Gå til innhold

[IT-jobb] - Programmering (språk)

jossy

Anbefalte innlegg

Hei. To spørsmål:

1. Hvilke programmerinngsspråk ved siden av java, er populære for å skaffe jobb som programmerer.

2. Etter å ha sett gjennom mange utlyste stillinger, ser jeg at flere ønsker noen som kan .net. Dette vil si C# antar jeg?

Ok, og nå kommer det som først var innledning, men den ble lang.. du kan lese den om du vil, men spørsmålene oppfor er egentlig alt jeg lurer på :D

Kort sagt spør jeg om hvordan en typisk CV bør se ut, for å få jobb som programmerer. Da tenker jeg på hvilke programmeringsspråk som er "hot" i dag.

Jeg er student, skal ta ferdig en bachelor på ntnu. Her har vi mye om programmering, ikke så mye om et bestemt språk. Det skal være enkelt for oss å sette oss i nye syntakser (API det heter?). Vi bruker Java nå, men har fått høre at senere blir dette litt mer valgfritt.. Det gis eksempelvis ikke kurs om C#, men tror vi kan bruke det. Etter slik jeg har forstått det, lærer vi nok om de generelle prinsippene at vi skal klare å sette oss inn i dette..

Så..! Programmering er digg.. jeg vil sette meg inn i noe, utfra det vi har lært. Noe som jeg kan ta med meg til en evt. jobb =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv havnet jeg og studiekompisen min rett i PHP'jobber, så PHP er også ett språk man må regne med. Skjønt, syntaksten er ikke så vanskelig å plukke opp. Det som er utfordrene er å jobbe med rammeverk og store webapplikasjoner basert på AMP, også må man mestre javascript, html og css i tillegg.

Lenke til kommentar
Selv havnet jeg og studiekompisen min rett i PHP'jobber, så PHP er også ett språk man må regne med. Skjønt, syntaksten er ikke så vanskelig å plukke opp. Det som er utfordrene er å jobbe med rammeverk og store webapplikasjoner basert på AMP, også må man mestre javascript, html og css i tillegg.

Etter en bachelor i informatikk så begynte du å jobbe med PHP? :O

Lenke til kommentar