn av meg har tenkt oss på en liten utflukt over en helg i midten av desember måned.

Vi hadde fortrinnsvis tenkt oss sørover, enten til en storby i Europa eller en øy i middelhavet. Så har altså valget delvis falt på Nice, da vi både har hørt en del positivt om stedet samtidig som vi begge tenkte at kysten av Frankrike ville være et ideelt reisemål både med tanke på muligheten til å bade, samtidig som det jo er et kjent reisemål i seg selv.

Det vi lurer på er hovedsaklig om det er en gunstig tid å reise dit på, en helg i midten av desember. Da med tanke på flypriser og værforhold.

Vil det på denne tiden være mulighet for å bade og oppleve serverdigheter o.l?

Bosted under oppholdet er jo for så vidt også relevant. Er det noen med erfaringer om trivelige og rimelige hoteller eller "shelters" der nede?

Tusen takk for svar.

Endret av khvm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice har runt 10 grader og masse regn i desember så det er ikke akkurat et sted for badeferie. Frankrike er heller ikke stedet å dra for julestemning.

Du kan ikke regne med badeferie noen steder i rundt middelhavet i desember, da er det for kaldt.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ok, hvilke andre reisemål i Europa vil du anbefale? Det er jo selvfølgelig ikke nødvendig å bade, men jeg tenkte at ettersom Nice ligger ved Rivieraen, så trodde jeg det ville være varmt i den perioden.

Hmmm... hvilken annen by i Europa har god julestemning? Var i London i fjor. Barcelona kunne kanskje være aktuelt. Hvor finner jeg flybilletter rimeligst? Vil det være smartest å vente til desember måned for restplass-billetter?

Endret av khvm
Lenke til kommentar

Joda, men kan være heldig og få noen fine dager i solveggen i desember, men bading blir det nok ikke.

For julestemning bør man dra lenger nord og øst til en by med tradisjon for julemarkeder. her er det mange å velge mellom. Praha er blandt be beste.

Man kan ikke forvente at helgene frem mot jul vil bli billigere, de turene lønner det seg å bestille i sommerferien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har vært i Nice et par ganger, siste 2 uker for et par år siden. Som nevnt over må du regne med norsk høstvær og ikke særlig julestemning. Alt er kjempedyrt, både mat, shopping og overnatting. Jeg ville faktisk foretrukket Barcelona, regner ikke med bedre vær, men priser er litt mer behagelige i Spania. I tillegg sliter du litt mindre i Spania enn i Frankrike dersom du ikke behersker det lokale språket, da spanjolene er mye bedre på engelsk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...