Kentinho Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei! Har litt over 50 000 kroner av sparepengene mine i Postbanken, og igår fikk jeg brev fra dem om renteendring. Fra 5% til 4,5% på det beløpet jeg har. Hvor vil det være lurest å flytte pengene mine? Må da finnes banker med bedre renter enn 4,5%. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ta en titt på Skandiabanken.. Der får man faktisk en god rente, og renten er den samme fra første krone du har innestående. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) I Skandiabanken må du ha over 100 000,- for å få gode renter (7%), under det ligger det på brukskonto-nivå, tror det er 5,7% akkurat nå. Edit: Ser at Postbanken/DnB's kapitalkonto ikke har mer enn 5,8% opp til 300 000, så da kan man vel trygt si at det ikke er stedet å være i dette tilfellet... For så lite beløp som 50k er kanskje 5,7% ganske brukbart så lenge man ikke ønsker å forplikte dem til fremtidig bolig/BSU. Endret 18. november 2008 av MailMan13 Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Jeg har brukskonto i SkandiaBanken fra før av, men der har jeg bare et par tusen. Hadde tenkt å flytte sparepengene nå. Ser at Glitnir har 7%, det er vel bra? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Jeg håper du kødder? Det er vel ingen som putter pengene sine i Glitnir nå? Edit: Ser at det er Sparebank 1 som har kjøpt de. Da burde det vel være forholdsvis trygt allikevel. Selv om jeg uansett er skeptisk. Endret 19. november 2008 av Tee-Zee Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Putt pengene der du får høyest rente og betaler minst gebyrer. Du trenger overhodet ikke bekymre deg for hvilke banker som er sikre. Bankgarantifondet sikrer deg innskuddet + renter uansett. Jeg anbefaler deg å ta en titt på feks Bank Norwegian. Dersom du skal ha sparekonto er alt gratis, og du får 6,55rente fra første krone. Endret 19. november 2008 av beerformyhorses Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå