thrice Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Hei. En kompis og jeg vil ta turen til Israel, nærmere bestemt Tel Aviv i januar. Problemet er at man ikke finner charterturer til andre steder enn Eilat. Har dere bereiste noen idéer om hvordan vi kan få til dette på en rimelig måte? Hadde vært flott om noen visste litt om levekostnader også. Hvis det ikke lar seg gjøre og finne en rimelig reise dit, hadde det vært flott om noen vet om et sted med 20C+ i januar. Endret 17. november 2008 av thrice Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sabra Tours er såvidt jeg vet de største i Norge på turer til Israel og de er spesielt gode på rundturer, men tror ikke januar er det helt store så de har muligens ingen rundturer da: http://www.sabratours.no/ Eliat er varmere enn Tel Aviv, men selv der kan du i januar kun regne med 5-6 grader om natten og kanskje såvidt over 20 om dagen. Det er flere lett tilgjengelige chartermål som gir varme i januar: Thailand, Goa, Brasil, Gambia, Isla Margarita, Tobago, Cuba eller den Dominikanske republikken og det vil komme gode tilbud fremover for januar. Om dere klarer dere med norske sommertemperaturer så er Dubai, Egypt og Kanariøyene også aktuelle. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Takk for svar. Vi så på landene du nevnte først, men prisklassen blir i stiveste laget for oss. Eliat virket litt "kjedelig" i forhold til Tel Aviv, og vi vil ta turen til Jerusalem også, så det virket enklest. Hvis vi ikke finner noe allright der det er varmt i januar, er Egypt, som du nevnte, et godt alternativ. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Dere kan godt vente litt med å bestille januartur, turene vil bli dumpet. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Kan være noe i det. Leste senest i dag at prisene på hotell vil synke i månedene fremover. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg har ikke så mye konstruktivt å komme med, men legger denne i mine innlegg - sien jeg selv planlegger å reise til Israel og da helst ikke Eilat. Jeg tenkte egentlig bare å ordne fly, først litt i Tel Aviv og deretter til Jerusalem. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Aha, det høres ut som vår plan Vi skal til en reiseoperatør på lørdag eller i morgen etter kl 17, så jeg kan si hva de sa til oss. Endret 19. november 2008 av thrice Lenke til kommentar
Debra Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg har ikke så mye konstruktivt å komme med, men legger denne i mine innlegg - sien jeg selv planlegger å reise til Israel og da helst ikke Eilat. Jeg tenkte egentlig bare å ordne fly, først litt i Tel Aviv og deretter til Jerusalem. Vi fløy med ELAL. Høy sikkerhet! I Jerusalem må du bo på Petra hostel! Rett ved Jaffa gate! Fantastisk sted! Vi sov på taket under stjernene, herlig! http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g2...-Jerusalem.html Bilder! I Tel Aviv anbefaler jeg Gordon Inn! Rett ved stranda! Hjemmeside Lenke til kommentar
Ariane Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Takk for tips Debra! Ikke alltid like lett å vite når en leter etter hostels på nettet. Når du låg på Petra hostel valbte du da doorm eller "private" opplegg? Lenke til kommentar
Debra Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Mente Gordon inn Vi bodde på doorm. Reiste sammen med ei venninde og vi ble kjent med mange når vi bodde på doorm! Ble dårlig med soving da folk gikk ut og inn og festet hele natten. Ser av bildene at de har pusset opp siden vi var der. Lekkert nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå