^fmj Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Har et problem med linjeavstanden på et ark i et dokument. Hvis jeg skriver på dette arket blir linjeavstanden slik: AAAAAAAAAA BBBBBBBBBB CCCCCCCCCC Hvis jeg skriver på et av de andre arkene blir linjeavstanden slik: AAAAAAAAAA BBBBBBBBBB CCCCCCCCCC - Linjeavstanden er på default, altså ikke 1,5 eller dobbel osv. - Det nytter ikke å slette arket, når jeg åpner et nytt ark med ctrl+enter er linjeavstanden fortsatt tilnærmet dobbel. - Hvis jeg kopierer tekst til dette arket blir linjeavstanden slik som ellers i dokumentet. Endret 18. november 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ikke sikker på hvorfor det skjer, men slik er det ihvertfall som default på min Word 2007. Har du prøvd å trykke shift+enter istedet for enter? Det fikser saken for meg. Kan være en midlertidig løsning. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Shif + enter funker, men det blir tungvint siden problemet forplanter seg videre på neste ark. Endret 18. november 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Du sier ikke hvilken versjon eller språkversjon du bruker, så dette gjelder norsk word 2007: Det er to steder du skal justere, med all teksten merket. Det ene er fane Hjem, gruppe Avsnitt, knapp Linjeavstand. Det andre er fane Sideoppsett, gruppe Avsnitt, innstillinger Avstand før og etter. Hjertesukk: Det er så mye lettere å gi hjelp hvis man spesifiserer "Norsk Word 2004" eller "Engelsk Excel XP" og ikke bare Word eller Excel. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Word 2003 - engelsk. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei Dersom du merker den teksten hvor du har problemer med linjeavstand, og så velger Format - Styles and formatting... så får du opp Styles and formatting boksen på høyre side. Der skal du kunne se hvilken stil som er brukt, dersom du holder musepekeren over stilen (sannsynligvis normal) skal du få frem opplysninger om stilen; Font, Line spacing osv. Kan du se om det er større linjeavstand her enn normalt. Dersom det er det er det normal-stilen det er noe galt med akkurat her. Du sier du ikke får slettet dette arket, men hva med å lage dokumentet på ny, lag et tomt dokument med riktig stil og bare kopier teksten over og slett det gamle ? Et annet alternativ kan være å rette opp stilen (dersom det er her det er feil), det gjør du ved å ha frem Styles and formatting boksen, klikk på pila ved siden av "Normal" og velg modify... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det som er skrevet hittil tyder på at det har med avnittsavstand å gjøre og ikke linjeavstand. Enter brukes for å lage nye avsnitt og hvis det da blir mellomrom er det avsnittsavstanden som må endres. Format -> Avsnitt -> Avstand før/etter. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Linjeavstanden er samme som ellers i dokumentet. Avstand før / etter står på auto. Ble normalt når jeg satte før / etter til 0 pt, den står på auto ellers i dokumentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå