Gjest Guest_gjest_* Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei i dag tok nysgjerrigheten overhånd og jeg gikk igjennom posten på nettby profilen til min samboer. Ja jeg vet at jeg ikke har rett til å lese andre sine ting men men. Oppdaget der at hun har skrevet med en fyr i 6mnd tid. De hadde avtalt å møtes for å bli bedre kjent, Noe de tydeligvis har gjort. Vet ikke om det har skjedd noe mellom de å vil helst ikke vite. Hva skal man gjøre? Er så forbannet at hjertet holder på å hoppe ut å sammtidig trist fordi jeg er glad i jenta. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hmm, eksen min gjorde det samme. Kan ikke si at jeg ble fornøyd med det som skjedde senere -.-" Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Hei i dag tok nysgjerrigheten overhånd og jeg gikk igjennom posten på nettby profilen til min samboer.Ja jeg vet at jeg ikke har rett til å lese andre sine ting men men. Oppdaget der at hun har skrevet med en fyr i 6mnd tid. De hadde avtalt å møtes for å bli bedre kjent, Noe de tydeligvis har gjort. Vet ikke om det har skjedd noe mellom de å vil helst ikke vite. Hva skal man gjøre? Er så forbannet at hjertet holder på å hoppe ut å sammtidig trist fordi jeg er glad i jenta. Er det ikke åpenbart da man. Selv om du vil bli beskyld for å ha snoka så er det best å konfrontere henne med det. Såpass bør hun respektere deg og gi deg et ærligt svar, 6 måneder har dette pågått bak din rygg, husk det. Og det hadde pågått i 6 måneder til om du ikke hadde vært nysgjerrig. Personlig, eg hadde vært pissed, fordi eg har opplevd akkurat det samme, bare i mitt tilfellet var det for seint. Endret 18. november 2008 av Wooho Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Delvis svar til emne og litt til Wooho:P Var litt for sent her og. Jeg hadde gjort det samme som trådstarter, men jeg sa ingenting. Jeg fikk også vite av hennes bestevenninne om at de hadde skrevet meldinger osv fra før. Og dette hadde pågått i 6-7 mnd. At jeg ikke merket dette før skjønner jeg ikke. Det var jo så åpenbart da hun tok lenger og lenger avstand fra meg=( Så, deretter dumper hun meg, sier hun fremdeles er utrolig glad i meg og at hun ikke kommer til å glemme alle de gode stundene vi hadde og at hun ikke vil ha noen ny kjæreste på en goood stund. (Jeg spurte henne om hun hadde funnet en annen, fikk et nei, selvom jeg visste at det var tullball) Så, etter to dager, kunne jeg lese på msn'n hennes at hun elsket den nye typen sin. Så jeg spurte rett ut igjen hva i helvete hun holdt på med. Fikk som svar at hun ikke ville si noe for å skåne følelsene mine -.-" Vel, å ikke si noe såret meg mer. Var jeg virkelig så lite verdt? Etter å ha brukt opp stipender og lønn for at vi skulle kunne kose oss mest mulig. Kan for øvrig nevnes at hun er 3 år yngre enn meg. Jeg er 19. Jajaja, jeg vet det er ungt, men allikevel over lavalder. Å tenke tilbake på dette nå, får meg til å ønske at jeg aldri forelsket meg i henne, at jeg aldri sa hvor mye jeg likte henne. Hadde jeg visst at det skulle føre til utroskap, hadde jeg aldri gått inn i et forhold med henne (Jeg vet for øvrig at hun var utro, selvom det ikke er nevnt tidligere. Hun hadde sin nåværende kjæreste på besøk 2 helger helger jeg ble dumpet. Og han var der uten at hun sa noe til meg) Uansett, jeg er glad jeg kom over det. Jeg var så utrolig deprimert de første 2 ukene etter bruddet. Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg elsket den jenta. I perioder kunne jeg være så forbanna at jeg kasta ting rundt på rommet eller slo i stykker vegger og dører, andre ganger var jeg så lei meg at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Gikk ikke av veien for å skade meg selv mest og verst mulig. Det er det verste med bipolaritet samtidig som man er suicidal. Men nu er jeg så trøtt at jeg nesten ikke klarer å skrive mer. Håper det retter seg for deg, trådstarter. Vil ikke anbefale samme smørja som jeg kom inn i =( Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det høres slett ikke bra ut. Jeg gir en god beng i at du har snoka, har man en mistanke så bør man ikke gå og bare la den gnage deg ned, da må du enten konfrontere henne med det, eller prøve å snoke litt. Har du forresten prøvd å snakke med henne om det? Hvordan fikk du egentlig mistanke? Hvis det ikke er lenge siden de møttes, så kan det vel kanskje hende at du husker hva hun gjorde den dagen, og sa hvor hun skulle. Hvis hun løy til deg, og sa hun skulle treffe en venninne eller lignende, men traff han istedet, da hadde jeg blitt fly forbanna. Nå har ikke jeg lest posten hennes på nettby da, men kanskje de faktisk også bare er blitt gode venner? Ikke vet jeg. Hva skal du gjøre? Snakk med henne. Er ikke noen andre alternativer. Du kan jo evt. prøve å gå litt rundt grøten, for å få henne til å innrømme det. Noe à la: "Truffet noen nye folk i det siste" opplegg. Uansett, lykke til. Kjenner til den følelsen du sitter med nå Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 i mine ører stinker dette utroskap lang vei. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 i mine ører stinker dette utroskap lang vei. Dessverre ja Men trådstarter, hold hodet oppe! Konfronter henne med det. Kanskje dere kan fikse opp i det. MEN, dersom dette allerede har gått over til fysisk utroskap da er det bare til å droppe henne herfra til KINA! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Trist historie du har der @Ghraag, heldigvis var det ikke så galt for meg uten at eg trenger å gå nærmere inn på det, men nok til at eg ble forbanna. Riktignok var dama noen år eldre enn meg og jeg er 23 år. Så det at dama di var yngre enn deg spiller ingen rolle, it`s the same mate. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Spesielt det der,hvor mange det er som deler samme skjebne. Noen jenter kan man ikke stole på, uansett alder. Når man har mistanke, av forskjellige grunner, mangel på kommunikasjon i forholdet er nok høyeste i lista, kan man tillate seg å "se" litt hvordan andre personen lever. Erfaringen min går helt tilbake da Blink var populær, og både jeg og henne (eksen) hadde profil der. Vi hadde såppass tillit til hverandre at vi hadde tilgang til hverandres profiler. Kom jo den stunden da ting virket litt rart og jeg tok meg friheten til å ta en titt innom hennes. Uten å gå i detaljer, ble jeg ganske pissed off over hva jeg så. Nyttet ikke å prate/konfrontere heller, ville ikke snakke om det i det hele tatt. Aner fortsatt ikke hva som har skjedd bak min rygg. En stund senere var begeret fullt da hun var utro som hevn etter en spøk som gikk litt galt. Hun var 17 på den tida. Poenget er: prat med henne om det og løs det sammen. Kommunikasjonsproblemer er en stor fiende i et forhold. Ønsker dere begge lykke til. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) i mine ører stinker dette utroskap lang vei. Støttes! Samme faen om de bare er venner og møttes for en kaffe, så har de faktisk snakket sammen i 6 måneder. Og dette er noe samboeren din skulle fortalt deg om for lenge siden. SPESIELT før de møttes. Samme hvordan du kom over det, fact of the matter er at hun skjuler noe for deg. Konfronter henne med det. Og ja, btw. OM, det skulle vise seg at hun har vært utro, så dumper du henne, uten spørsmål. Ingenting kan forsvare utroskap. At "forholdet skranter" eller "det funka ikke" er latterlige unnskyldninger. Om ting er dårlige, så tar man tak i det, eller rett og slett bare gjør det slutt. Det er ille og gjøre det slutt med dama og se han hun springer inn i armene til en annen, MEN, det er enda værre at dama nedverdiger seg til noe så lavt som utroskap. Lykke til, håper at det ikke er som jeg tror. Endret 18. november 2008 av Pasient Lenke til kommentar
fgr Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) ser litt ut som du må se deg rundt etter ny dame gitt. finn ut navnet hans. si følgende til hu: "jeg har fått opplysninger om at du har møtt en annen gutt? *insert navn her* hva har du å si til det?" hvis det ikke er noenting mellom de kommer du garantert til å skjønne det, og merke det på henne også, og hele situasjonen er nå løst, slipper du å tenke mer på det og alt er flott. hvis det derimot ER noe, så skjønner du det fort. få henne til å forklare seg. hvis det går feil vei, bare gå. å gå bak ryggen din så lenge (hvis det faktisk er utroskap) er så dårlig gjort at det finnes ikke ord for det. smålig. bare kutt ut med en gang hvis hun ikke kan forklare seg på en måte som du liker. det er like ille å snakke bak ryggen til dine bestevenner. du gjør det ikke, for da er du rettogslett en BAD person. Endret 18. november 2008 av jagarock Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Tja,, må ha vært en grunn til at hun møter andre. For det allitd en grunn til at de møter andre eller at de begynner å møte andre, og det starter vanligvis med kjærsten/samboern.. For hvis hun liker deg virkelig så hadde hun ikke gjort det hun holder på med nå. Men selvfølgelig så burdte hun sagt ifra med engang, og som mange andre har sagt så kutt henne ut hvis hun ikke forklarer .. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei i dag tok nysgjerrigheten overhånd og jeg gikk igjennom posten på nettby profilen til min samboer.Ja jeg vet at jeg ikke har rett til å lese andre sine ting men men. Oppdaget der at hun har skrevet med en fyr i 6mnd tid. De hadde avtalt å møtes for å bli bedre kjent, Noe de tydeligvis har gjort. Vet ikke om det har skjedd noe mellom de å vil helst ikke vite. Hva skal man gjøre? Er så forbannet at hjertet holder på å hoppe ut å sammtidig trist fordi jeg er glad i jenta. Dette er så vakkert at jeg knapt vet hvor jeg skal begynne! Dette er et stilstudie i hvordan kvinner handler. Du har ingen ide om hvor eksepsjonelt mange menn som har opplevd nøyaktig det samme, og varianter over samme tema, som det du opplever nå. Fortell kvinner at dette, det som du opplever her og nå, er en kvinnes standard måte å forlate en mann på og du vil bli kjølhalt. Si dette i en gruppe med menn og vi vil alle nikke samtykkende. Som du nå forstår så har jeg felt dødsdommen over ditt forhold. Det er nok ikke uten grunn at du har snoket i hennes korrespondanse! Noe som i ettertid viser seg å ha vert noe av det smarteste du har gjort Nå som forholdet ditt i praksis er over (Det finnes teoretiske muligheter for å redde det da, men det er teori. Men hallo! Noen har jo vunnet en milliard i lotteri før...) så vil jeg gi følgende råd. Om dere ikke har barn så vil jeg, uten å si noe om hva du vet til henne, fint pakke sammen alle mine ting og flytte ut. Når hun lurer på hvorfor så sier du bare at du føler at dere har vokst fra hverandre, du føler ikke noe for henne lenger. ALDRI ALDRI ALDRI la henne få gleden av å bytte deg ut med noe bedre. Dump henne lenge før hun har fått spikret sitt nye forhold. Gå ut fra det du nå har med ryggen rak! Du har min dypeste medfølelse. Dette kommer til å gjøre jævlig vondt jævlig lenge. Men trøst deg med en ting, det er ikke vanskelig å finne noe bedre en henne! Lenke til kommentar
oslofreak Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Det er mulig at dama di kun er ute etter å treffe nye venner. Når det er sagt, så virker det jo litt rart at hun har prata med en kar i 6 mnd og truffet ham, uten å i det hele tatt nevne det til deg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å fiske litt informasjon om nye mennesker i livet hennes. Hvis det ikke fører noen vei så kan du si det som det er, at du kjenner til "Pål" og lurer på hva hennes forhold til ham er. Får du ikke en tilfredsstillende forklaring så er det vel egentlig opp til deg hva du vil gjøre med det. ...kynisk innlegg... Jeg har lest en del av innleggene, og det kan umulig være godt for deg å være så mistroende til folk i livet ditt? Kvitter du deg virkelig med folk kun basert på at du mistenker at de har / muligens kan gjøre deg urett? Du skrev i denne tråden at TS burde prøve å kysse kameraten for hun har uansett ingenting å tape. Det er vel samme sak her? TS var opprinnelig singel helt til han ble sammen med denne dama, og har (hatt) det bra så langt. Mistenker han noe så er det vel bedre å ta det opp med henne og finne ut sannheten enn å anta det verste og avslutte et forhold basert på ingenting annet enn hans egen usikkerhet og frykt for å bli såra... I verste fall så er han singel igjen og er tilbake ved utgangspunktet; ingenting vunnet, ingenting tapt (for hvis dama faktisk er utro så er hun - slik jeg ser det - "ingenting"). Endret 18. november 2008 av oslofreak Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det er mulig at dama di kun er ute etter å treffe nye venner. Når det er sagt, så virker det jo litt rart at hun har prata med en kar i 6 mnd og truffet ham, uten å i det hele tatt nevne det til deg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å fiske litt informasjon om nye mennesker i livet hennes. Hvis det ikke fører noen vei så kan du si det som det er, at du kjenner til "Pål" og lurer på hva hennes forhold til ham er. Får du ikke en tilfredsstillende forklaring så er det vel egentlig opp til deg hva du vil gjøre med det. ...kynisk innlegg... Jeg har lest en del av innleggene, og det kan umulig være godt for deg å være så mistroende til folk i livet ditt? Kvitter du deg virkelig med folk kun basert på at du mistenker at de har / muligens kan gjøre deg urett? Du skrev i denne tråden at TS burde prøve å kysse kameraten for hun har uansett ingenting å tape. Det er vel samme sak her? TS