Thomaes Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei Har seg slik at rådgiver er syk, så må lete etter svar andre steder. Problemet er da at i 3. gym ville jeg ha Historie og Filosofi, Økonomi og Ledelse og Engelsk Samfunnsfaglig. Men det gikk ikke opp i blokkskjemaet, så måtte tenke på alternativer. Kom fram til at IT så morsomt ut, og har da tenkt å ta IT 1 som privatist og fortsette med IT 2 i 3. gym. Altså velger jeg bare IT 2 på blokkskjemaet. Spørsmålet er om dette går ann, og om det er lett å gjøre? Er ganske anlagt for pc-ting, så det blir ikke vanskellig å øve til eventuell eksamen under vanlig skoletid. Har noen gjort noe liknende? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Må du ha IT1 for å få godkjent vitnemål, eller? Grunnen til at jeg spør er at IT-kursene i kunnskapsløftet ikke er påbyggende, altså, du kan fint gå IT2 uten å ha hatt IT1. Sånn, for å svare litt på selve spørsmålet ditt så er IT1 veldig lett i grunn. Mest databaser og hjemmesider. Hvis man har litt teknisk forståelse og litt datainteresse så er det ikke noe problem IT2 går mer på programmering, enten i AS3 eller C# (tror jeg). Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg skal ha eksamen i informasjonsteknologi 1 (IT 1) i morgen. Å jeg gleder meg. Det går hovedsakelig på fire ting: Genrelt om informasjonsteknologi Om datamaskinen (de ulike komponentene) Hvordan fungerer en nettside / nettsted og hvordan settes det opp og vedlikeholdes Databaser Dette er ting som jeg behersker ganske godt. Jeg kjøpte egentlig bare boken for å se hva sensor kunne spør meg om. Jeg lærte ikke veldig mye nytt av å lese boken. Så satser på det går bra Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Jeg skal ha eksamen i informasjonsteknologi 1 (IT 1) i morgen. Å jeg gleder meg.Det går hovedsakelig på fire ting: Genrelt om informasjonsteknologi Om datamaskinen (de ulike komponentene) Hvordan fungerer en nettside / nettsted og hvordan settes det opp og vedlikeholdes Databaser Dette er ting som jeg behersker ganske godt. Jeg kjøpte egentlig bare boken for å se hva sensor kunne spør meg om. Jeg lærte ikke veldig mye nytt av å lese boken. Så satser på det går bra Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Dårlig jeg fikk To. Eksamen besto av tre deler. Sensoren mente jeg klarte meg bra på det to første delene. Den siste delen gikk på databser her menter sensoren jeg ikke klarte meg så bra. Å siden hun valgte å vedlegge databser veldig mye ble det en sterk toer. Det har da ikke så mye å si siden karakteren ble to uansett. Her kan du se tråden jeg skrev om hva jeg fikk på eksamen etc. Klikk her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå