Gå til innhold

Hva er din drømmejobb ?

Steamed

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Urealistisk: Programleder i Top gear sammen med hammon, may og clarkson

Litt urealistisk: london school of economics også finne meg en lederstilling

Tja: Internasjonal rett+handel i england også jobbe med internasjonal handel

Realistisk: NHH + administrasjon og ledelse, også få en jobb hvor jeg har litt kontroll

5 år jus også kanskje jobbe med skatterett (skal være den mest kompliserte og vanskeligste delen av jus). Lurer også på om jeg skal slenge på 3/5 år økonomi etter jusen, hvis jeg gjør det bra nok så skal jeg prøve å komme meg inn på harvard, kjenner folk som har gått der og som kan skrive anbefalingsbrev, som du trenger)

har nå to dager til fristen for å endre søknaden på samordna opptak går ut, er fortsatt ikke sikker på om jeg skal sette NHH eller jus først.

Endret av drz
Lenke til kommentar

Grafisk designer er vel så godt som min drømmejobb, og den er ikke altfor vanskelig å skaffe heller. Elsker å bruke min kreative side til å formidle min sprø personlighet. Tar et år med bildekunst på folkehøgskole til høsten, og så fortsetter jeg derfra. Gleder meg godt :)

Urealistisk drømmejobb: Pilot for et 787 Dreamliner, men det skjer nok aldri da jeg trenger briller til kjøring. Et lite privat Cessna eller noe lignende må jeg imidlertid ha meg en gang.

Lenke til kommentar

Jeg er musiker og skulle gjerne kunnet leve av det. Ellers er det helt OK å få betalt for å se på film, spille Playstation og sove. Det var det jeg gjorde da jeg var sikkerhetskontrollør for fraktgods på flyplassen. Rykket ut for å sjekke gods når telefonen ringte, ellers bare tok vi livet med ro i vaktbua. :) Det skal sies at jeg ble temmelig feit og trøtt av å jobbe der. :p

Lenke til kommentar

Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å være yrkessjåfør, men den lave lønna gjør at jeg ikke satser helt på det. Men hvis lønn er med i bilde så kunne det vært hvilken somhelst jobb med xx antall millioner i året for den sags skyld :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter lang tid har jeg endelig fått min drømmejobb.

Jeg er utdannet som menighetspedagog - og barne/ungdomspedagog. Jobbet mange år som lærer både i kirker og skoler. Men siden jeg var femten hadde jeg lyst til å jobbe som pianostemmer, problemet er at skolene i Norge er meget dårlige, og få tar in lærlinger. Men så en "vakker" dag fortalte kantoren i kirken at han hadde hørt at det var en lærlingstilling ledig, jeg søkte og fikk "jobben" Nå etter et år stortives jeg, faktisk så mye at jeg på søndagene gleder meg til jobben.

Så nå har jeg det meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...