var opprinnelig singel helt til han ble sammen med denne dama, og har (hatt) det bra så langt. Mistenker han noe så er det vel bedre å ta det opp med henne og finne ut sannheten enn å anta det verste og avslutte et forhold basert på ingenting annet enn hans egen usikkerhet og frykt for å bli såra... I verste fall så er han singel igjen og er tilbake ved utgangspunktet; ingenting vunnet, ingenting tapt (for hvis dama faktisk er utro så er hun - slik jeg ser det - "ingenting"). Muligheten for at dama hans IKKE er utro er så forsvinnende liten at det ikke finnes poeng i å forsøke å oppføre seg på noen som helst annen måte. For min egen del vil jeg si at den utroskapen hun har begått mot TS er den desidert groveste form for utroskap en kan begå. For hvorfor skal en ha venner UTEN å fortelle sin partner om dem? Så vidt jeg vet har vi ikke noe STASI i dette landet. Derfor har hun bedratt TS uansett. personlig ville jeg faktisk blitt mer skuffa om hun IKKE hadde ligget med fyre. Tradisjonell utroskap kan en jo forstå at en ønsker å skjule, men hvor totalt fraværende må ikke tilliten være om hun skaffer seg venner hun ikke forteller om? Okke som har hun lagt for dagen en total uakseptabel oppførsel. TS vil uansett, dessverre, ha det bedre ved å kvitte seg med henne kjapt og brutalt og heller sette inn sine krefter på et liv totalt uten henne. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 jeg er nok enig med brutal mann. hvis jegselv hadde vært denne dama som første innlegg snakker om, så hadde jeg vært i denne situasjonen: syns typen er litt kjedelig, derfor flørter jeg litt rundt for å holde alle muligheter åpne. jeg liker fortsatt min kjæreste, men det er ikke den jeg kommer til å ende opp med, ihvertfall ikke om ting forandrer seg drastisk! så jeg vil fortsette å flørte/date folk bak ryggen til min kjæreste helt til jeg finner noe som er bedre. det er hva jeg tror dama tenker. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 jeg er nok enig med brutal mann.hvis jegselv hadde vært denne dama som første innlegg snakker om, så hadde jeg vært i denne situasjonen: syns typen er litt kjedelig, derfor flørter jeg litt rundt for å holde alle muligheter åpne. jeg liker fortsatt min kjæreste, men det er ikke den jeg kommer til å ende opp med, ihvertfall ikke om ting forandrer seg drastisk! så jeg vil fortsette å flørte/date folk bak ryggen til min kjæreste helt til jeg finner noe som er bedre. det er hva jeg tror dama tenker. Der sa du noe veldig viktig. Er også enig med @brutal_mann. De to er tross alt samboere. Jesus, hun burde da ha sagt noe hvis hun har truffet en ny(e) venn(er) til trådstarter selv om den nye vennen er en hannkjønn og ikke la trådstarter finne det ut på denne måten. Nå gnager jo det han har funnet ut han innvendig som kreft. Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Vært i samme situasjonen selv, og jeg angrer på at ikke jeg sjekka logger etc.. Eksens nye venn besøkte hu på jobben, og andre steder jeg ikke var, men hu innrømte aldri at det var noe mellom de.. Men når hu flytta inn til han uker etter at det var slutt, og de 2 er gift og har unge idag, (dette er vel 4 år siden), da trenger jeg ikke å tenke meg til mer.. Hu var 23 og jeg var 26 den gangen, vi hadde vært sammen i nesten 3 år... Så det var ikke sånn fjortisforelskelse heller... Ta det opp med hu, men personlig tror jeg ikke det hjelper... Om hu ikke har hjort noe "galt" nå, så er det veldig lett å fortsette neste gang... Endret 19. november 2008 av ford4fun Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hm. Her er det vel bare å klemme inn noe artig før det sier stopp... Rart at man tør å gjøre slikt i seks mnd. Nesten like rart som at man ikke gjemmer det bedre... Lenke til kommentar
fgr Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hm. Her er det vel bare å klemme inn noe artig før det sier stopp... Rart at man tør å gjøre slikt i seks mnd. Nesten like rart som at man ikke gjemmer det bedre... dama har kanskje litt dårlig samvittighet, er vel derfor hu ikke fjerner alle spor, kanskje samvittigheten hennes hadde håpa at han skulle finne det ut. man skal jo være ganske kald som menneske hvis man er utro bak ryggen på kjæresten, og samtidig tenke på hvordan fjerne absolutt alle spor! logger, mails, sms, everything. samvittigheten lar som oftest noe ligge igjen tror jeg, så det er en mulighet for å bli oppdaga, som samvittigheten kanskje egentlig VIL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå