Gå til innhold

Hjelp til oppsett av gamer pc, oppgradering

Anbefalte innlegg

Heisann..

Nå er det på tide med å kjøpe/oppgradere en ny pc. Jeg skal bygge alt selv og prisen for dette skal bli max 17k. Pc'en skal hovedsaklig brukes til gameing.

Jeg er ingen OC eller en som følger tett med på utviklingen. Det jeg er usikker på om jeg skal gå for DDR2 eller DDR3 ram brikker siden jeg vil slippe å oppgradere om 2-3 år så dette skal også være noe fremtids rettet oppgradering.

Disse har jeg valgt ut fra komplett:

Kabinett:

Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm vifter, aluminum (Uten Strømforsyning)

Trenger en litt større kabinett enn det jeg har siden jeg skal ha 2 store skjermkort pluss luftingen var bedre her.

Hovedkort:

XFX nForce 750a, nForce 750a SLI, ATX, Socket-AM2+, DDR2,HDMI, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Skjermkort:

XFX GeForce GTX 280 670M 1GB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670MHz x2 (SLI)

Vet ikke om det krasjer ved å bruke DDR2 ram fordi skjermkortet bruker DDR3 ram.

Strømforsyning:

Corsair Powersupply 1000W Black ATX/EPS, 140mm fan, SLI

CPU:

AMD Athlon 64 X2 6000+ dual-core processor 3GHz 2M Cache AM2 90nm

Hadde kjøpt denne CPU'en for ett år siden nå, den gangen var det snakk om jeg skulle oppgradere men det ble det ikke, pga hadde ikke nok penger :(

Nå er jeg litt usikker om jeg skal bruke denne CPU'en eller ei. Hadde det vært en fordel å bytte den mot ett intel CPU?

Vifte for CPU:

ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Light, Socket 478/775/939/940/AM2/AM2+

Er ingen OC men vil ikke bruke den vifta som følger med CPUen, har kjølepasta.

RAM:

OCZ Reaper HPC 4GB DDR2 PC8500 KIT. 2048MB x 2, 1066MHz, CL 5-5-5-18, EPP X2 (totalt 8 GB)

Trenger ikke skjerm har det fra før av en NEC 17" LCD multisync 1770NX.

Hva syns Dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gi deg et annet hint:

1x - Antec Twelve Hundred Gaming Case

1x - Corsair Powersupply 750W Black

1x - NorthQ 3590 Water Cooling Kit

1x - Asus Rampage Formula, X48

1x - Corsair Dominator TWIN2X8500C5D

1x - Intel Core 2 Duo E8400

2x - Asus Radeon HD 4870 512MB "TOP" (Dark Knight)

1x - WD Caviar Black 750GB (kan også byttes i Samsung SpinPoint F1 750GB)

1x - Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S

1x - Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit

Link til handlekurv:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...ED-3ACCE53C5468

PS: ved bruk av en 17" skjerm vil det være mer enn nok med -et- skjermkort. Det er så klart dine penger, men du vil ikke få behov for det ettersom en 17" ikke klarer oppløsninger høye nok til å kunne gi nyere skjermkort noe særlig utfordring.

Jeg vil med dette fjernet det ene skjermkortet og byttet dette mot et nyere 22" eller 24" skjerm.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Med den skjermen du har, vil alt over ATi 4850 være totalt bortkastet (omtrent). De store slemme skjermkortene viser ikke muskler før de når høyere oppløsning enn 1920x1200, altså 24".

Når du surrer rundt på 1280x1024 eller lavere, blir det definitivt bortkastet å hoste opp 7000-8000kr for skjermkort når du klarer deg fint med et til 2000kr.

Er ikke så kjent med AMD sine prosessorer, men har en følelse av at den blir en ganske stor flaskehals til to sånne skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...