Footy Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Steike det er mye for 4-6 timers arbeid! Enig, betalte 5k for rehab av 6 kurser+hoved. 15k for hele jobben med omtrekk i alle rom i 80 kvm. Hm... det var lavt.. Skal gjøre en jobb i helgen, 7 kurser + OV. Bare martriell der kom på 5300,-.... Hva jeg betalte hos grossisten altså... Nå skal det sies at jeg kjøper 2-moduls Moeller da... men det bruker jeg alltid på slike jobber Endret 12. desember 2008 av Footy Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Steike hvor billig elektrikerjobber er i visse deler av landet. Det er ikke i Trondheim du hadde fått utført rehab av skap til 5-6K for å si det slik. Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Steike det er mye for 4-6 timers arbeid! Enig, betalte 5k for rehab av 6 kurser+hoved. Ja har man en dyktig montør, og bruker det billigste utstyret så kan jeg godt tenke meg det er mulig. Derfor er jeg en stor fan av å ta jobber på timer i stede for å prise inn mer tid en nødvendig. Det er sykt stor forskjell på folk. Vi har montører som kobler en hel 4 roms leilighet ink ovner, belysning og tavle på en dag, mens andre kan bruke 2,5 dag. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Steike det er mye for 4-6 timers arbeid! Enig, betalte 5k for rehab av 6 kurser+hoved. Ja har man en dyktig montør, og bruker det billigste utstyret så kan jeg godt tenke meg det er mulig. Derfor er jeg en stor fan av å ta jobber på timer i stede for å prise inn mer tid en nødvendig. Det er sykt stor forskjell på folk. Vi har montører som kobler en hel 4 roms leilighet ink ovner, belysning og tavle på en dag, mens andre kan bruke 2,5 dag. Det er litt av problemet for kunder. De veit aldri om de får en som jobber raskt og effektivt og har mye erfaring som kommer presis og har akkurat en halvtime lunsj, eller om de får en som er på jobb for å tjene penger, som gjør arbeidet i rolig tempo og drøyer lunsjen til en time (men skriver timer for en vanlig dag). Endret 12. desember 2008 av ChrML Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Folk er forskjellige så slik vil det alltid være når det kommer til tidsforbruk. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Alfa elektro A-sik. heter Moeller , bra eller dårlig vet ikke. Midt i Trondheim ja. Edit 5 kurser var det. Kom 2 stykker, løsnet alle ledninger og festet gamle til dem. Dro dem ut og volla nye over alt. Kobblet på stikk og brytere, varmekabler osv og ferdig. Inkl i prisen var 12v badvifta pga han ikke ville ha 240v over dusjen. -------------------------------------- Svigers pusser opp kjøkkenet sitt og elektrikkeren begynnte å klippe i ovn 25A ledningen uten å ta ut strømmen som endte i et smell og fastsvidd tang. Så skal dem montere 18 lys med 4 brytere som er trådløse og dette må programeres osv. Elektrikeren monterer lys i skap og jeg monterer dagen etter alle lys i tak. Det eneste som fungerer som det skal er det jeg har montert og programert, det elektrikkeren satt opp fungerer ikke og dimmer og slukker i vildens sky og over flere kurser. Så her betaler svigers for en elektrikker for han vil ha det skikkelig gjort så må jeg opp dit å gjøre alt på nytt>< Endret 12. desember 2008 av War Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Virka som en helt grei jobb det der. Nå finnes det renoveringsrammer for gamle sikringsskap som gjør skapet mere ryddig men det blir trangt til måler i et så lite skap som avbildet om det er 3~ måler som skal inn, standar 1~ måler går fint derimot. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Vi regner ca en dag på å bytte ei boligtavle her. Altså bytte hele skapet + innmat. Har ingen aning hvor mye det kommer på tilsammen ut. Vi tar ingen fastpriser på sånne ting under 10 000 kroner eller hvor beløpet blir veldig usikkert. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Bytte av boligskap til nytt med åpen installasjon tar som regel 4 - 5 timer, bytte av kun innmaten litt kortere tid mens om det dreier seg om bytte av innfelt skap, ja da kan det plutselig ta mere en 7,5 timer også, samme gjelder for flytting av skap for da må tilførsel legges om og ofte første strekket i kursene byttes. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Kanskje feil tråd men er det samme elektrikker som kommer om jeg skal ha en ny kurs eller om jeg vil ha noe mer avansert? Som for eks datamskin til å styre all strøm, fjernstyring ,fotoceller osv. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg får svare for vårt firma. Om du har en fast elektriker du bruker så er det samme mannen som kommer om det gjelder en ekstra stikk i stua eller om du skal ha hjemmeautomasjon av det større slaget. Han vil selvsagt få hjelp av de andre i firmaet til å sette sammen systemet om han ikke har kunskap til dette selv og skulle det være noen ingen i firmaet vet om så ringer vi leverandøren av det valgte systemet og spørr. Gjelder det derimot et tilfelle der ingen av elektrikerne har vært før så gies jobben til den/de som har mest kompetanse på hjemmeautomasjon. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Er som perpyro sier stortsett i vårt firma og. De sender samme person som har vært der før, om det er mulig. Hvis ikke, så sender de en annen. Om det gjelder fex automasjon, så er det veldig få i firmaet vårt som kan noe særlig om det generellt. Derfor får jeg ansvaret for alle sånne jobber omtrent fordi jeg kan mye om det, selv om jeg er lærling og jobbet der bare i et halvt år nå . Endret 13. desember 2008 av ChrML Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå