Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et kjempeproblem angående jula


Gjest DårligSamvittighet

Anbefalte innlegg

Synes også det er verdt å nevne at jula bør

Men, som alle andre sier: Snakk med pappaen din. Fortell at du ønsker å være sammen med samboeren din. Om du ikke klarer å si det, kanskje du kan sende en sms? Kanskje han selv forstår situasjonen, og inviterer dere begge?

Herregud, skal jeg heller feire med en haug folk jeg har møtt en gang før, enn samboeren min som jeg faktisk ser hver dag? Trodde man skulle feire med folk man var glad i jeg, ikke noen random folk som man overhodet ikke har noe forhold til, kun fordi foreldrene våre er sammen. Jeg synes nå det blir rart i hvertfall...

Hvis du leser det jeg skrev en gang til, ser du at jeg skrev om dette også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud, skal jeg heller feire med en haug folk jeg har møtt en gang før, enn samboeren min som jeg faktisk ser hver dag? Trodde man skulle feire med folk man var glad i jeg, ikke noen random folk som man overhodet ikke har noe forhold til, kun fordi foreldrene våre er sammen. Jeg synes nå det blir rart i hvertfall...

Det er ikke noe fasitsvar på hvem man skal feire jul med, det spørs helt hva man legger i tradisjonen. Folk flest vil nok feire den med familie/venner som man er glad i, men for andre er ikke dette noe stort poeng. Andre vil feire jul for å føle et samhold, spise god mat, hygge seg, uansett om de kjenner vedkommende eller ikke (slik som julefeiring for rusmisbrukere i Oslo). Hva ønsker du med julaften, hva synes du er viktig? Hvis din "ideal"-jul ikke er oppnåelig, kan det gjøres kompromisser som tross alt ikke er så ille?

Lenke til kommentar

Men var det ikke kjærestene til døtrene som var problemet? Da blir det jo fort litt mindre sårt enn om det var døtrene du ikke ville feire med. Jeg ser lett ditt ønske om å feire sammen med samboer, og syns at du skal være ærlig med din far.

 

Jeg skal ikke tilbringe julaften med familie i år, men med han jeg bor sammen med. Samme gjorde jeg i fjor. Familien min syns det er veldig synd, men etter å ha presentert mitt syn på saken og ha fortsalt hvorfor jeg har valgt å gjøre som jeg gjør aksepterer de det.

 

Så for at faren din skal forstå valget ditt, så syns jeg du bør gi han litt mer informasjon enn det at du har lyst til å feire jula med samboeren din.

Lenke til kommentar
Gjest DårligSamvittighet
Men var det ikke kjærestene til døtrene som var problemet? Da blir det jo fort litt mindre sårt enn om det var døtrene du ikke ville feire med. Jeg ser lett ditt ønske om å feire sammen med samboer, og syns at du skal være ærlig med din far.

 

Jeg skal ikke tilbringe julaften med familie i år, men med han jeg bor sammen med. Samme gjorde jeg i fjor. Familien min syns det er veldig synd, men etter å ha presentert mitt syn på saken og ha fortsalt hvorfor jeg har valgt å gjøre som jeg gjør aksepterer de det.

 

Så for at faren din skal forstå valget ditt, så syns jeg du bør gi han litt mer informasjon enn det at du har lyst til å feire jula med samboeren din.

Er vel egentlig det å skulle feire jul med barna til min fars samboer, som jeg kun har møtt en gang før, på julaften for 2 år siden som er problemet. Kan som sagt ikke si dette, da det kommer til å såre både han og samboeren hans.

 

Synes han burde forstå valget om at jeg vil feire med min samboer uavhengig av hvilken annen grunn jeg skulle ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...