Paulex Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Heisann, har jobb som støttekontakt og "assistent" på ungdomsskolen. Jeg har nå funnet ut at jeg ikke har noe lyst til ¨bo i denne byen lengre og må derfor si opp begge jobbene. Det jeg lurer på da er hvor lang oppsigelses perioden min er, jeg ja. Jeg håper jo jeg kan komme meg vekk herifra innen 25 januar som er planen min. Jeg har ikke skrevet under på noe når det gjelder assistent jobben, men signerte jo ett skriv fra støttekontakt ordningen der jeg takket "ja" til og jobbe der til sommeren tror jeg. Pål. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sjekk kontrakten du skreiv og skulle ha skrivi første dag du kom på jobb/når du blei ansatt. Står det ingenting der ang oppsigelsestid, gjelder loven. Har du ikke en slik kontrakt jobber du ikke der og kan gå når det passer. Merk at du trenger heller ikke få lønn da... Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Første dag på jobb fikk jeg ingen kontrakt i assistentjobben på ungdomsskole. På støttekontakt jobben er oppsigelsestiden 1 månde "fra begge parter", det jeg lurer på da er om hvis jeg sier opp 23 nov, er jeg da "fri" 23 des? Eller følger det kalender månder eller hva? Hvis jeg da skal være fritatt fra jobb må jeg vel si opp innen utgangen av november? Og hvordan er det ifølge loven hvis jeg ikke har skrevet under på en eneste kontrakt? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Oppsigelsestiden følger kalendermåneder. Så dersom du sier opp innen 1 desember 00:00 så begynner oppsigelsestiden 1 desember. Er du for sen og leverer den 1 desember så begynner ikke oppsigelsestiden før 1 januar. Når det gjelder dersom du ikke ha kontrakt eller avtale så gjelder en måned som standard gjensidig oppsigelsestid. Arbeidsmiljøloven. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Er ikke HVER dag jeg sier opp en jobb, hvordan går jeg frem egentlig? Finnes det noen skjemaer som jeg trenger å fylle ut, eller holder det med en liten notis? Haha. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gå frem. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Er ikke HVER dag jeg sier opp en jobb, hvordan går jeg frem egentlig?Finnes det noen skjemaer som jeg trenger å fylle ut, eller holder det med en liten notis? Haha. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gå frem. En oppsigelse skal være skriftlig enten den kommer fra deg eller arbeidsgiver. Fra din side trenger det ikke stå all verden i oppsigelsen annet enn f.eks: Arbeidsgivers navn og adresse (Sted og dato) OPPSIGELSE Jeg sier herved med dette opp min stilling som.......i (bedriften / arbeidsgivers) navn med fratredelse den ( dato ). (Evt begrunnelse): Med hilsen (Underskrift) Endret 18. november 2008 av Iudex Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Ah, okei. Så da holder det å rable ned noe på ett A4 ark. Det var godt ^^ Men så lenge jeg LEVERER den til min arbeidsgiver FØR 1 des. så starter tiden min 1 des.? Eller må den sendes videre ect? Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ah, okei. Så da holder det å rable ned noe på ett A4 ark.Det var godt ^^ Men så lenge jeg LEVERER den til min arbeidsgiver FØR 1 des. så starter tiden min 1 des.? Eller må den sendes videre ect? Det stemmer. Leverer du oppsigelsen før 1 des. så starter oppsigelsestiden fra den 1 des. ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå