Sewero Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvordan lage bootable cd med linux mint - fluxbox? Jeg lastet ned ISO filen og brente den ut på en cd, skal den være bootable da? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 ja hvis du åpnet iso filen i et brenneprogram skal den være bootbar. Den er ikke bootbar hvis du har dratt iso filen over til din cd-kompilasjon. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Når jeg åpner CD-en på pc-en nå får jeg bare sett en winrar fil. Må alle filene ligge "løst" på cd-en? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) bruker du windows på maskinen du skal brenne cden fra? filene skal ligge "løst på cden" altså ikke en.iso fil på cd plata, men mange andre filer. Hvis du bruker windows kan du bruke isoburn for å brenne iso fila. Edit: virker som du har lagt iso fila rett på cdplata, det er feil. winrar har vel en lei tendens til å prøve å åpne iso filer hvis du ikke har andre program som kan fikse det. Endret 17. november 2008 av trrunde Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Da har jeg gjort det feil Skal prøve igjen imorra Takk for hjelpen hittil. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Når jeg setter den i pc-en min nå får jeg ikke autostart, bare prøvd mens pc-en er på fra før av, kan hende den funker under oppstart (skal testest etterpå). Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 husk å sett bios til å boote cdrom først Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Kan jo legge til at man kanskje også må trykke på "any key" for og boote fra cd'en. Så husk og hold øya på skjermen når du skal boote opp cd'en. Endret 19. november 2008 av Ördög Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 NEI! Sier ikke det.... Gjort det en del ganger før kan man si. Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Bruk programmet som du kan laste ned her. Etter du har installert dette vil du får et valg når du høyreklikker på "*.iso" fila som står står "copy image to cd" eller noe liknende. Du brenner da en cd og vips så er den bootbar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå