Beef Supreme Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Har nå 2x1GB Corsair brikker som kjører 1333MHz på 9-9-9-24. Prosessoren (Q9300) er klokka opp til 3,4GHz (RFSB 1814MHz). Minnet kjører da usynkront, og jeg lurte på hvor mye det ville vært å hente av ytelse ved å kjøpe brikker som kjører opp til 2000MHz? Da kan jeg kjøre synkront 1:2, og i tillegg få lavere latency. Brikkene koster 1300kr. Er det verdt det? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg vil si at det ikke er verdt 1300kr. Om du har 1300kr å bruke på RAM så kjøp deg heller 2 like brikker til, så du får 4GB tilsammen. Det tror jeg vil være mer merkbart i noen tilfeller enn å bare ha 2GB med raskere minne (om det er det du lurte på). Det er ihvertfall min mening, du kan jo vente litt og høre på flere innspill PS: Tipper 007CD kommer og sier at 4 brikker blir mer belastning for North-Bridge på hovedkortet osv Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Jeg vil si at det ikke er verdt 1300kr. Om du har 1300kr å bruke på RAM så kjøp deg heller 2 like brikker til, så du får 4GB tilsammen. Det tror jeg vil være mer merkbart i noen tilfeller enn å bare ha 2GB med raskere minne (om det er det du lurte på). Det er ihvertfall min mening, du kan jo vente litt og høre på flere innspill PS: Tipper 007CD kommer og sier at 4 brikker blir mer belastning for North-Bridge på hovedkortet osv Hyggelig at man blir gjenkjent Uansett, for minst kluss og eventuelle problemer så er 2 brikker å anbefale, grunnet lavere strømtrekk (Ikke trekk fra PSU, men signalene fra nordbrua til minnet kan falle utenfor hva som tolkes som 1 og 0) fra nordbrua, i de verste tilfeller må du opp med spenningen eller du får ikke systemet stabilt samme hva du gjør grunnet dette. Problemet varierer dog fra hovedkort til hovedkort, også innenfor samme type siden hver chip er unik akkurat som prosessorer. Ellers kan jeg legge til at det er lite å hente bare på å puffe opp minnehastigheten på maskinen. Mest ytelse kan du dog hente ved å klokke opp CPUens FSB, minnet hjelper på men synes ikke så lett som i gamle dager med Socket A og co. Til og med super stramme timings gir i spill omtrent 0.1 FPS økning. Endret 18. november 2008 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå