Dott^ Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Hei. Den bærbare pc'en min fungerer ikke som den skal. Når jeg setter den i ventemodus, og tar ned skjermen, kan det gå fra 20 min til 2 timer, så slår den seg pluttselig på. Uten at jeg har gjort noe. Er det en måte jeg kan gjøre at den bare slår seg på ved at jeg trykker på powerknappen når den er i hvile modus.?? Hadde satt stor pris på om noen kan hjelpe meg. Har denne pc'en: Fujitsu Siemens Takker så mye på forhånd! EDIT: bruker Vista 32 bit Endret 18. november 2008 av Dott^ Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 help someone? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hadde samme problemet. Prøv å oppdater til SP1. Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Hadde samme problemet. Prøv å oppdater til SP1. Det skal være SP 1 på den Er det ikke noen innstillinger eller? Takk for svar Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Dette høres mer ut som en bug, enn innstillinger. Prøv å resette hibernation-fila. Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Dette høres mer ut som en bug, enn innstillinger. Prøv å resette hibernation-fila. Kan du forklare hvordan jeg gjør det og hvor jeg finner den? har litt peiling på data, men ikke dette Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Gå til Control Panel, velg Performance and Maintenance, Power Options, Hibernate tab, og fjern krysset for Enable hibernation box og deretter på igjen Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Gå til Control Panel, velg Performance and Maintenance, Power Options, Hibernate tab, og fjern krysset for Enable hibernation box og deretter på igjen Har den norske versjonen. Jeg gikk til kontrollpanel --> system og vedlikehold -->Strømmalternativer --> ?? Deretter vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Et anne spørsmål: hva er hybrid hvilemodus? Takk igjen for svar! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 På strømalternativer så velger du fanen som heter hvilemodus. Der krysser du av og på igjen. Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) På strømalternativer så velger du fanen som heter hvilemodus. Der krysser du av og på igjen. Fatter ikke hva jeg gjør galt. Har satt alle fanene til å ikke tilatehvilemodus. Men fremdeles når jeg lukker skjermen, så går den i hvile Andre forslag mottas med stor takk Endret 18. november 2008 av Dott^ Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 På strømalternativer så velger du fanen som heter hvilemodus. Der krysser du av og på igjen. Fatter ikke hva jeg gjør galt. Har satt alle fanene til å ikke tilatehvilemodus. Men fremdeles når jeg lukker skjermen, så går den i hvile Andre forslag mottas med stor takk Den går nok i "sleep" og ikke "hibernation". Hibernation er hvilemodus og sleep er en raskere type. Husker ikke de norske navnene. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Har noe lignene problem, laste ned noe som inneholdt Trojan.. en fil jeg ikke har gidda sletta enda siden Avira blokker den.. Å så nå etter jeg har bærbarn i sleep slår den seg på etter 1 min eller noe..Har aldri skjedd før.. Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 På strømalternativer så velger du fanen som heter hvilemodus. Der krysser du av og på igjen. Fatter ikke hva jeg gjør galt. Har satt alle fanene til å ikke tilatehvilemodus. Men fremdeles når jeg lukker skjermen, så går den i hvile Andre forslag mottas med stor takk Den går nok i "sleep" og ikke "hibernation". Hibernation er hvilemodus og sleep er en raskere type. Husker ikke de norske navnene. det kan ikke hete hybridmodus e.l.? Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Ingenting av det jeg har prøvd fungerer. noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sjekk om du har noe "scheduled" som står på. Det kan være derfor. Lenke til kommentar
stianj Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Hybridmodus er at maskinen går i hvilemodus, men når batteriet begynner å bli dårlig, så våkner den igjen for så å gå i dvalemodus. Hvis dette ikke skjer hos deg, så er det nok en bug, ja. Dette fordi hvilemodus fortsatt bruker litt strøm, slik at i stedet for at du skal miste alle data når batteriet er helt flatt, så går den i dvalemodus i stedet. (Eller forsøker i hvert fall i ditt tilfelle...) Endret 20. november 2008 av stianj Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Sjekk om du har noe "scheduled" som står på. Det kan være derfor. Hva er det, og hvordan kan jeg slå det av? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sjekk om du har noe "scheduled" som står på. Det kan være derfor. Hva er det, og hvordan kan jeg slå det av? Om det er noen planlagte oppgaver på pc-en kan din kan ikke jeg svare deg på. Det må du nesten finne ut selv, men du kan jo sjekke om antivirus-programmet ditt har noe som kjøres daglig eller slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå