Gå til innhold

Longplay-Canon MV650i?

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Er det tilfelle at man ikke kan benytte PC til å redigere filmer som har vært filmet med longplay funksjon ?

Nei, for det er DV kameraets oppgave å sørge for at filmen spilles av i riktig hastighet når du overfører filmen til PC. Men husk på å bruke samme kamera til avspilling som du gjorde til innspilling i tilfelle det er ørsmå forskjeller på hastigheten på de forskjellige kameraene (skal ikke være det, men man vet aldri).

Ville ikke brukt longplay hvis jeg var deg, fordi da er litt av vitsen med dv kameraets gode kvalitet borte.

Lenke til kommentar

hmmm... Jeg har brukt LP-funksjonen på mine tidligere arbeider, og jeg har redigert på PC (brukt kamera Sony DCR-TRV900 og Adobe Premiere 6.0-6.01)

MEN jeg husker jeg hadde problemer med å bruke en profesjonell DV-redigeringsenhet (en slags DV-video) da jeg brukte LP... Det funket rett og slett ikke.

Husk på at eneste forskjellen mellom SP og LP er økt sjanse for dropouts (manglende deler av bildet) i LP. Ellers er kvaliteten helt den samme.

MEN du refererer kanskje til Canons ELP (Extended Long Play)... Og den veit jeg desverre ikke noe om :)

MEN jeg veit at Canon har analoge utganger på MV600-serien med kamera, så du kan få redigert det uansett, men da må du også ha analog inngang på videokortet/captureenheten din.

Får du ikke prøvd dette noen plass? Verd å bruke litt tid på! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...