Gå til innhold

Hva er din drømmejobb ?


Steamed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å være lærer. Er snart ferdigutdannet.

:)

Bra at noen av de som utdanner seg til og bli lærer vil bli det! lykke til :)

Mange velger desverre det bare før det er lett og komme inn.

Hallo, jeg som skriver så jævela mye feil kunne blitt norsklærer! Lære ande og skrive feil!

Nei, det er desverre sånn, men fint du har det som en drømme jobb da. All ære før det :)

Lenke til kommentar
Lege :) Jeg har alltid innbilt meg at dette er en jobb som gir veldig mye. Det må være en god følelse å kunne hjelpe andre i jobben sin.

Uansett hvilken jobb du har, går det i bunn og grunn ut på å hjelpe andre ;)

 

Vel... må si jeg ser en viss forskjell på å kurere noen fra kreft og det å sitte i kassa på Rimi.

Hva med å hjelpe en problemstilt ungdom gjennom hverdagen da? Eller å jobbe ved et eldresenter og hjelpe de med pleie, renslighet og forskjellige gjøremål? Eller hva med å hjelpe noen med å bygge drømmehuset? Kanskje hjelpe noen med å lære seg noe nytt? Det er mange yrker hvor man hjelper personer, i større eller liten grad. Å si at det å kurere noen mot kreft (er det i det hele tatt mulig?) er den ultimate hjelpen blir å ta i litt for mye.

Lenke til kommentar
Lege :) Jeg har alltid innbilt meg at dette er en jobb som gir veldig mye. Det må være en god følelse å kunne hjelpe andre i jobben sin.

Uansett hvilken jobb du har, går det i bunn og grunn ut på å hjelpe andre ;)

 

Vel... må si jeg ser en viss forskjell på å kurere noen fra kreft og det å sitte i kassa på Rimi.

Hva med å hjelpe en problemstilt ungdom gjennom hverdagen da? Eller å jobbe ved et eldresenter og hjelpe de med pleie, renslighet og forskjellige gjøremål? Eller hva med å hjelpe noen med å bygge drømmehuset? Kanskje hjelpe noen med å lære seg noe nytt? Det er mange yrker hvor man hjelper personer, i større eller liten grad. Å si at det å kurere noen mot kreft (er det i det hele tatt mulig?) er den ultimate hjelpen blir å ta i litt for mye.

Jeg har da aldri sagt at det er den ultimate hjelpen? Jeg sa at jeg ville bli lege fordi jeg tror dette er en jobb som ville gitt meg veldig mye. Skjønner ikke helt poenget ditt.

Lenke til kommentar
Siviløkonomutdanning fra Oxford university - jobb i First Securities med avdeling i USA - ledende stilling i konsernet - kjøpe opp rederi - tankskipsreder = cash!

Mange smartinger i First, men hverken selskapet eller ansatte tjener stort ...

 

Min drømmejobb? I create nothing, I own.

 

Er du sikker på dette? Jeg har hørt at man tjener ekstremt godt i first jeg.. mulig det er feil? I så fall, vet du hvilket meglerhus/ evt. jobb som krever siv økonom utdanning med best lønn?

 

Bare lurer;) :roll:

Lenke til kommentar
Tja, kanskje er det lett å komme inn, men føler det er mange som blir luktet bort gjennom store og hyppige eksamener. Vi skal tross alt rekke over mye pensum.(..)

et pluss med læreryrke; mer fri enn andre.

 

Ikke helt riktig, da mange av det dere vil kalle lange ferier faktisk er avspasering for lange arbeidsdager/uker. Så det skulle med andre ord bare mangle.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Er du sikker på dette? Jeg har hørt at man tjener ekstremt godt i first jeg.. mulig det er feil? I så fall, vet du hvilket meglerhus/ evt. jobb som krever siv økonom utdanning med best lønn?

 

Bare lurer;) :roll:

Helt sikker. First betaler ikke spesielt godt, men det er mye smarte folk som jobber der. (Ikke at de betaler spesielt dårlig, men man må korrigere for bransje og relevante alternativer for de som søker.) Om det på sikt er mer lønnsomt å jobbe med intelligente kolleger og moderat betaling eller høy betaling og mindre intellektuelt nysgjerrige kolleger skal imidlertid være usagt. Om glupe kolleger får deg på tanken av en idé som leder deg til første egne IPO har ikke begynnerlønnen stor betydning for NPV-regnestykket ...

 

F.eks. har nok Pareto eller Carnegie vært mer innbringende for de ansatte de siste årene – men for sistnevnte kan nok ting ha endret seg ganske drastisk etter at hele bunten ble svenske statsansatte. :)

 

Den best betalte jobben du kan få som sivøk er vel å jobbe med M&A i en av de bedre investeringsbankene. Inkludert bonus er lønn fra første år bortimot uslåelig, og lønnsveksten ekstrem. Men, da regner jeg lønn pr år, ikke lønn pr time. Tilbring 100 timer ++ i uken på jobb, så blir det ikke en spesielt heftig timelønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...