Skinney Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 En alfautgave av Adobes Flash for 64-bits Linux-distribusjoner er nå klar for nedlasting. Les mer Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 kjører ikke OSX 64-bit? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hooray, I'd say Lenke til kommentar
haabe Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 ... Nå mangler vi bare at det går an å utvikle Flash i Linux..! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Adobe chose Linux as the starting point because 64-bit software is supported pervasively in the Linux ecosystem and because Linux users have expressed the most demand for 64-bit Flash. fra ars technica Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Jeg vil også tro at Linux-brukere er blandt de beste om å rapportere bugs, da samhandling med programvareutviklerene er en mye større del av "kulturen". hbartnes: går det ikke ann å utvikle flash i linux? Endret 18. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er det rettigheter som hindrer flash på 64bit Linux? Lenke til kommentar
haabe Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 hbartnes: går det ikke ann å utvikle flash i linux? Adobe har i alle fall ikke lansert Flash for Linux. Mulig det finnes andre, gode løsninger som støtter både AS2 og AS3, samt alle andre funksjoner Flash måtte ha. I så fall må dere opplyse meg Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er det rettigheter som hindrer flash på 64bit Linux? Unnskyld at jeg spør men vet du hva 64 bits CPU er? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Finnes det støtte for 64-bit Flash-player for XP, Vista og Windows 7? Hva er det man må ha for å få 64-bit operativsystem? 64-CPU eller annen hardware? Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 En alfautgave av Adobes Flash for 64-bits Linux-distribusjoner er nå klar for nedlasting. Jaja nå gjennstår det en løsning med Java også er de problemene løst en gang for alle ;-) Ble så lei av java/flash trøbbel at jeg endte med å kjøre 64-bit kun på host OS så kjører jeg 32 på alle guests. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Kanskje OpenJDK burde vere nevnt i artikkelen, sidan Java er nevnt som eit hinder? Denne eksisterar jo i 64-bits utgåve, og har som mål å lage ein fri implementasjon av Java. Kor godt OpenJDK fungerar har eg ikkje undersøkt sjølv, men ut frå Wikipedia er i alle fall store delar av Java allereie implementert. Så det kan ikkje vere så langt igjen for OpenJDK heller. Endret 18. november 2008 av enixitan Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Finnes det støtte for 64-bit Flash-player for XP, Vista og Windows 7? Nei, dette blir unikt for Linux-plattformen. Hva er det man må ha for å få 64-bit operativsystem? 64-CPU eller annen hardware? Man trenger en CPU som støtter 64 bit arkitektur. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Kanskje OpenJDK burde vere nevnt i artikkelen, sidan Java er nevnt som eit hinder? Denne eksisterar jo i 64-bits utgåve, og har som mål å lage ein fri implementasjon av Java. Kor godt OpenJDK fungerar har eg ikkje undersøkt sjølv, men ut frå Wikipedia er i alle fall store delar av Java allereie implementert. Så det kan ikkje vere så langt igjen for OpenJDK heller. Det eksisterer også et alternativ til Flash, som heter Gnash. Denne var i Linux-miljøet ikke regnet som er god nok erstatning av Adobe Flash sist jeg leste om den. Vet noen hvordan ståa er for Gnash i dag? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Kanskje OpenJDK burde vere nevnt i artikkelen, sidan Java er nevnt som eit hinder? Denne eksisterar jo i 64-bits utgåve, og har som mål å lage ein fri implementasjon av Java. Kor godt OpenJDK fungerar har eg ikkje undersøkt sjølv, men ut frå Wikipedia er i alle fall store delar av Java allereie implementert. Så det kan ikkje vere så langt igjen for OpenJDK heller. Det eksisterer også et alternativ til Flash, som heter Gnash. Denne var i Linux-miljøet ikke regnet som er god nok erstatning av Adobe Flash sist jeg leste om den. Vet noen hvordan ståa er for Gnash i dag? Fortsatt ikke godt nok Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Har prøvd 64-bit flash litt og har ikke funnet noen sider som skaper problemer. Ytelsen ser også ut til å være forbedret. Noen andre som har prøvd den? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 enixitan: openJDK fungerer såvidt jeg har forstått veldig bra. Problemet er at en god del nettsider (og muliggens også applikasjoner) skjekker at det er Sun sin java. Spesielt gjelder dette nettbanker som bruker BankID, til manges ergrelse. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Da slipper man ihvertfall lenger å bruke rundt 100mb mer plass pga. noe som tar et par mb plass. Og kanskje flere kommer etter og skjønner at de skulle begynt med 64-bit for lenge siden. Så jeg vil ikke akkurat prise adobe for å komme med noe så lenge etter at de burde. De er tross alt et av de store selskapene som har fått andre til å holde igjen framtida. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Finnes det støtte for 64-bit Flash-player for XP, Vista og Windows 7? Nei, dette blir unikt for Linux-plattformen. Støtten for disse operativsystemene vil komme 'at some point', antakelig heller før enn siden. Følg linken jeg postet tidligere for detaljer, og sjekk Adobes FAQ. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) kjører ikke OSX 64-bit? Når ble OS X Linux? Dessuten hadde det ikke noe med dette her å gjøre. Og Apple har fikset selv for at dette skal fungere for lenge lenge siden edit: Det var forresten på tide at dette kom Endret 19. november 2008 av Equerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå