Gå til innhold

Da har sommeren kommet og skjermkortet koker


Admin'c

Anbefalte innlegg

Har et g4ti4600 og spill hakker, dette tror jeg er fordi tempen inne i rommet er 7grader høyere enn normalt (var slik at jeg åpnet et vindu) og cpu ligger på 59grader, og det vet jeg er stabilt og dette er uklokket.

 

Satt på en tt vifte på skjermkortet men det blir alikevel altfor varmt. Hva kan jeg gjøre (har ikke penger til vannkjøling)

 

viften er her

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1349

 

har to kabbiser og kjører med as3 på viften, kabinettet er et romslig chieftec fulltower

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et 7 grader varmere rom bør ikke ha noe som helst med hakking i spill å gjøre. Og det å åpne vinduet og kabinettet for å sjekke om PCen oppfører seg normalt da bør ikke være et alt for stort problem. :roll:

 

Tviler på at det er temperaturen som er problemet ditt.

 

den er jo bedre enn den gamle vifta som bare ga 49db...

 

Javel du hadde en vifte på skjermkortet ditt som var spesifisert til 49dB av produsenten? Det tror jeg ikke noe på.

Lenke til kommentar

Har du et optimalt kabinett? Tror nok mange har noe å hente på litt testing her. Løste mitt temperaturproblem med å tette igjen luftrillene på sideplaten. Oppnådde da en langt bedre luftgjennomstrømming i kabinettet. (tidligere gikk luften rett fra kabinettviften ut gjennom luftrillene i sideplaten).

Lenke til kommentar
Greit nok for meg, men synes denne bråker mindre solv om den bråker for mye, må vel skaffe meg vannkjøling da... Men så var det de derre penga som jeg skal få tak i :roll:

 

Løser det vel til sommeren da jeg håper på jobb :D

 

Kjøre en CPU kjøler på skjermkortet? Slik Eventuelt vannkjøling ja, men det koster.... Og nei, den er ikke limt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...