Gå til innhold

Hva er din drømmejobb ?

Steamed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drømmejobben er å kjøre brøytebil om sommeren og å legge asfalt om vinteren.

Eller oppfinner. Bare finne på masse smarte ting som andre tar seg av å produsere.

Endret av Smalltimer
Lenke til kommentar

Drømmejobben må være... tja... å eie en stabil inntektskilde som jeg ikke trenger å jobbe noe med. Hvor pengene bare sakte men sikkert ruller inn mens jeg kan ta opp en hobby jeg kan gi full fokus. Men ikke for mye penger heller, akkurat slik at jeg klarer meg og at jeg og familien min lever godt. Men at jeg fortsatt ikke kan kjøpe akkurat hva jeg vil. Det er viktig for meg å ikke tjene for mye slik at jeg kan skape økonomiske drømmer og mål for meg selv. Det er viktig å ha en økonomisk sans, hvis man tjener alt for mye kan den fort forsvinne ut vinduet og man kan få ett pengeforbruk som ikke ligner grisen en gang ;)

Men føler jeg har en god jobb idag, som IT support konsulent i ett firma som gjør det bra. Jeg hjelper daglig flere titalls folk med dataproblemer og de aller fleste er blide og takknemlige. Føler at jeg mestrer jobben min bra, og da blir det ikke så mye stress selv om jeg daglig får inn saker som haster :)

Endret av trusefar
Lenke til kommentar

For meg finst det to drømmejobbar, og det er å ikkje jobbe for nokon fast arbeidsgivar. Drømmejobbar:

1. Verdenskjent Hollywood-skodespelar.

2. Jobbe for meg sjølv innanfor internettmarknadsføring. Dette er noko eg har brukt mykje av fritida mi på å sette meg inn i dei siste 8-9 månadane. Hadde vore kult å vore ein guru og holdt kurs om emnet til bedrifter og andre interesserte.

Lenke til kommentar

Stuntmann for film osv! :D

Akuratt nå har jeg en jobb som webdesigner / programmerer (PHP, MySql)

Siden jeg jobber hos en mediebedrift, så er det mulighet for at jeg skal gjøre andre ting også snart.

Nemlig filme og redigere reklamefilmer og lignende for folk. Gleder meg til det!

Jeg trives godt som webdesigner, men vet ikke om det er noe jeg ville gjort i fremtiden.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

1. Hollywoodskuespiller. Ville blitt en fin blanding av Jack Black og Johnny Depp, gitt faen i glam som Depp og tatt en råsjanse på komedie på prisutdeligner som Jack :)

2. Lege/Ambulansesjåfør/Sykepleier. Liker å hjelpe mennesker, og om jeg har en jobb der jeg føler at jeg hjelper mennesker hver dag, da er det mer enn nok for meg.

3. "Kreativ hjerne" for reklamebyrå.

Lenke til kommentar

Min drømme jobb er å bli advokat, faktisk. Åpne mitt eget advokatfirma, og tjene penger slik at jeg kan åpne et barnehjem og et sykehus for barn og unge i fattige land. :new_woot:

Eller å bli skuespiller, som Angelina Jolie, adoptere barn fra alle verdens hjørner og gifte meg med den kjekkeste skuespilleren i Hollywood... (so not gonna happend :hrm: )

Lenke til kommentar
Min drømme jobb er å bli advokat, faktisk. Åpne mitt eget advokatfirma, og tjene penger slik at jeg kan åpne et barnehjem og et sykehus for barn og unge i fattige land. :new_woot:

Eller å bli skuespiller, som Angelina Jolie, adoptere barn fra alle verdens hjørner og gifte meg med den kjekkeste skuespilleren i Hollywood... (so not gonna happend :hrm: )

Skjønner ikke folk som så absolutt skal bli super kjent, får jo ingen privatliv.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ingenting av den vanlige setninga: "Jeg skal bli rik og berømt." Altså rik vil jeg også bli, men hva i all verden er poenget med å bli berømt?

Er sikkert helt greit å bli litt berømt, dvs at en del folk vet hvem man er, men at man også slipper å bli stoppet over alt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke folk som så absolutt skal bli super kjent, får jo ingen privatliv.

Det var ironisk ment da...men men :roll:

Lenke til kommentar
En jobb der man har minst mulig ansvar, mest mulig fri og endene møtes. Skjønner ikke hvorfor folk vil ha jobber der de dedikerer livet sitt til arbeid.

en jobb bak kassa på mix kjosk høres ut som den perfekte jobb for deg...

men grunnen til at folk ønsker en jobb som de trives i er rett og slett at man skal kunne jobbe med den samme jobben i 40-60 år uten å bli alt for lei

Lenke til kommentar
En jobb der man har minst mulig ansvar, mest mulig fri og endene møtes. Skjønner ikke hvorfor folk vil ha jobber der de dedikerer livet sitt til arbeid.

en jobb bak kassa på mix kjosk høres ut som den perfekte jobb for deg...

men grunnen til at folk ønsker en jobb som de trives i er rett og slett at man skal kunne jobbe med den samme jobben i 40-60 år uten å bli alt for lei

Det ser ikke ut som du helt skjønner poenget her. Når jeg skriver at jeg ønsker minst mulig ansvar, så er ikke faktum at jeg automatisk har ambisjoner om å feie gulv eller absolutt må stå bak en kasse. Faktum er at jeg ikke ønsker å ha noe fancy stilling der jeg sitter med stort ansvar for deadlines eller produksjonstall. Altså ansvar som påvirker deg på den måten at du vil ende opp med å dra problemer med hjem om du har dårlige perioder.

Mest mulig fri er av den betydning at jeg faktisk ikke er bundet opp mot jobben i den grad at jeg ikke kan gå hjem for dagen fordi jeg har lasset opp med arbeid. Arbeid skal ikke være livet mitt.

Med at endene møtes mener jeg at jeg ikke har noe behov for å være millionær. Man kan fint leve et godt liv uten å ha flust med penger. Det er faktisk andre verdier som har større betydning.

Det jeg stusser mest på er at du klarer å si at du skal jobbe med det samme i 40-60 år. For det første så er det ikke normalt per dags dato å jobbe så lenge som i 40 år. For det andre så er det heller ikke unormalt å skifte yrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...