_Johan_ Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Per i dag så må jeg gjøre dette jeg nå spør om manuelt, ved å paste inn kommandoene fra ei notepad fil. Jeg vet at dette skal gå ann, siden jeg hadde det slik en gang før pcen gikk til en format. Det som jeg skulle ønske, er at dette blir gjort automatisk når jeg åpner mirc. Eller at jeg bare kan trykke på en knapp, skrive en enkel kommando. Altså: ### joine to servere /server irc.bla.com /server irc.bla2.com ### kjøre IDENTIFY på irc.bla.com /msg NickServ IDENTIFY ***** ### joine disse kanalene på irc.bla.com /j #bla1 #bla2 #bla2 #bla4 ... ### joine disse kanalene på irc.bla2.com /j #bla1 #bla2 #bla2 #bla4 ... Håper dere skjønner hva jeg mener, jeg har prøvd diverse ting, men ikke fått noen av de råd og løsninger jeg har fått til nå å fungere Så hvis dere vet hvordan jeg kan løse dette, så hadde det vært supert. Bare sånn ps, ps, jeg har prøvd å bare paste noe sånt inn i "preform on statup" får det ikke til å funke. Ender bare opp med at mirc`en åpner 100stk av en av de serverne... Jeg er eller ikke så innterisert i å kjøre noe script, og nå har jeg den nyeste mirc 6.03. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Nei, jeg skjønner ikke helt hva du mener, men jeg kan forslå noe slikt: Du legger kommandoene inn i "perform". Den skal ligge et eller annet sted i options. Om du legger inn kanal-joins, innlogging i X, og slikt der, og du samtidig setter mIRC til å autoconnecte i startup, så slipper du å gjøre så veldig mye. Du kan også definere "aliases" og "popups". Det er mye av det samme, men forskjellen er at med alias, så lager du deg en kommando (gjerne enklere) for en eller flere kommandoer. Trykk på den grønne knappen som er nr. 5 fra venstre, og titt litt der. Da vil du allerede begynne å skjønne hvordan du lager aliaser. Popups, derimot, er tastetrykk. Du kan adde "kommandoer" i en høyreklikk-meny. Popups er knappen til høyre for alias. Bruk samme metode for å lære deg det, eller psør her. Håper du ikke visste alt dette fra før, og jeg skreiv så mye for ingenting. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 For å få 2 servere til å connecte samtidig, så er det bare å skrive /server (..) og /server -m (...) på den andre. Så, når du connecter server1 så legger du i "Preform" som sosohal sa /server -m (server2). Det med kannalene, kan du ordne i mirc selv ved å trykke på "kanalknappen" Lenke til kommentar
Azton Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hvis du går inn på aliases og legger inn dette: F1 { server irc.server.com server -m irc.server.net } Da trykker du på F1 for å connecte til de serverene du legger inn Alt det andre kan du legge til i perform som ligger inne på Options (alt+o) Håper dette var svaret på spørsmålet ditt - Azton Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Bare sånn ps, ps, jeg har prøvd å bare paste noe sånt inn i "preform on statup" får det ikke til å funke. Ender bare opp med at mirc`en åpner 100stk av en av de serverne... Jeg leste visst litt fort igjennom. Om du skal få perform til å virke, må du definere hvilket nett kommandoene skal reagere på. Det gjør du i den rullegardisnsaken som er i perform. Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 nå fant jeg ut av det, tusen takk for svar. Lenke til kommentar
umy Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 du kan også bruke on *:connect:{ /kommando } i remote. her kan du putte inn det du måtte føle, husk | mellom hver kommando Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå