toloekka Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hei. Jeg har en Acer Aspire 9303WSMi/AMD Turion 64 X2 som jeg har Windows XP Media Center 2005 installert på partisjon C. Jeg har en annen partisjon (D) som jeg også ønsker og installere Windows XP på, men det har jeg altså ikke fått til. Når jeg mottok PC´en og startet den, så brant jeg en backup på en DVD (Acer Factory Backup). Her er hva jeg prøvde: Jeg startet PC´en og stoppet med F2 under oppstart og valgte DVD stasjonen som oppstart hvor jeg hadde satt inn DVD´en (Acer Factory Backup). Den startet fra DVD´en, men jeg fikk ikke noe valg på å velge partisjon D. Den sa bare at den ville slette alt på på partisjon C. Hvordan kan jeg få til at den installeres på partisjon D? Grunnen til at jeg vil gjøre dette er at jeg vil installere IE versjon 6 på partisjon D for å teste websider i IE versjon 6, fordi det fortsatt er en del som bruker denne versjonen, desverre. (En webside laget med Joomla blir feil med IE 6). På partisjon C har jeg IE versjon 7, og da jeg prøvde å installere IE6 der, så den at jeg ikke "fikk lov" da det allerede var en IE installert der. mvh Tom Løkka Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 eRecovery har nok ikke noen valg for hvilken partisjon du skal legge inn image på. Men det du kan prøve er å bruke et partisjoneringsprogram for å kopiere alt innholdet ditt fra c:\ til d:\ Etterpå kan du kjøre recovery som legges inn på c:\ Du skal i teorien nå ha ditt gamle system på d:\ og ditt nye system på c:\ Mest sannsynlig må du gjøre noe med boot.ini fila for å kunne starte ditt gamle system. Eller du kan gjøre det på den lette metoden: Start eRecovery velg å ta backup av current configuration, da får du noen cder/dvder med image av slik maskinen din er akkuratt nå. Så kan du kjøre recovery etterpå for å teste nettsiden din. Så kan du legge tilbake image etterpå Lenke til kommentar
toloekka Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Eller du kan gjøre det på den lette metoden: Start eRecovery velg å ta backup av current configuration, da får du noen cder/dvder med image av slik maskinen din er akkuratt nå. Så kan du kjøre recovery etterpå for å teste nettsiden din. Så kan du legge tilbake image etterpå Hei og takk for svar trunde. Jeg må nok ha dette inn med teskjeer. Jeg skjønte jo førtst at man tar backup med eRecovery av nåværende konfigurasjon og at man da har image av den. Men så sier du at jeg "kjør recovery for å teste nettsiden din"? Du mener at jeg installerer fra den Acer backupen (Acer Factory Backup) jeg har på partisjon c:\ - (fjerner IE7 og installerer IE6 der hvis IE7 ligger der) - tester nettsiden og så legger tilbake fra image DVD/CD´ene på c:\? Stor prosess i såfall. Hadde jeg hatt en "vanlig" Windows DVD/CD, kunne jeg da bare ha installert Windows på partisjon d:\ uten dette problemet man har med eRecovery? mvh Tom Løkka Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Du har forstått meg helt riktig, er mye jobb men dersom du ikke har en xp mce cd liggende er det den løsningen jeg kom på i hvertfall. ie7 er ikke installert på factory default image, den har heller ikke sp3. Mangler rett å slett mange oppdateringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå