Bjørn_H Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har et par Corsair XMS3500 256MB brikker og lurer på hvordan jeg overklokker de. Er det sånn at mann klokker med FSB`en? Har alltid vært litt usikker på dette. Takker for alle svar! :smile: Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jau, klokk FSB, og du klokker minnet. Du kan selvsagt tweake litt med å fikse litt timings også (tror jeg). Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Ok, får bare pressa fsb opp til 148 serru Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ok, får bare pressa fsb opp til 148 serru Du kan jo prøve å locke PCI og/eller AGP-busen, om du har mulighet til det, og se om det hjelper. Øke spenningen skulle også funke fint (men det korter ned levetiden på komponenten visstnok). Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har prøvd å locke agp:pci men hvor mye Mhz tåler egentlig agp kortet? Skal prøve å øke spenningen Har nkan noen anbefale et program som tester stabiliteten på pc`en? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har prøvd å locke agp:pci men hvor mye Mhz tåler egentlig agp kortet? Skal prøve å øke spenningen Har nkan noen anbefale et program som tester stabiliteten på pc`en? 3Dmark03 (2001 funker også). Loop det en god del ganger (gjerne et døgn). Da vil du fort finne ut om maskinen din er (u)stabil. Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Orker ikke å loope der er døgn, men noen timer tenker jeg. Takker igjen for alle svar Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 hvor mye Mhz tåler egentlig agp kortet? Hvis du kjører det på for høy mhz vill det ikke starte. Med andre ord stopper bootinga av maskinen. Da må du slette cmos før du får gjort noe igjenn Orker ikke å loope der er døgn, men noen timer tenker jeg.Sett den på når du går å legger deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå